Saturday, October 19, 2019

Simpanan RM40,000 Lesap, Akaun Kena Hack...


10 Tahun Menyimpan. Duit Simpanan RM40,000 Dalam Maybank Lesap Akaun Kena Hack


Memang tidak dinafikan, kes melibatkan akaun bank digodam pernah berlaku sehingga menyebabkan kerugian jutaan ringgit.

Kebanyakan kes yang berlaku disebabkan kecuaian pemilik akaun tetapi ada yang dilakukan oleh pihak ketiga.

Hari ini, seorang pengguna Twitter telah berkongsikan kisah bagaimana adiknya kehilangan wang sebanyak RM40,000 dalam akaun Maybank miliknya.

Sebelum ini kita dengar kes akaun bank digodam di luar negara sahaja sehinggakan jumlah yang hilang mencecah ribuan ringgit. Namun, seorang lelaki telah memuatnaikkan satu kicau di laman Twitternya yang mendakwa akaun bank adiknya menjadi mangsa godam oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

“Life saving dia sejak dari 2009 lebur 40k”

Account maybank adik aku kena hack. Life saving dia sejak dari 2009 lebur 40k. Dah report polis dgn freeze account tu. Bank deny about the hacking, they continously deny and push the responsibilty kat adik aku.



View image on Twitter


Lelaki ini juga mendakwa simpanan adiknya sejak mula bekerja dari tahun 2009 lebur dan jumlahnya RM40,000. Dia juga menyatakan sudah membuat laporan polis dan bekukan akaun tersebut. Dia turut mendakwa pihak bank menafikan tentang godaman itu.

Ini adalah butiran mengenai akaun adiknya yang tertera seperti gambar di bawah. Baki dalam akaun hanya tinggal RM394.44 sahaja dan ada dua transaksi berjumlah RM20,000 setiap satu.

Sumber: Siakapkeli.my

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails