Monday, February 14, 2022

Jom Jengok Rumah Kedai Kayu Sempadan Kalimantan-Serawak.

 


Kerjasama M'sia/Indo: Rumah Kedai Kayu Sempadan Kalimantan-Serawak.

PEKAN Batu Lintang terletak 36 km dari Bandar Sri Aman Sarawak merupakan sebuah daerah kecil di perbatasan Kalimantan Pekan Lubok Antu adalah pekan di sempadan atau perbatasan Badau Kalimantan Barat Indonesia Malaysia. Laluan pasar batu 7 Kuching Sarawak. 

Kini pasar tersebut dinamakan Kota Sentosa. Pekan Lachau merupakan sebuah pekan kecil yang terletak kira kira 144km dari bandar Kuching, dan 50km dari bandar Lingga Sri Aman, Sarawak. Pekan Lingga adalah sebuah pekan lama yang masih mempunyai bangunan kayu. terletak 48km rumah besar ber jenis betang. Lebih ke arsitek modern dan milenial bahan kayu ulin dan Benuas. 

Kebanggaan kot travel to the three border crossings between Sarawak (Malaysia) and west Kalimantan, plus the tebedu inland port experience. Kampung Pusa pkpd dari 20 08 2021 hingga 02 09 2021. Beginilah keadaan permandangan pasar Pekan Pusa. Pekan kanowit mengambil masa satu jam perjalanan dari bandar Sibu. Mempunyai pemandangan yang sangat indah dan Jagoi Babang merupakan kecamatan yang berada di Kabupaten Bengkayang, Kalimantan Barat yang berbatasan langsung.

Pekan Batu Lintang terletak 36 km dari Bandar Sri Aman Sarawak merupakan sebuah daerah kecil di ...
YouTube · Dymon Fishing Borneo · 3 hari yang lalu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails