Friday, February 18, 2022

'Kris diketepikan', Ngapa sikh boleh berserban?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comment:

Anonymous said...

Sudah tiba masanya parti cop kris diketepikan. Rasuah melata dlm parti itu dan pandai bermuka muka. Abg Ri yg terkenal tegas rupanya ada skandal dlm kes trowong eng guan. Konon utk tahfiz pattani. Peralat agama utk sucikan rasuah eng guan. Abg Syam guna aes utk kaut komisyen dari harga aes yg berganda ganda dari harga sebenarnya. Peralat keselamatan jalan raya utk ambil rm dari aes. Wak seperti dah sedia maklum 47 kes dan ajib dgn kes 1mdb yg terkenal seantero dunia.

Mat bangla dipertikaikan kejujuran dlm kes vaksin. Ramai yakin ada huluran rm di balik tirai suntikan. Mat selan pulak dlm senyum meleret juga diragui senyumannya. Senyuman ada makna. Pendek kata setiap lapisan dlm kris ada niat rasuah dlm sanubari masing masing. Terbaru statement abg syam langgar sop bukan jenayah, dianggap hal remeh. Boleh ker ada double standard antara ahli parti dan rakyat marhaen.

Tumbang kris, negara maju tanpa rasuah dan bongkak sombong.

Anonymous said...

Perkauman oleh yg non muslim. Hijab, sari, serban apa bezanya dalam konteks patuhi etika berpakaian mengikut fahaman agama masing masing. Ngapa sikh boleh berserban, hijab pulak dilarang. Kolot, kuno dan sempit pemikiran penganut agama selain Islam. Di malaysia, tiada larangan tentang pakaian atau berhala atau makan babi atau sambutan agama atau anut sebarang jenis agama. Islam mengamalkan keterbukaan. Yg dilarang adalah berjudi, arak, membunuh, homoseks, lesbian, womenizer, rasuah, salah guna kuasa dsb.

Islam makan lembu tak makan babi, hindu tak makan lembu, cina makan babi dan lembu. Tidak salah cina nak makan makanan kesukaannya iaitu babi. Tapi jangan ganggu isu ruu355 yg tiada kaitan dengan fahaman cina.

Eng guan nak kontrol org cina, tiada masalah. Tapi jangan nak kontrol fahaman dan budaya org Islam. Berpada pada dgn berpolitik. Jangan cetus politik perkauman sempit legasi komunis.

3 comments:

Anonymous said...

PARK AT YOUR OWN RISK, SENONIM YANG KITA BACA BILA NAK PARKING KERETA...

Take is your own risk..!! Sesiapa bertelagah dengan Najib, dikira melakukan nya dalam keadaan mengambil risiko.

Najib has kept busy since his fall and he is said to have several meetings a day, some of which go on till the early hours of the morning’

Menurut maklumat sorang pemimpin UMNO yang memberi maklum kepada JT, bahawa ujud pertemuan dengan ramai Ketua Bahagian UMNO besama Najib menjadi-jadi sejak sebulan dua ini.

“Yes, it’s true, Najib wants to come back as Umno president. The intention is there,” said a division leader who attended one of the meetings.

Turut mengandaikan bahawa Najib sedang melaksanakan kerja menilai dan mengukur “mood” penerimaan orang UMNO.

Apapun, Najib dilaporkan telah memberitahu bahawa dia tidak berminat menjadi Perdana Menteri dan hanya mahu memperkasakan dan bina semula parti UMNO.

Semuanya bergantung kepada kes-kesnya dan akan membuat keputusan apabila tiba waktu yang sesuai.

Selain itu, telah tersebar juga cerita berkenaan “Perjanjian Gentleman” yang telah dibuat antara DSNR dan Datuk Ismail Sabri.

Penganalisa terkenal berkata , sesiapa bertelagah dengan Najib, dikira melakukan nya dalam keadaan mengambil risiko.

Ini kerana dapatan kajian nya, rakyat telah mempercayai Najib Razak dan yang berada dalam keadaan “loggerhead” dengan Najib akan kerugian dan jadi tidak popular.

Tindakan mahkamah yang terlihat seolah cenderong mengenakan Najib juga antara faktor.

Macam macam dikena kan terhadap Najib, dari halang menyerah bukti baru, di halang dapat kenyataan akaun Zeti dan terbaru mahu “freeze” akaun Najib sekadar boleh belanja RM100,000.00 sebulan telah di lihat sebagai melampau dan “overkill"

Anonymous said...

Zeti lg..

Anonymous said...

Hati hati bila orang fasik acah acah power Melayu islamik berkata kata..

Boboi kata pilih PejWang akan ujudkan kerajaan penyayang..!!

Ketika menjadi kerajaan selama 22 bulan , dengan sombong kerajaan pimpinan ayah nya menempelak orang Melayu sebagai “pemalas” , “suka meminta bantuan kerajaan” , “jangan iri hati kepada orang kaya” dan “harus ikat perut”.

Akibat perbuatan durjana , merampas Kembali elaun elaun RELA, nelayan, petani dan membuang puluhan ribu kakitangan awam yang majoriti Melayu, kini, ada hati pula Mukhriz berjanji memberi kerajaan “Penyayang’ kepada Bangsa Johor.

Walaupun Mukhriz dan ayah nya cuba bersembunyi bertopeng di sebalik logo PEJUANG, namun rakyat tidak lupa PEJUANG ada lah sisa kumbahan kerajaan 22 bulan yang menzalimi rakyat.

Harta rakyat habis di lelong, tanah milik umat Islam habis di gadai, Aset Tabung Haji diaseret ke kaki MoF bukan Islam semua Ketika Mukhriz dan ayah nya bersama PakatanHarapan.

Itu kah rupa bentuk penyayang yang cuba PEJUANG persembahkan kepada Bangsa Johor?

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” (Al-Hujurat: 6).

Fasik juga berarti keluar dari kebenaran, penipu dan lidah bercabang.

Pada PRN Bangsa Johor hari kemenangan hampir tiba dan kehancuran orang fasik semakin nyata...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails