Wednesday, August 08, 2018

Desak PH Buat Kenyataan Bersama Dengan IRI. -SU PAS.




KL: PAS mendesak Pakatan Harapan membuat kenyataan bersama dengan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) iaitu sebuah badan pemikir berpangkalan di Amerika Syarikat berhubung kerjasama dengan parti pembangkang di negara ini sejak tahun 2002.
Setiausaha Agung PAS, Dato' Takiyuddin Hassan berkata biarpun telah ada penafian dibuat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng bahawa DAP tidak mempunyai sebarang hubungan kerjasama dengan badan pemikir Amerika Syarikat itu namun satu pengakuan telah dibuat oleh Presiden IRI, daniel Twinning dalam forum anjuran Centre For Strategis & International Studies baru-baru ini.
"Walaupun hari ini Setiausaha agung DAP menafikan kata mereka ada hubungan dengan IRI dengan alasan dia (DAP) tidak pro repbulikan kerana dia tidak suka kepada Trump.
"Tapi satu pengakuan telah dibuat oleh pihak IRI itu menunjukkan bahawa perkara ini memang berlaku dan sekarang ini pihak pembangkang (sekarang kerajaan) khususnya Pakatan Harapan perlu membuat penjelasan yang jelas kepada rakyat menafikan perkara ini kalau betul mereka tidak ada hubungan.
"Mereka perlu buat satu pernyataan mengatakan bahawa IRI itu telah berbohong dan bersedia untuk berdepan dengan IRI kalau boleh dia buat kenyataan bersama dengan IRI itu," katanya yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu kepada Harakah di lobi Parlimen hari ini. – HARAKAHDAILY 7/8/2018

16 comments:

ted manoff said...

Berita palsu tuu..nk cover surat najib pada cia..kikiki..guan eng nafi pun dh cukup..takiyuddin nii bingaii mkn taik byk sgt..

Anonymous said...

bkn tk boleh desak tp pas niat politik je pun. isu2 besar tknk desak masa najib dulu. cia dlm pas siasat lah.

kan dh jwb IRI tu consultan perunding utk sapa saja termasuk bn pun guna.

ph guna IRI.. pas guna cia...mana lbh bahaya.

IRI bukan badan perisik mcm cia. hnya consultan yg sah dn terbuka. bukan underground.

masalah pas ni tk adil. bn najib dibela abis2an. so rakyat tk blh respek pas. bermuka2.

asas perhuangan islam adalah adil. perjuang islam apa tak blh adil. klu parti lain tk adil tkpe jg sebb depa x mndabik dada depalah pejuang islam mcm pas.

so tk payah tuduh dap bg dedak. perangai senget pas itulah dedak yg sedap dihentam.

Anonymous said...

Desak pas juga buat kenyataan bersama mngenai iran dimana hadi mengakui syiah adalah mazhb dlm islam

Anonymous said...

Wah sekarang telah terdedah kerjasama antara DAP dan The International Republican Institute (IRI) iaitu sebuah organisasi luar negara untuk menumbangkan kerajaan UMNO-BN yang bererti kejatuhan kerajaan UMNO BN adalah akibat dari campurtangan organisasi asing (IRI) yang mendapat bantuan dari KERAjaan Amerika Syarikat melalui the United States Agency for International Development (USAID), the U.S. State Department,dan the National Endowment for Democracy.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini mengakui bahawa parti itu ada hubungan dengan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) . Sumber: http://www.sinarharian.com.my/politik/guan-eng-akui-dap-ada-hubungan-dengan-iri-1.865586

Bukankah kerjasama antara DAP dan IRI ini adalah satu bukti pengkhianatan DAP terhadap rakyat dan kedaulatan negara ini ? Bagaimana pula kerjasama DAP dengan pertubuhan-pertubuhan asing yang belum didedahkan lagi kepada umum ?

Anonymous said...

menyokong iran syiah harbi ketika tgn syiah2 tu sedang berlumuran darah umat islam syria dan iraq dan tgn2 itu juga yg bom masjid, merogol umat islam. tgn yg keji dan kejam itu yg hadi sambut dan peluk kunun nk takrib. silalah walaun buka blog Syria Care Malaysia dn tanya pandangan mereka mengenai syiah. mereka adalah org yg turun ke medan membantu umat islam yg dizalimi syiah, bukan bercakap di mimbar rusila yg jauh dr medan.

syiah yg telah mengubah beribu ayat quran dan hadis itulah yg hadi kata mazhab dlm islam.

amat hairan seorg ulamak sentiasa buat pilihan yg salah yg disokongnya. kt sini sokong penyamun, kt luar sokong syiah... tiba2 mimpi 'nabi'(tkde sapa dpt sahkan). boleh jadi itu amaran dari 'nabi'.

Anonymous said...

anon 12.05 ... senget sebelah otak anda.

Anonymous said...

Mengapa anjing-anjing kurap ternakan DA-Pig sentiasa menyalak membela kejahatan tuan mereka sendiri? Ini jelas membuktikan anjing-anjing kurap ini amat bergantung pada dedak cap roket yang telah menyebabkan mereka menjilat kaki abang besar parti kafir harbi DA-Pig dan menolak kebenaran.

Maka kita tidak merasa hairan melihat anjing-anjing kurap ini yang menyembah manusia yang tidak bermoral telah menghina Islam, perjuangan Islam, parti Islam PAS, ulama Islam dll dan menafikan hak umat Islam walaupun umat Islam adalah rakyat majoriti.

Anonymous said...

Anjing-anjing kurap ternakan DA-Pig menulis pelbagai komen yang tidak berkaitan dengan artikel di atas untuk menarik para pembaca kepada isu-isu karut ciptaan anjing kurap supaya para pembaca melupakan skandal-skandal yang melibatkan DA-Pig.

Anonymous said...

Sekarang telah terdedah kerjasama antara DAP dan The International Republican Institute (IRI) iaitu sebuah organisasi luar negara untuk menumbangkan kerajaan UMNO-BN yang bererti kejatuhan kerajaan UMNO BN adalah akibat dari campurtangan organisasi asing (IRI) yang mendapat bantuan dari KERAjaan Amerika Syarikat melalui the United States Agency for International Development (USAID), the U.S. State Department,dan the National Endowment for Democracy.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini mengakui bahawa parti itu ada hubungan dengan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) . Sumber: http://www.sinarharian.com.my/politik/guan-eng-akui-dap-ada-hubungan-dengan-iri-1.865586

Bukankah kerjasama antara DAP dan IRI ini adalah satu bukti pengkhianatan DAP terhadap rakyat dan kedaulatan negara ini ? Bagaimana pula kerjasama DAP dengan pertubuhan-pertubuhan asing yang belum didedahkan lagi kepada umum ?

Anonymous said...

DAP-pigs tak lepas dari mulut. Kamu PIGS patut buat sidang akhbar bersama Umnogok pasal dah termakan duit dedak utk bela Klepto Najib.

BN Kelpto Najib mendapat biayaian IRI. PMO dengan Jabatan Unity dan Perpaduan membuat program 2015 sbg persiapan PRU14 dibayar IRI termasuk dialogue dengan Dr. Maza sbg usaha utk lembut kan dia supaya lebih proBN.

PIGS jadi bodoh bangang tolong bersuara utk tuan dan dpt biasa siMunafik senyap sepi isu surat CIA yg tidak berpihak kpd Tuan.

Najib Klepto merenget mintak campur tangan CIA yg pro Zionis dan mengadu domba supaya rakan CIA, Mossad mengambil tindakan keatas TDM.

PIGS yalah Umnogok, jangan percaya munafik yg guna Islam yg bersubahat kerana kuasa politik dgn Penghianat, Pembohong dan Pencuri khazanah negara.

Anonymous said...

sepatutnya taki tnya sendiri dgn IRI klu dh tak caya pemimpin ph jawab. apahal nk desak2 tp tk caya.

jgn lupa siasat nik beduh sendiri yg kawan cia.

Anonymous said...

meh kita bantulah lobai2 sebelum lebih melatah yg akan memalukan hj hadi nanti. kesian org tua tu anakbuah byk bagi masalah semenjak golongan progresif tiada.

sila taki dan walaun pergi ke url IRI ini dan kajilah mereka, tk perlu kalut bising nnti memalukan parti islam kamu juga.

http://www.iri.org/

Anonymous said...

Wah barua-barua dedak DA-Pig cuba menegakkan benang basah untuk menafikan hubungan haram antara DA-Pig dan proksi KERAjaan Amerika Syarikat walaupun abang besar DA-Pig sudah mengaku! Mungkin barua-barua ini gagal membezakan antara khayalan dan fakta kerana barua-barua sedang mabuk todi daun ketum !

Barua-barua inilah kepala bapak penjaja fitnah yang suka menjilat tapak kaki abang besar DA-Pig dan mencipta pelbagai fitnah karut marut untuk menghasut orang ramai membenci parti Islam pimpinan ulama Islam.

Anonymous said...

Ted manoff pembela cina dap. Limguan eng buat salah macamna sekali pun ted manoff tetap mempertahankan dap. Agaknya perut ted manoff ni dah penuh dengan dedak khinzir yg menghilangkan kewarasannya... kesian ted manoff... perosak orang melayu...

Anonymous said...

Aii ted panik nampak hihihi

Anonymous said...

Hai la 12.09 knp la bengap sangat...hadi awang buat sttmnt mintak supaya syiah dan sunni menghentikan sengketa, itu dikatakan sokong syiah...yang mahukan syiah dan sunni terus berperang ni yahudi. Kamu yahudi ke?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails