Wednesday, January 26, 2022

Eksport Belut dari Kalimantan ke China.. Peluang niaga?

 

Eksport Belut dari Kalimantan ke China..

Pelepasan eksport pertama belut dari Kalimantan Selatan ke China di Terminal Kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Syamsudin Noor di Banjarbaru, Rabu (18/11/2020). Dalam eksport pertama ini, 1.55 tan belut hidup telah dihantar ke China melalui udara.

BANGARBARU: Kalimantan Selatan mula mengeksport belut terus ke China melalui udara. Pembukaan pintu eksport merupakan peluang untuk memajukan penanaman belut di Kalimantan Selatan agar mampu memenuhi permintaan pasaran luar.

Sebanyak 1.55 tan belut hidup dihantar dari Kalimantan Selatan ke China melalui kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Syamsudin Noor di Banjarbaru, Rabu (18/11/2020).

Pelepasan eksport pertama belut di terminal kargo lapangan terbang itu dihadiri Pusat Kuarantin Ikan, Kawalan Mutu dan Keselamatan Hasil Perikanan (BKIPM) Kelas II Banjarmasin, Dinas Kelautan dan Perikanan Kalimantan Selatan, Dinas Perdagangan Kalimantan Selatan, dan CV Tiga A sebagai pengeksport belut.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Blog ini membuka ruang untuk berbincang mengenai kerjasama peluang berniaga "Siri Kalimantan: Kerjasama M'sia/Indo."

Mengenai ternak dan eksport belut, pihak kami sedang mengumpukan maklumat penternakan (budi daya) samada untuk eksport ke China, Jepun, Malaysia atau lain-lain negara.

Melalui telefon sila hubungi 
Ibnu Hasyim (Malaysia 011 33111321).
Sekian.

Lihat sebelum ini.. 
Siri Kalimantan: Kerjasama M'sia/Indo.

1 comment:

Anonymous said...

Satu yg jadi kelaziman parti liberal dan diratip pagi petang siang malam ialah isu rasuah. Tiada pulak dia nak sentuh salah laku sex. Kalau buka isu sex, bertimbun ada dalam parti liberal dan parti legasi komunis. Langsung tak sentuh isu gay dan lesbian. Pasalnya, sex kotor ini banyak berlaku dalam parti liberal. Ada kepentingan buat presiden parti liberal dalam isu sex kotor ini. Walaun liberal melihat minat presiden liberal sebagai sesuatu yg menarik untuk diikuti.

Supaya kelihatan normal maksiat ini, maka dicipta skrip fitnah terhadap lawan. Fitnah mesti sangat buruk, supaya presiden liberal terangkat sebagai suci. Begitu cara politik parti liberal, sembunyi yg kotor di balik isu rasuah. Berpijak pada persepsi yg direka sebagai asas, dan ketepikan kerangka syariah dalam kehidupan. Kemudian menghentam orang melayu yg tak sama pemikiran dengan pemikiran liberal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails