Thursday, March 03, 2022

Pelacuran bentuk baru, video bogel selebriti.

 

Suspek video bogel, KH (Muhajir Arifin/detikcom)

Pasuruan Id: Selebriti wanita KH ditahan polis selepas membuat video berbogel di dalam tandas sebuah kafe di Pasuruan, Jawa Timur. Pemerhati sosial menilai tindakan KH sebagai bentuk pelacuran baharu.

“Kalau dilihat kesnya, ini boleh jadi model baru pelacuran menggunakan aplikasi media sosial Instagram,” kata pemerhati sosial Surabaya, Ratna Azis Prasetyo, seperti dikutip detikJatim, Khamis (3/3/2022).

Malah, Ratna menilai tindakan KH itu adalah satu bentuk jenayah siber. “Dalam kes selebgram KH memuat naik perbuatan berbogel ini, ia boleh menjadi satu bentuk jenayah siber, kerana jelas dia melakukan perbuatan lucah,” kata Ratna.

Tambahan pula, Ratna berkata, KH boleh mengaut keuntungan walaupun tidak melayan seks secara fizikal. Kerana penonton kandungan KH boleh mengakses dan menikmati kandungan tersebut.

"Ini yang saya panggil model baru. Kerana dengan platform ini, KH mungkin tidak perlu menghidangkan masher secara fizikal, tetapi melalui penggunaan kandungan. Namun, kemungkinan selepas siasatan lanjut boleh membawa kepada (perkhidmatan fizikal)," terang Ratna.

Sebelum ini, seorang selebriti wanita berinisial KH berbogel ketika membuat persembahan secara langsung di tandas kafe di Pasuruan, Jawa Timur (Jawa Timur). Atas perbuatannya itu, KH telah ditahan polis.

“TKP adalah di tempat umum, di dalam tandas di sebuah kafe di Desa Bulukandang, Kabupaten Prigen,” kata Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Pasuruan AKP Adhi Putranto, dipetik detikJatim, Selasa (1/3/2022).

KH kemudiannya ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Pasuruan untuk siasatan lanjut. Selain KH, polis menahan seorang warga Pasuruan berinisial BA (26), yang disyaki agensi yang merekrut KH.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails