Wednesday, June 29, 2022

Masih ada yang khalwat, 6 ditangkap di Melaka.

 

Pembantu guru, duda antara enam ditangkap khalwat

ALOR GAJAH – Seorang pembantu guru sebuah tadika dan duda antara enam individu yang dicekup dalam operasi cegah maksiat di sebuah hotel bajet di Taman Bidara Jaya, Masjid Tanah awal pagi tadi

Pengarah Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) Datuk Che Sukri Che Mat berkata, wanita berusia 36 tahun itu yang juga janda dan pasangannya duda berusia 37 tahun ditahan sepasukan anggota pencegah maksiat termasuk pegawai syarak Masjid Al Jawahir Pengkalan Balak kira-kira jam 12.30 pagi.

Menurutnya, dua lagi pasangan muda yang ditahan dalam bilik berasingan berusia antara 17 dan 20 tahun dan setelah kesemua mereka gagal menunjukkan bukti pernikahan yang sah.

“Hasil aduan awam, pegawai syarak yang juga imam masjid berkenaan bersama ahli jawatankuasa masjid serta enam anggota polis telah pergi ke lokasi.
“Kesemua mereka termasuk janda yang berkerja sebagai pembantu guru tadika di negeri ini dan pasangannya seorang duda berasal Kedah gagal menunjukkan dokumen ikatan perkahwinan yang sah,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Tambahnya hasil soal siasat, wanita berkenaan mengaku mempunyai dua orang anak dan bekerja sebagai pembantu guru sebuah tadika di negeri ini.

“Pasangannya duda berusia 37 tahun memberi alasan datang ke Melaka semalam untuk menghadiri temuduga kerja di sebuah kilang di sini sebelum mereka menginap bersama di hotel bajet yang disewa pada kadar RM60 semalaman.
“Alasan diberikan kerana mereka sudah lama tidak berjumpa dan tinggal berjauhan selepas berkenalan ketika kedua-duanya menghadiri kursus di Kedah sekitar tahun lalu,” katanya.

Che Sukri berkata, siasatan dibuat mengikut Seksyen 53 (1) dan (2) Enakmen Kesalahan Syariah (Negeri Melaka) 1991 dan jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau 24 bulan penjara atau kedua-duanya sekali. MG

Sila lihat..

Kaitan Industri cendawan 

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

3 comments:

Anonymous said...

Berita menyayat. Penderma darah diberi mee perasa babi. Begitulah nasib orang berbuat kebajikan dibalas dengan provokasi. Dah puluh tahun merdeka, dah tahu budaya orang Islam, tapi sengaja mencetuskan hal hal yg sensitive pada agama Islam.

Anonymous said...

Atok kerala sebab datang dari dari kerala, tiada feel langsung atas titah sultan. Boleh bebel pasal sultan kerana batu putih. PM kena bertegas dengan kedaulatan negara. Bukan membebel pasal sultan, atau bebel pasal rakyat mahu batu putih. Jadi pm bukan punya hak untuk gadai batu putih.

Anonymous said...

Rules Of Law jangan jadi bacul buat sumpah laknat. Tun Mahathir Jangan cuba heret Raja dan Sultan ikut lah ' Rules Of Law'. Rakyat sedang menilai dan memerhati sebelum PRU 15 ini.

Ini lah pattern bila nak larikan dari isu yang membelengu cari cari salah orang lain. Dalam erti kata tersirat ' Bukan Salah Saya' buat taik merata salah kab orang lain. Bangsat sungguh..

Angkara pengkhianat negara.. nelayan di usir polis maritim Singapura berhampiran Pulau Batu Putih.

Jangan berdolak dalih heret raja dan sultan pulak.. Apo masalah kau Tun..!? Jangan kalut sangat hang pi lah jawab inquiry tu.. Pulau dah ilang Ikut lah rules of law bila disuruh ke Pejabat AG utk inquiry Pulau Batu Putih

Tun Dr. Mahathir Mohamad beri alasan bodoh mempertikaikan kedudukan Tan Sri Mohamed Apandi Ali sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kecil Tort of Misfeasance yang dianggapnya tidak wajar dilantik memegang jawatan itu.

Sekarang ini Jho Low yang lesap tepuk tangan sambil sesama Melayu bercakaran bersama kaumnya di negara ini dan kaumnya Singapura lihat betapa mudah bila pemimpin Melayu dibodoh bangangkan jadi barua DAP@LeeKwanYew. Pulau dah terlepas dari tangan dan Pulau Batu Putih dah djhadiahkan Tun pada anak Lee Kwan Yew sebagai paling renta berjaya dibaruakan.

Selama ini kalau kena kat anak dan kroni semua okey, kena kat batang hidung bersilat kuntau nak bagi alasan.. bukan masuk mahkamah pun alahaiii...

Bacul Atuk ni rupanya

Protes dan rasa tidak puas hati bekas Perdana Menteri itu ditunjukkan semasa negarawan tersebut hadir dalam sesi temu bual di Jabatan Peguam Negara (JPN) di Kuala Lumpur hari ini tetapi beliau segera meninggalkan majlis tersebut.

Tun Dr Mahathir Mohamad menganggap kenyataan dan kritikan yang dilemparkan terhadap beliau oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkaitan tuntutan Pulau Batu Puteh adalah semata-mata pendapat baginda.

“Di negara kita ini Sultan bebas. Mereka mengatasi undang-undang. Jadi dia (baginda) boleh nak katakan apapun dan saya tidak boleh jawab.

Sesi tersebut tidak berlangsung seperti dirancang apabila menyaksikan Dr. Mahathir yang tiba pukul 11.40 pagi keluar meninggalkan perkarangan JPN dalam tempoh tidak sampai 15 minit.

Cuba kelian bayangkan Jho Low sedang tepuk tangan ketawa terbahak angkara Jho Low sesama pemimpin Melayu bergaduh bercakaran jadi buah catur dikerjakan oleh kaum Jho Low...

Silap ari bulan Zety dan Taufik Ayman pun lesap macam Justo.. Bila kes Zety Tun diam bisu bila kes pulau dah terlepas dari tangan mintak penjelasan bersilat kuntau beri alasan bangang. Kena kat batang hidung Tun tak cukup tanah dia ligan bersilat kuntau beri bermacam alasan. Ikut lah 'Rules Of Law'.

Ramai nelayan tradisi dihalau dari Kawasan Pulau Batu Putih berdekatan marin Singapura dianggap suatu pencerobohan.

Jangan jadi bacul sangat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails