Tuesday, July 21, 2020

Ini, 2 wanita dirakam CCTV conteng mural pemimpin..

RAKAMAN kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan dua wanita dipercayai menjadi dalang yang merosakkan mural barisan pemimpin negara di Taman Cahaya Alam, Seksyen U12. - Foto ihsan pembaca
RAKAMAN kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan dua wanita dipercayai menjadi dalang yang merosakkan mural barisan pemimpin negara di Taman Cahaya Alam, Seksyen U12. - Foto ihsan pembaca



SHAH ALAM: Dua wanita dipercayai menjadi dalang yang merosakkan mural barisan pemimpin negara di Taman Cahaya Alam, Seksyen U12 dekat sini.
Kelibat dua wanita itu dilihat dalam satu rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang mula tular sejak tengah hari tadi.
Rakaman video berdurasi dua minit 20 saat itu memaparkan sebuah kereta diletakkan di sebelah lorong lukisan mural berkenaan sebelum kelibat dua individu itu muncul melakukan vandalisme.
Mereka dipercayai menconteng kata-kata kesat terhadap gambar pemimpin negara termasuk Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sebelum beredar.
Terdahulu pada pagi ini, video yang mempamerkan mural berkenaan diconteng dengan kata-kata kesat tular di media sosial.
Susulan itu, pihak Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) mengambil tindakan segera dengan memadamkan keseluruhan mural itu dengan mengecat semula.
Pegawai MBSA melakukan kerja pemulihan mengecat semula selepas lukisan mural pemimpin pemimpin diconteng oleh pihak yang tidak bertanggungjawab di Taman Cahaya, Shah Alam. NSTP/HAZREEN MOHAMAD Pegawai MBSA melakukan kerja pemulihan mengecat semula selepas lukisan mural pemimpin pemimpin diconteng oleh pihak yang tidak bertanggungjawab di Taman Cahaya, Shah Alam. NSTP/HAZREEN MOHAMAD
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib dalam satu kenyataan berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan untuk memburu individu yang bertanggungjawab.
Mural berkenaan adalah hasil karya tiga anak muda sebagai tanda penghargaan kepada barisan pemimpin negara terutamanya dalam usaha menangani pandemik COVID-19.
Hasil karya itu juga menarik perhatian Agong yang mana Seri Paduka yang hadir mencemar duli melihat sendiri mural berkenaan pada 10 Julai lalu.
Selain Agong, mural berkenaan turut memaparkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah. (BH)

Hibur Hibur Sikit
H2S Pilihan: 02 -Muslim Rap-Soldier of Allah.

12 comments:

Anonymous said...

Inilah kumpulan pintu belakang dan tebuk atap yg jadi kerajaan tanpa melalui restu rakyat. Di kalangan mereka, ada yg pandai baca Al Quran, tafsir quran dan hadis, ada yg pandai baca doa dan bertakbir raya, dan tidak kurang juga ada yang dalam kes mahkamah kerana menyeleweng duit rakyat.

Ibarat dalam satu kawah berkumpulnya daging babi dan kambing, maka ramai juga yang menggemarinya. Allah uji mereka dengan jawatan dan kedudukan di dunia, mereka jadi lupa kepada ayat2 Al Quran yang selalu bermain di bibir mereka selama ini.

Alhamdulillah, masih ramai di kalangan kita yang masih istiqomah dengan kebenaran. Masih takut untuk cenderung kpd kezaliman dan puak2 yang mungkar, kerana kelak dibakar api neraka. Itu yang dulu diajar oleh sebahagian dari lebai2 di atas. Malangnya, mereka sendiri hanyut dengan nafsu keduniaan yang tidak pernah mereka impikan selama ini. Matlamat menghalalkan cara.

Terima kasih Anwar kerana mengajar kami bersabar. Terima kasih Anwar kerana kamu menolak tawaran untuk berada di dalam kerajaan demi kelangsungan perjuangan kamu untuk melaksanakan reformasi dan keadilan. Apalah ertinya kerusi TPM ditawarkan kepada kamu sekiranya PM itu sendiri musuh kepada perjuangan reformasi. Cukuplah sekali dipatuk ular, jangan sampai dua kali dipatuk ular yang sama.

Kunci reformasi itu berada di tangan kamu. Kami bersedia menanti lama walaupun kami dilanda kesukaran. Jika kami mahu senang, sudah lama kami akan bersekongkol dengan puak-puak munafik dan pengkhianat itu.

Pilihlah di antara dua jalan. Kebenaran atau kebathilan. Tiada pilihan ketiga.

Anonymous said...

Dalam kawah liberal daging babi dominasi daging kambing. Tetap juga haram.

Anonymous said...

Yg kuat promot lompat parti ialah anwar. Sejak zaman najib lagi. Namun gagal walaupun berusaha banyak kali. Rakyat menolak islam versi anwar yg liberal. Suka melabel ulamak dan islam. Sanggup bekerjasama dengan dap semata2 jawatan pm. Ini lah presiden yg bawa reformasi yg merugikan bangsa melayu. Penggemar gay.

Anonymous said...

Setelah Kita menonton video tersebut secara teliti, akan timbul persoalan adakah ini kerja jahat dua ekor betina mata sepet ???

Kita percaya jika dua ekor betina ini ditangkap , mereka mungkin akan mendakwa konon mereka pesakit mental dan mereka mungkin akan berlakon wayang opera berpura-pura mohon maaf (sambil ketawa tergolek-golek). Modus operandi puak ultra-rasis setiap kali mereka menghina negara dll.

Penjarakan mereka dan batalkan kerakyatan penjenayah-penjenayah rasis yang telah menghina Agong dan PM dll dan halau mereka ke negara lain kerana mereka telah menghina negara Kita.

Inilah puak ultra rasis lidah biawak yang berpura-pura mahu perpaduan rakyat sambil menikam negara dan rakyat dari belakang.

Anonymous said...

Jika seseorang itu membela pakatan puak kafir harbi roket dan puak munafik liberal yang telah menindas, menghina, menfitnah atau memburuk-burukkan agama Islam, ulama Islam, pemimpin Islam, parti Islam dan di waktu pakatan jahat ini berkuasa , maka sudah jelas pakatan ini adalah musuh Islam dan orang yang membela pakatan ini adalah sama ada RBA kafir harbi Yang menyamar sebagai orang Melayu Islam atau kepala bapak munafik.

Pakatan jahat ini adalah seperti sekawah sup campuran daging Babi dan daging ular Sawa dan daging buaya.

Allah ‘azza wajalla berfiman,

وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ

“Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: ‘Kami telah beriman’. Dan bila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka mengatakan: ‘Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berolok-olok’.” (QS. Al-Baqarah: 14)

Anonymous said...

Siapa mahyuddin yassin...!? saya tak vote dia pun..!!

Anonymous said...

Vote dari mamat ni menentukan jatuh bangun pn.

Anonymous said...

Siapa mamat 2:28 ni ? Tak kenal pun ! Vote dari mamat ni dan RBA tidak memberi kesan kepada PN kerana PH telah kalah 5 Kali dalam PRK. Bukankah ini menunjukkan PH mungkin kalah dalam PRU 15 ?

Anonymous said...

Sapa anon 2:12 pm? Pendatang asing ker? Tak kenal pm. Ada potensi vandalist.

Anonymous said...

Sapa anon 3.04? Dia anjing pas.

Unknown said...

👍

Unknown said...

Teknik tikam belakang selain jadi gerila dalam hutan,teknik sembunyi dan tembak memang sangat popular dikalangan orang2 ni untuk kuasa negara malaysia,sila pergi mampus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails