Wednesday, October 31, 2018

A/Parlimen Cabul Pelajar, Shahidan Kassim Jelaskan.

Hasil carian imej untuk shahidan kasim

Selepas heboh dakwaan seorang anggota parlimen Perlis melakukan serangan seksual terhadap seorang pelajar bawah umur, Datuk Seri Shahidan Kassim tampil memberi penjelasan. 

Dalam sidang media di parlimen hari ini anggota parlimen Arau berkata pihaknya menyerahkan sepenuhnya kepada pasukan polis untuk menyiasat dakwaan yang melibatkan dirinya itu. 

Kata Shahidan, ini kerana kedua-dua pihak kini telah membuat permohonan maaf ekoran salah faham yang berlaku. 

“Saya pasti semua pihak memahami perkara ini dan minta tidak dipanjangkan perkara ini dan kita serah kepada pihak polis. 
“Walaupun kes ini telah ditutup namun pihak polis akan meneruskan kerja-kerja mereka,” katanya. 

Menurut Shahidan yang juga bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, dakwaan kononnya beliau berduaan dalam kereta adalah benar. Namun, kata Shahidan pertemuan di dalam kereta itu dibuat ekoran keadaan kesihatannya yang tidak mengizinkan beliau keluar dari kenderaan yang dinaikinya. 

“Sebagai wakil rakyat saya memberi galakan kepada semua anak supaya terlibat dalam aktiviti yang halal. Jadi ada kumpulan busker, muzik saya tolong semua, jadi itu perkara biasa. 
“Kalau ada tempat kenduri pun saya tolong, jadi atas niat ini, saya anggap anak-anak dan cucu saya. Jadi tidak timbul ingin lebih daripada itu, lagipun saya tak berapa boleh berjalan,”katanya. 

2 comments:

Anonymous said...

Daripada mengampu bodek PH, baik tak payah komen. Dah banyak dalam media kerajaan.

Anonymous said...

Walaupun kedua-dua pihak telah bermaafan, ada saksi. Mangsa berlari keluar dan menangis.

Sekarang masalah begini tidak boleh di selesaikan dengan maaf atau mungkin dengan memberi Wang kepada mangsa sahaja.

Kali ini, penyiasat akan memanggil saksi sekali. Ini bermakna dengan saksi-saksi sekali termasuk mereka yang terlibat dengan kes ini perlu di beri wang.

Bagi saksi pula, mereka tidak ada keperluan untuk minta maaf atau di maafkan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails