Thursday, November 24, 2022

'Cadang YDPA melantik Hj Hadi sebagai PM10...'

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

15 comments:

1 Anonymous said...

Sebagai parti yg punyai majoriti MP terbesar, ramai yang cadang YDPA melantik Hj Hadi sebagai PM10.

2 Anonymous said...

(ABATA) Agama Bangsa dan Tanah Air dan UMNO tidak boleh dipisahkan.

Akar umbi sudah nyatakan melalui PAU secara padu dan jelas No Anwar No Dap kenapa Majlis Tertinggi gagal menterjemahkannya menyokong PN.

Jika 26 ahli parlimen UMNO tidak menyokong Perikatan Nasional (PN) perjumpaan YDP Agong, maka membuktikan, bahawa parti itu tidak mengutamakan asas utama perjuangan parti itu.

Ismail Sabri dari UMNO bukan tidak kenal Muhyiddin dan Hadi malah dia diangkat menjadi seorang PM secara lancar dan padu oleh sokongan mereka dalam (PN).

BERSATU dan PAS boleh memberi laluan kuasa kepada Anwar pada masa itu jika tidak memikirkan kepentingan dan nasib bangsa, Islam dan negara (ABATA)

Adalah jelas, sebahagian besar ahli parlimen yang bersama PN adalah mereka yang mewakili kaum terbesar dalam negara masa ini.

Pengerusi UMNO Perak dan exco nya perlu dipecat kerana membelakangkan keputusan perhimpunan agong UMNO 'No Dap No Anwar..." Jangan buat buta dan pekak

Menolak kerjasama dengannya, menunjukkan ketidak setujuan, bahawa kaum terbesar dalam negara menjadi pemerintah atau kerajaan.

30 Ahli Parlimen UMNO kini menyusahkan dan menjadi beban kepada rakyat negara dan Agong dalam proses pembentukan kerajaan baru

UMNO sanggup jadi pengkhianat.. sanggup tidak menyokong... Semata mata kerana UMNO sendiri kalah teruk dan gagal PRU15.

Jika selepas mengadap YDP Agong, jika terbukti, para MP Umno menolak PN, maka setiap rakyat negara ini khususnya melayu/bumiputera perlu mempertikai perjuangan parti itu, yang bermisi demi Agama Bangsa dan Tanah Air (ABATA).

3 Anonymous said...

Macam malas jer nak ngundi. Yg terpilih ikut suka hati mereka. Tak ikut denyut pengundi. Kat perak, dah kata no anuar no dap, tapi yg wakil buat sebalik. Khianat pada pengundi. Bukan nak jadi wakil pengundi tapi nak kerusi mb. Sanggup jadi gundek dap.

4 Anonymous said...

Andai pn terpilih jadi kerajaan, pastikan mahkamah bebas dari campur tangan politik. Biar mahkamah tentukan tuduhan atas zahid. Tuduhan atas eng guan. Tuduhan atas rafizi. Tuduhan atas syed saddiq. Dan ramai lagi. Campur tangan politik dalam mahkamah yg diasaskan oleh atok kerala pund_ k, elok dihentikan serta merta.

Andai pee hancing jadi kerajaan, campur tangan politik dalam mahkamah akan berterusan. Akhirnya zahid bebas. Eng guan bebas. Rafizi bebas. Syed saddiq bebas. Buang kes sebelum bicara.

5 Anonymous said...

Tahniah kepada datok saarani. Dapat dua jawatan serentak. Lantikan sebagai mb. Lantikan sebagai gundek dap.

6 Anonymous said...

Ke mmg MPs PAS cuma tau angguk2, geleng2, tunduk2 je,

7 Anonymous said...

RAKYAT TIADA KEPENTINGAN
AHLI AKAR UMBI UMNO TIADA KEPENTINGAN
30 MP UMNO ADA KEPENTINGAN
9 ADUN UMNO PERAK ADA KEPENTINGAN
APA AHLI AHLI AKAR UMBI NAK JAWAB PADA RAKYAT..!?
YANG PUPUS ADALAH UMNO LEPAS INI...

8 Anonymous said...

Yg kata pas x bijak, itu ayat komunis dapig dan khadamnya nuar. Nuar sangat berkepentingan.

9 Anonymous said...

Sebarang dokumen yang dibuat bagi memberi tekanan kepada ahli Parlimen daripada menyokong mana-mana Perdana Menteri adalah tidak terpakai dan terbatal.

Bekas Setiausaha Agung BN, Tan Sri Annuar Musa berkata, dasar ‘no Anwar, no DAP’ seperti yang diputuskan oleh Perhimpunan Agung UMNO (PAU) adalah dasar yang terikat dan tidak boleh dirombak oleh mana-mana individu.

Konspirasi terancang yang dibuat pihak tertentu adalah amat serius dan telah melanggari dasar PAU dan keputusan Dewan Tertinggi BN.

Rakyat yakin pada kebijaksanaan dan sikap adil dan berperlembagaan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Riayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sebagai penguasa mutlak dalam melantik seorang Perdana Menteri

10 Anonymous said...

(ABATA) Agama Bangsa dan Tanah Air dan UMNO tidak boleh dipisahkan.

JIKA 26 ahli parlimen Umno tidak menyokong Perikatan Nasional (PN), maka membuktikan, bahawa parti itu tidak mengutamakan asas utama perjuangan parti itu.

Adalah jelas, sebahagian besar ahli parlimen yang bersama PN adalah mereka yang mewakili kaum terbesar dalam negara. Menolak kerjasama dengannya, menunjukkan ketidak setujuan, bahawa kaum terbesar dalam negara menjadi pemerintah atau kerajaan.

Jika selepas mengadap YDP Agong, jika terbukti, para MP Umno menolak PN, maka setiap rakyat negara ini khususnya melayu/bumiputera perlu mempertikai perjuangan parti itu, yang bermisi demi Agama Bangsa dan Tanah Air (ABATA).

Setuju. Sangat setuju.

12 Anonymous said...

Umno menuju kehancuran jika bersama dengan dap, menurut anuar musa.

Mungkin benar kerana sejak pas meninggalkan pakatan rakyat, pas semakin berada di hati rakyat.

13 Anonymous said...

Tahniah kepada umno perak kerana menang bergaya bersama dap.

14 Anonymous said...

Anuwor kata dia tolak rasuah. Tapi dia ajak presiden umno join blok dia. Presiden tu ada kes rasuah macam presiden muda. Langsong xda prinsip anuwor. Presiden lip lop.

15 Anonymous said...

Tahniah pas. Politik berdasarkan hukum syariah. Bila ikut hukum, rasuah tiada salah guna kuasa tiada.

Mana mungkin lebih baik perasuah demi membangunkan negara. Ajaran sesat tu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails