Monday, June 27, 2022

Ini, lenyap hanya 'patuh syariah'. & Israel musnah 5 minit..

 

Aksi Pandelela ketika separuh akhir 10 meter platform wanita di Duna Arena, Budapest hari ini. - AFP

1. Pandelela mara ke final Kejohanan Dunia

KUALA LUMPUR: Ratu terjun negara Datuk Pandelela Rinong berjaya menempah tiket ke pentas akhir acara 10 meter (m) platform wanita pada Kejohanan Dunia 2022 di Budapest, Hungary.

Atlet berusia 29 tahun itu, dijadual mempersembahkan terjunan pada 7 pagi esok waktu Malaysia (1 pagi waktu tempatan), setelah meraih tempat ketujuh pada pusingan separuh akhir awal pagi tadi.

Beliau berjaya mencatatkan 313.15 mata secara keseluruhan manakala juara dunia 2019 dan pemenang pingat perak Sukan Olimpik Tokyo 2020, Chen Yuxi, 16, dari China mengungguli pusingan itu dengan kutipan 427.00 mata.

Rakan senegaranya berusia 15 tahun yang juga pemenang emas Olimpik Tokyo Quan Hongchan berada di tempat kedua dengan mengutip 413.70 mata, manakala Caeli McKay dari Kanada menduduki tempat ketiga dengan 336.30 mata.

Pandelela yang memenangi pingat emas Piala Dunia 2021 di Tokyo, adalah atlet paling senior dalam acara 10m platform wanita di Budapest.

Pada edisi 2019, Pandelela menduduki tempat kelima dalam acara 10m platform, namun berjaya membawa pulang perak dalam acara 10m platform seirama wanita bersama gandingannya Datuk Leong Mun Yee. - BERNAMA


2. Peluru berpandu akan musnahkan Israel dalam masa kurang 5 minit 

Ketua Biro Politik Hamas, Ismail Haniyeh. - Foto AFP

BEIRUT: Peluru berpandu Palestin akan memusnahkan kawasan pendudukan rejim Zionis hanya dalam tempoh beberapa minit sekiranya berlaku konfrontasi ketenteraan baharu antara pejuang Hamas dan rejim Israel.

Ketua Biro Politik Hamas, Ismail Haniyeh, yang membuat kenyataan itu dalam ucapannya di Lubnan turut mengutuk sekeras-kerasnya normalisasi hubungan beberapa negara Arab dengan Israel.

"Sejak 74 tahun lalu, Lubnan bersimpati dengan Palestin. Hari ini, kita melihat (pembebasan) Masjid Al-Aqsa kerana kita berada dalam era kemenangan dan pembangunan yang arahnya ditentukan oleh negara kita dan penentangan kita," katanya.

Mengenai pengepungan Israel di Semenanjung Gaza, beliau berkata Gaza berada di bawah sekatan darat, udara dan laut, tetapi pihaknya menggunakan (operasi) Pedang al-Quds untuk melawan Israel.

"Israel menggunakan senjata mereka habis-habisan, tetapi menjadi sasaran serangan peluru berpandu oleh pejuang Briged al-Qassam dan penentangan berasaskan Gaza.

"Sekiranya berlaku peperangan dengan Israel pada masa hadapan, 150 peluru berpandu akan memusnahkan rejim Zionis dalam tempoh kurang dari lima minit," kata pegawai tertinggi Hamas itu.

Haniyeh turut menekankan Zionis dan peneroka Israel tidak mempunyai tempat di al-Quds dan al-Aqsa dengan berkata pihaknya akan memusnahkan impian mereka itu.

"Al-Quds dan Tebing Barat sudah berada di bawah tekanan sejak beberapa tahun lalu untuk membuat rakyat kita melepaskan tentangan dan meninggalkan tanah mereka.

"Operasi Pedang al-Quds akan diteruskan sehingga pembebasan sepenuhnya Palestin," katanya.

Perkembangan terbaru itu berlaku sehari selepas Haniyeh mengecam normalisasi hubungan antara beberapa negara Arab dan Israel sebagai 'sangat berbahaya', sambil menegaskan bahawa tentangan sengit adalah satu-satunya pilihan strategik untuk pendudukan Israel. - AGENSI

Komen Weblog Ibnu Hasyim: 'Ini, lenyap hanya 'patuh syariah'.. Ertinya 'berpakaian telanjang' dalam sukan negara ini seperti di atas akan lenyap hanya dengan satu arahan patuh syariah oleh pemerintah saja. 

Oleh itu jika anda mahu hal ini berlaku, tentukan dalam PRU15 akan datang ini, PAS atau parti Islam se Malaysia dan kumpulanya beroleh kemenangan. Ertinya dakwah Islam menegakkan syariat Islam dalam negara ini akan berhasil.

Ini dakwah di Malaysia, tetapi bagi rakyat Palestin  "Peluru berpandu Palestin akan memusnahkan kawasan pendudukan rejim Zionis hanya dalam tempoh beberapa minit.." Kata HAMAS.

Jadi, perjuangan kita sama, Allah kita juga sama, cuma berbeza teknik dan tektik, kerana janji Allah juga sama. Di Malaysia guna 'peti undi', sedang HAMAS guna 'peluru berpandu'.

Gunalah undi anda sebaik-baiknya, kerana ia akan di nilai di akhirat!


Undilah PAS dan rakan kumpulannya!


PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails