Sunday, August 29, 2021

Bekas menteri Afghan hantar piza, X menteri PH lalu..

Sayed Ahmad kini menyara kehidupan sebagai penghantar pizza di Jerman. - Foto TWITTER

Bekas menteri Afghanistan kini penghantar piza

BERLIN: Bekas Menteri Informasi Afghanistan, Syed Ahmad Shah Saadat, yang kini mendapat perlindungan suaka di Leipzig, dilaporkan meneruskan kehidupan dengan bekerja sebagai penghantar makanan.

Media tempatan berjaya merakamkan gambar Syed Ahmad yang sedang dalam perjalanan menghantar pesanan piza kepada pelanggannya di Leipzig.

Beberapa keping foto yang menyaksikan Syed Ahmad menaiki basikalnya di sekitar bandar dan menghantar pesanan dari pintu ke pintu dikongsi media tempatan dan Al Jazeera Arabia sebelum ia menjadi tular.

Syed Ahmad sudah setahun meninggalkan Afghanistan selepas bimbang dengan agenda Taliban dan kini terpaksa menyara kehidupannya dengan pekerjaan baharu itu.

Beliau juga dilaporkan mengesahkan bahawa gambar yang tular di media sosial adalah dirinya ketika temubual bersama Sky News Arabia.

Sementara itu, wartawan Jerman yang mendakwa melihat Syed Ahmad di jalan turut menegur bekas menteri itu sebelum menceritakannya semula di Twitter.

"Beberapa hari lalu, saya menemui lelaki yang mengakui dirinya adalah Menteri Informasi Afghanistan, dua tahun lalu. Saya bertanya kepada beliau, apa yang dibuatnya di Leipzig.

"Beliau memberitahu bahawa sedang menghantar pesanan melalui perkhidmatan penghantar makanan Lieferando," katanya. - AGENSI

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Diharap bekas menteri PH kerajaan Malaysia yang memerintah 22 bulan sebelum ini, belum ada yang begitu lagi..


Peluang jadi usahawan ternak siput..

Untuk perbincangan lanjut sila hubungi Salmas Tel 011 33111321 (KL)

3 comments:

Anonymous said...

CSR Petronas Carigali Indonesia buka mata rakyat tempatan semasa pendemi Covid 19.

Petronas Carigali Indonesia dan Pemkab Sampang Luncurkan CSR Program 2020. Eratkan hubungan dangan Indonesia berbanding Singapura.

Jakarta - Di tengah kesulitan industri minyak dan gas bumi (migas) karena pandemi Covid-19. Petronas Carigali Indonesia, perusahaan minyak dari Malaysia, tetap melaksanakan kewajiban tanggung jawab sosial di wilayah sekitar lokasi pencarian migas.

“Progam pendidikan di antaranya memberikan beasiswa kepada 40 siswa SLTA di tiga kecamatan, pemberian bibit alpukat, penggemukan sapi, dan pembangunan rumah pintar beserta taman kota di Kecamatan Ketapang

Link Iklan Petronas Indonesia https://youtu.be/XlXo8nStjvA

Petronas Carigali dan Pemerintah Kabupaten Sampang meluncurkan program Corporate Social Responsibility (CSR) PC Ketapang II LTD kepada warga delapan desa yang terdampak di tiga kecamatan wilayah pantai utara.

CSR diberikan kepada warga Desa Temberu Barat, Temberu Timur dan Sokobanah Daya (Kecamatan Sokobanah), Desa Ketapang Daya, Ketapang Barat (Kecamatan Ketapang), dan Desa Nepa, Batioh, Banyuates (Kecamatan Banyuates).

https://youtu.be/YvVzeJDRCec

Senior Manager Corporate Affairs & Administration Petronas Carigali Indonesia, Andiono Setiawan mengatakan peluncuran CSR kali ini penuh tantangan, terutama pada masa pandemi Covid-19.

Senior Manager Corporate Affairs & Administration Petronas Carigali Indonesia, Andiono Setiawan mengatakan, pandemi membuat industri minyak dan gas ikut terdampak. Nah link CSR Pertonas Carigali Indonesia. Rakyat Indonesia hargai sangat CSR pelaburan migas di Indonesia.

https://youtu.be/D8utU3fWEBM

Kelompok Petani Ternak Sumber Makmur yang berasal dari Desa Nepa, Kecamatan Banyuates. “Kami berharap ke depan Petronas semakin banyak memberikan bantuan CSR terutama pemberdayaan masyarakat, agar warga dan nelayan di Pantura merasakan manfaat keberadaan Petronas ternyata bisa meningkatkan perekonomian maupun sektor lainya.

Lupakan Singapura, eratkan hubungan serumpun dengan tetangga kita Indonesia yang kaya sumber daya alamnya.

Tinggalkan saja Singapura yang selalu jadi duri dakam daging. Pepatah orang putih berbunyi “If you have friends like Singapore you don’t need enemy” atau maksud dalam bahasa Melayu nya “kamu tidak perlu kan Musuh jika kamu berkawan dengan Singapura”. Mengapa perlu ada musuh jika sahabat mu sendiri berkelakuan seperti musuh. Namun begitu lah kenyataan nya.

CSR Petronas Indonesia rakyat tempatan hargai sumbangan semasa Pendemi Covid

https://youtu.be/NUXaVab_dEk

Anonymous said...

Anon 2908210937.

Lebih bahaya bergabung dgn kafir dibelakang tabir.

Hidup Melayu.... tapi kawan dan perchaya Jo Lo. Projek Melayu... subcon bangsa lain. Banyak pemimpin lain amano mcm tu.

Skrng Parti Islam extreme berkawan pula dgn amano... Last 2x5 juga. Hidup Melayu. BMF.... senyap. Melayu terus ketinggalan di tipu Melayu kerejaan M.

Anonymous said...

Siasat Mantan Gabenor Bank Negara segera.

Kepimpinan Datuk Ismail Sabri segerakan membuka kes-kes berprofil tinggi seperti Kes bekas Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti dan juga skandal penjualan tanah dan aset Tabung Haji.

Pembukaan kes ini boleh perbaiki imej PM ke 9 sambil memberitahu rakyat ada nya “penyamun” sebenar yang selama ini dilindungi.

Kerajaan PM 8 dilihat seolah-olah berat untuk membuka kes-kes ini berkemungkinan mereka ada terbabit sama.

Apatah lagi kerajaan fitnah jijik PH di dalangi Tun Mahathir kes 1 MDB sudah jadi bola tanggung melampiaskan amarah pada Bossku.

Terlalu jelas fakta dan pembuktian pihak pembela bahawa berlaku transaksi tanpa pengetahuan Datuk Seri Najib, malah pihak Lembaga Pengarah pun tidak dimaklumkan mengenainya.

Jika diikuti perbicaraan kes dan melihat cara Hazem menjawab, terlalu banyak kali jawapan diberikannya ‘tidak tahu’ dan ‘tidak pasti’.

Jika beginilah jawapan diberikan ketika disoal, kemungkinan wujud pakatan cuba mengenakan Datuk Seri Najib semakin terserlah.

CEO 1MDB Mohd Hazem, yang mengaku dirinya mengalihkan wang bernilai USD127 juta tanpa kelulusan Lembaga Pengarah 1MDB.

Jika BOD 1MDB tidak dimaklum atau dimohon kelulusannya dan mereka juga tiada pengetahuan awal tentang transaksi yang berlaku, bagaimana pula Datuk Seri Najib.

Walaun Tun meratib kononnya bossku ‘mesti tahu’ sedangkan beliau ketika itu sibuk mengurus tadbir negara dan hanya mengetahuinya selepas transaksi dilakukan.

Seperti kes Zeti Aziz , umum sedia maklum siapa “kleptokrat” dibelakang nya. Siapa Jho Low sebenarnya. Kenapa Jho Low Nik Faisal dilesapkan oleh kerajaan PH dikuasai oleh Tun dan DAP. Kenapa Justo pun lesap betul betul depan hidung Tun Mahathir.

Kes-kes berprofil tinggi ini adalah demi kepentingan negara untuk membuktikan negara tidak mengamalkan selektif “presecution” atau “Political persecution” oleh musuh politik.

Kepada yang suka berzikir kleptokrat, amat sesuai untuk mereka mengikuti rapat perbicaraan kes dan kandungan hujah-hujah demi memahami apa sebenarnya terjadi dan kenapa ramai mendakwa ia hanya kes rekaan kesempatan mengenakan Najib.

Demi kepentingan politik pihak tertentu, atas niat asalkan ada kes untuk buatkan Najib digelar penyamun dan kleptokrat, waima pendakwaan kesnya masih tunggang -langgang tanpa saksi utama dan bukti kukuh.

Soal jawab peguam rakyat lebih memahami dan menyedari kes sebenarnya berlaku tidak sama dengan apa yang difitnah dan dipersepsikan oleh pihak Pakatan Harapan dan Tun Mahathir..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails