Tuesday, October 15, 2019

Royalti: L/Guan Eng Kelirukan Rakyat.


Imej yang berkaitan Lagi satu lidah bercabag..
KOTA BHARU: Menteri Kewangan Lim Guan Eng dianggap cuba mengelirukan rakyat apabila mendakwa telah membayar royalti kepada Kelantan. Sedangkan bayaran sebanyak RM15.7 juta itu bukan royalti yang dituntut kerajaan negeri seperti terkandung dalam perjanjian pada 1974.
Menteri Besar, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob berkata, kenyataan Menteri Kewangan semalam begitu mengelirukan. Katanya, jauh berbeza antara wang ihsan dan royalti yang dituntut kerajaan negeri. 
“Kita kena faham antara dua istilah itu yang jauh berbeza. Wang ihsan maknanya kalau hendak bagi tak apa dan kalau tak nak bagi pun boleh,” katanya ketika menjawab soalan Wan Hassan Wan Ibrahim (PAS-Semerak) pada persidangan Dun Kelantan hari ini.
Semalam Guan Eng dilapor memberitahu beliau menandatangani pembayaran itu atas arahan perdana menteri. 
“Dan saya telah semak dengan pejabat saya dan mereka kata pembayaran telah dibuat. Sebenarnya pembayaran dibuat pada Januari 2020 tetapi telah diawalkan,” katanya di lobi Dewan Rakyat semalam. Menteri Kewangan juga berkata, beliau berharap jangan beri kenyataan yang tidak benar dan tidak ikut fakta.
Ketika menjawab soalan tambahan Helmi Abdullah (PAS-Guchil) menteri besar berkata, berdasar semakan Unit Perancangan Ekonomi Kelantan pada 2017 sepatutnya royalti yang dibayar kerajaan pusat berjumlah RM1.3 bilion. - HARAKAHDAILY 15/10/2019
Hasil carian imej untuk Royalti: Lim Guan Eng kelirukan rakyat
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-124: Budaya Saudi &Melayu Kota Mekah Kini..

E-Buku IH-124: Budaya Saudi &Melayu Kota Mekah Kini.

4 comments:

Anonymous said...

Bang nuar yang itu ke yang ada video berkunyit. Ada juga yang masih bengong, jadi pengikut setia. bijak melacur agama sedangkan hukum dosa besar pun tak faham. Standard budak sekolah rendah, bernyawa dengan memfitnah golongan agamawan. Mereka lah syaitan yang bertopeng agama tapi berkunyit secara sembunyi.

Anonymous said...

berkahwin dengan dap umpama berkahwinnya biawak dengan anjing. Itulah ph. semuanya bernajis, tiada untung siapa yang jadi pengikut mereka. Makan minum semuanya jadi najis bila masuk mulut dan jadi najis berganda bila dijambankan. Itulah ph dan penyokongnya.

Anonymous said...

Sangat bijak bila pas bergabung dengan umno berbanding bergabung dengan dap yang ada ltte. Lagi bahaya dan dipimpin oleh pengganas. Belum lagi yang bawa idologi komunis. Kesimpulannya ada pengganas dalam kepimpinan yang secara total tiada agama dan beraqidahkan keganasan.

Anonymous said...

Dalam aliran darah melayu islam ph ada unsur darah babi yang mengalir dan menguasai mentaliti mereka. Kerana itu sama saja cara mereka berfikir dengan dap berfikir. Menghentam ulama dan Islam. Kesihan mereka yang tiada mendapat cahaya Islam melainkan api terang dari api dap. Merekalah musuh Islam dari kategori munafiq.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails