Tuesday, June 28, 2022

IMF vs BRICS selepas Covit19, Memacu Pemulihan Ekonomi Global..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

4 comments:

Anonymous said...

IMF vs BRICS selepas Covit19 : BRICS Memacu Pemulihan Ekonomi Global. Malaysia wajib sertai Pakatan BRICS.

Selamat tinggal Dollar America. Bila US Dollar jadi kertas tisu USA bangkrupt dalam masa 24 jam...!! mari kita hancurkan semua oligart ini.

https://youtu.be/_0qpBgq6_ak

BRICS use New Monotary System Finance

Sidang kemuncak BRICS di China mungkin merupakan sidang kemuncak G-8 yang terakhir seumpamanya. Anda tidak akan pernah meneka (berkat keangkuhan yang berpanjangan dan keegoan Barat), tetapi China juga menjadi tuan rumah kepada ketua-ketua kerajaan negara-negara membangun yang dikenali sebagai BRIC (Brazil, Rusia, India, dan China).

Mulai sekarang kita harus bercakap tentang G-20 dan benar-benar maksudkan apa yang kita katakan, dan bukan sekadar memberi kata-kata kepada idea itu. Peralihan imbangan kuasa, kepentingan ekonomi dan strategi geopolitik menjadikan ini penting.

https://youtu.be/k9eS3Xx8qic

No more USD to BRICS

BRIC, dengan 40 peratus daripada populasi dunia tersebar di tiga benua, sudah menyumbang 25 peratus daripada KDNK global.

16 Jun lalu, para pemimpin BRIC bertemu di Yekaterinburg (Rusia), dan mesyuarat mereka juga termasuk wakil kerajaan Pertubuhan Kerjasama Shanghai (SCO), yang ahlinya bukan sahaja China dan Rusia, tetapi juga Kazakhstan, Republik Kyrgyzstan, Uzbekistan, dan Tajikistan, selain India, Pakistan, Iran dan Mongolia sebagai pemerhati.

Lambat laun, kepentingan ekonomi BRIC dan SCO perlu diambil kira dengan secukupnya. Dalam sekutu BRICS mereka digugurkan Dolar AS sebagai perdagangan urus niaga dan mereka kembali menggunakan EMAS untuk berdagang.

https://youtu.be/CZkk567VgYg

Turkey Become New member oh BRICS

Seperti yang saya nyatakan dolu dolu ini, Malaysia mesti menjadi yang pertama di negara ASEAN untuk menjadi ahli aktif dalam sekutu BRICS. Bertindak sekarang

Anonymous said...

Pendedahan dari sorg perompak persendirian a.k.a kemaluan negara.
Madey bagi anak kaya..4 billionier muncul..
Najib bagi diri sndiri kaya.. Seorg kleptokrasi muncul...

Anonymous said...

Sama jer ajib ngan atok. Aku tolong kau, kau tolong aku. Dua dua kaya bila jadi pm. Dua dua kaki songlap. Tapi atok king songlap. Billion atok kaut bagi diri dan anak pinak. Laknat sungguh.

Anonymous said...

Atok bukan ada darah mat kilau. Dia ada darah mat kerala. Tu pasai dia peduli apa dgn org melayu. Nanti semua khazanah org melayu dia pulun, kemudian dia kata orang melayu mudah lupa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails