Thursday, July 23, 2020

Betapa celakanya PH dibawah kuasa M&Eng..


LAGI diangkat dari komen rakyat dalam blog ini..


Anonymous said...
LHDN adalah di bawah Kementerian Kewangan. MoF dibawah kuasa Lim Guan Eng dan gang Tony Pua. (sebelum ini-p)

Pada masa tuntutan cukai ke atas Najib dan keluarga Najin dikenakan juga merupakan masa Tony Pua dan Guan Eng bermaharajalela dan banyak menyalah gunakan kuasa (saman Najib jika berani) untuk mengenakan Najib dan orang BN.

Di bawah undang-undang cukai Malaysia, seksyen 106 jelas menunjukkan bahawa LHDN ada kuasa untuk mengenakan sebarang cukai tambahan dan penalti ke atas mana-mana orang dan seksyen 106 (3) juga mengatakan bahawa mahkamah tiada kuasa untuk mengurangkan atau membatalkan tuntutan cukai LHDN biarpun tuntutan cukai itu disalah kira, tak adil atau tak patut.

Akta Cukai Pendapatan 1967:

“Section 106 (3): In any proceedings under this section the court shall not entertain any plea that the amount of tax sought to be recovered is excessive, incorrectly assessed, under appeal or incorrectly increased.”

Ini bermaksud, jika LHDN tuntut cukai RM3.76 Trilion pun, mahkamah perlu arahkan dfendan bayar RM3.76 Trilion. LHDN sila siasat anak Tun dan Lim Guan Eng pula.

Di bawah undang-undang tadi, "mahkamah tak ada kuasa" untuk pertikaikan tuntutan cukai LHDN.

Bayar dulu. Lepas bayar, baru boleh membuat rayuan di panel rayuan LHDN untuk mendapat kembali bayaran yang tak patut.

Sebab itu, kerajaan PH dahulu boleh kenakan tuntutan dan penalti cukai sebanyak RM1.7 bilion ke atas Bossku untuk wang yang disebut RM2.6 bilion walaupun ianya jelas wang tersebut telah dikembalikan kepada penghantar 4 bulan selepas ianya diterima manakala RM632 juta adalah terus dari Kementerian Kewangan Arab Saudi yang merupakan dana sumbangan asing yang tidak patut dikenakan cukai.

Tapi apalah nasib kita jika kuasa di bawah undang-undang cukai negara telah disalahguna oleh Guan Eng, Tony Pua dan gengnya untuk mengenakan musuhnya supaya mereka boleh memainkan propaganda untuk menipu rekayasa rakyat yang kurang faham akta dan proses tuntutan cukai?

Kebenaran akan dibuktikan akhirnya apabila Najib menghadap panel rayuan Pejabat Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan nanti.

Klu cukai LHDN 1.6 billion brapa pendapatan tahunan fuyooo ratus trillion tuhhh..!! Logik kah walaun unta sekelian..!?

Klu bailout kena cukai tak..!?

Betapa celaka nya PH dibawah kuasa PM ke 7 dulu. Celaka lah sang fitnah

2 comments:

Anonymous said...

Bayar dulu. Lepas bayar, baru boleh membuat rayuan di panel rayuan LHDN untuk mendapat kembali bayaran yang tak patut.

Ini undang2 TAIK BABI ke?

Anonymous said...

Woi bahlol! Mmg la bayar cukai dlu. Pastu cukup masa submit e filling. Tgk ada refund atau tak. Lembu pun xde bodoh mcm ko ni!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails