Sunday, August 05, 2018

'Good signal' Pada BN, Titik Tolak Kebangkitan Rakyat. PRK Seterusnya Khalid Ibrahim?

Hasil carian imej untuk pilihanraya sungai kandis
KLANG: Barisan Nasional (BN) menyifatkan keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis hari ini adalah 'good signal' kepada parti itu.
Timbalan Pengerusi BN, Datuk Seri Mohamad Hasan, berkata ini kerana jumlah undi yang diterima parti itu dalam pilihan raya kecil kali ini tidak jauh berbeza dengan Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).
Mengulas lanjut, Mohamad berkata peratusan jumlah keluar mengundi rendah turut memperlihatkan sikap protes rakyat terhadap kerajaan PH berikutan kegagalan mereka menunaikan janji manifesto dalam PRU lalu.
Katanya, berdasarkan keputusan PRK itu, jelas memperlihatkan pola pemikiran pengundi pada masa ini kini semakin sukar dijangka.
Menurut calon BN bagi PRK itu, Datuk Lokman Noor Adam pula berkata walaupun kemenangan tidak berpihak kepada BN, tetapi keputusan PRK itu adalah titik tolak kebangkitan rakyat.
Demikian di sunting dari BERNAMA.



Sementara itu, PAS disaran meletakkan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, sebagai calon parti itu bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) yang bakal diadakan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Setia.
Bekas Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi, mendakwa Khalid lebih memahami isu pembelian syarikat SPLASH yang baru dilakukan Kerajaan Selangor dan boleh dijadikan bahan kempen utama. (IH)


45 comments:

ted manoff said...

Porahhh..dh klh tetap klh..takde istilah itu ini..

Kejora Bapuk Bodo said...

Memang good signal..2 lawan 1 yg kalah 2... Undi merosot lebih dari separuh...

penyokong pas tak beri undi kpd umno ingkar arahan lobai pas...penyokong bn pon ramai boikot..

Kejora Bapuk Bodo said...

Post mortem kekalahan umno dan pas di prk sungai kandis mudah sangat

Rakyat tolak umno dan pas

Undi merosot kurang dari separuh berbanding pru14

Rakyat boleh terima penjelasan beban hutang najib sangat besar sehingga janji manipesto PH ade yg blm boleh dilasanakan...rakyat puashati gst sifar dan harga minyak kekal...6 janji dlm proses...janji terbesar najib ditangkap dlm 100 hari..
rakyat hargai gaji menteti dan exco ph di potong berbanding exco pas dan umno.

Hasutan lokeman adam umno dan pas melayu dan islam terjejas dibawah PH hanye retorik...rekaan pembangang semata2..

Pengyokong pas marah kerjasama lobai pas dan prompak...lobai bersungguh kempen untuk umno..

Penyokong pas tak kisah di label anti islam kerana ingkar arahan lobai pas oleh puak tonggang islam ...

Kejora Bapuk Bodo said...

Dari selepas penamaan calon lagi lokeman adam sudah laungkan yakin menang kerana

isu melayu islam terjejas dibawah PH...

Ph mungkir janji

Sokongan kuat dan kempen oleh lobai2 pas..

Hasilnye hasutan dan fitnah umno dan pas mengecewakan lokeman..undi merisotl...okeman kena terjun kedlm sg kandis cuci suwey....

Nasib baik lokeman adem tidak kekal bersama PkR...lokeman suwey...

Anonymous said...

Walau peratus mengundi menurun PH tetap menjadi pilihan Rakyat.

Anonymous said...

Ulasan setaraf sampah,menipu dan rendah pemikiran, yg jelas pkr mmg dh dijangka mng disebabkan oleh momentum pru sebelim ini serta sokongan padu org cina.

Anonymous said...

2 lwn kiki, nk mnipu lg, penipu yg paling bodoh dalam sejarah, dibakang pkr ada 2,otak letak lutut ke

Anonymous said...

Wahai ahli2 pas, sedar lah kamu semua bahawa kamu semua telah ditipu oleh ulama su` yg hanya mementingkan diri utk kemewahan diri hidup dunia yg sementara ini!

Realitinya, lihat lah betepa ramai lagi ahli2 pas yg hidup kais pagi tak makan petang, kais petang tak makan paginya sbb mmg dibiarkan miskin selamanya agar mudah pemimpin2 kamu dtg dgn mercedes, vellfire, porche, ranger dan segala kemewahan mereka dihulurkan kpd kamu sbg pengikat kewalakan kamu semua kpd mereka. Sedangkan mereka hidup dgn segala kemewahan di rumah yg tersergam indah berhawa dingin yg harganya berjuta ringgit.

Hamburan ayat quran dan hadith fasih tak lekang dibibir pemimpin kamu, tetapi sayang, itu hanyalah barang dagangan mereka utk mepastikan kemewahan mereka semakin melimpah ruah hasil sokongan kamu semua menjadikan mereka ahli parlimen pasu bunga yg tidak memberi untung kpd kamu semua.

Wahai ahli2 pas, Berhijrahlah kpd parti AMANAH Negara ( AMANAH ) dlm PAKATAN HARAPAN yg akan sedaya upaya mengangkat martabat ummat Islam di Malaysia tercinta ini dgn cara yg BIJAKSANA, IN SYAA ALLAH.

Anonymous said...

Lebai2 sekelian, tak lama lagi kapal mewah Equanimity Jo lo akan dipulangkan kpd Kerajaan PH Malaysia! Boleh la lelabi2 semua sewa utk pegi joli2, harga sewa boleh runding ye.... Lelabi2 semua PUASHATI tak, Kerajaan PH Malaysia dpt bawa balik kapal mewah hasil wang haram 1MDB tu?

Kejora Bapuk Bodo said...

PRK Sg Kandis: Protes senyap penyokong PAS?

Bernama
5 Ogs 2018, 8:25 pagi (Dikemaskini 5 Ogs 2018, 8:37 pagi)

A A
PRK SG KANDIS | Keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis hari ini jelas memperlihatkan bahawa ‘kerjasama’ yang terjalin antara Umno dan PAS masih belum mampu menggugat penguasaan PKR di kawasan itu.

Meskipun calon BN Datuk Lokman Noor Adam bersungguh-sungguh memainkan sentimen Islam dan Melayu sepanjang 14 hari tempoh berkempen, namun ia belum cukup mampu mempengaruhi pengundi di kawasan berkenaan yang lebih 70 peratus adalah Melayu.

Seruan pemimpin PAS kepada penyokong parti itu yang meminta supaya menyokong calon BN pada PRK tersebut juga dilihat tidak cukup kuat ‘menembusi kekebalan’ PKR apatah lagi dengan keputusan parti itu (PKR) mempertaruhkan anak tempatan Mohd Zawawi Ahmad Mughni yang jelas mempunyai track record bersih sebagai seorang pengetua maahad tahfiz.

Hasilnya hari ini, seramai 15,427 pengundi DUN Sungai Kandis sepakat memilih Mohd Zawawi sebagai wakil rakyat baharu mereka berbanding 9,585 pengundi yang memilih Lokman Noor sementara calon Bebas, K. Murthy pula hilang wang deposit selepas hanya memperoleh 97 undi.

Anonymous said...

Balakong - PH akan menang percuma! Sri Setia - Pas kena lalui satu lagi ujian umno sebelom umno benar2 percayakan pas!

cik siti! Hilang dah?

Kejora Bapuk Bodo said...

Lobai ade kuasa tentukan halatuju dasar dan oelaksanaan Pas...penyokong ade kuasa setuju tak setuju dgn lobai..

Penyokng pas tunjuk kuasa ingkar arahan lobai pas...lobai pas ingat walaun sentiasa patuh arahan lobai...

Kejora Bapuk Bodo said...

Pas pon kena tunjuk berani di Balakong...pru 14 dulu pas berani lawan di kawasan cina jerana nak tegakkan islam.....takkan sekarabg tulur cik siti dah kecut takut tegakkan uslam mcm di sg kandis....hihihi..

Mat Ozil said...

so funny.... hahahaha


bankami blog

Kejora Bapuk Bodo said...

Lobai hadi tengah pening pikir nak lawan ato tak nak lawan di sri setia...lobai bimbang hanye dapat undi dari penyokong umno..walaun dah mula lawan tokey kerana lobai bersama prompak..

Anonymous said...

Lobai tak kisah najib dan cina kapir jho lo nak rompak banyak mana pon wang 1 mdb..sebab najib pemimpin islam....janji najib hukur juta2 kpd kobai dan pas kira okey laa..lobai dan najib sama2 perjuang islam .....rompak halal ikut akidah lobai..

Anonymous said...

Lepas kalah baru berani cakap ikut mementum...masa lokeman cakap gerenti menang ko tak berani lawan cakap lokeman...manusia penipu rendah inteltualiti....

Kejora Bapuk Bodo said...

PH dapat undi kebih dari separuh berbanding pru14... Paduan pas dan umno dapat kurang dari separuh berbanding pru lepas...

Pas dan umno kalah teruk tapi menang besar kalahkan bebas..

Kejora Bapuk Bodo said...

Keputusan prk sg kandis menandakan tuhan bagi petunjuk kpd lobai pas dan pejuang islam pas..

Hentikan lah kerja menipu rakyat...kalo tak paham jugak dan degil tak ikut petunjuk tuhan sampai kiamat pas ditakok lama..

Anonymous said...

Non 9 52 yang otak kat lutut.

BERSATU dan DAP dan AMANAH tak boleh bertanding... PAS boleh bertanding tapi bagi pada UMNO dan sanggup pulak bantu UMNO.

PAS satu parti yang lain. UMNO pun begitu satu parti yang lain. Kira 2 lah ..

Anonymous said...

Tuan ibnu, good signal atau God signal 4 pas umno dah patot masok kubor?

Pas lupa nak panggil malaikat turun kat sg kandis semalam!

Kat balakong n sri setia nanti jgn lupa panggil malaikat dtg pangkah utk pas n umno tau!

cik siti!!!!!!!!!!!! mana kaoooo..........?

Anonymous said...

Yang kalah PAS. Hilang penyokong.

Sepatutnya PRU Sungai Kandis ahli dan penyokong UMNO yang memberi pengajaran pada pemimpin mereka supaya berubah dan selamatkan parti...


PAS yang tak bertanding pulak yang jadi abu...

Anonymous said...

AnonymousAugust 5, 2018 at 8:32 AM
Cina2 nak malaysia cara mudah. Bayar jer katpan. Dulu masa cina perang dengan jepun, mereka cabut lari. Tak patriotik. Takut mati. Lari ke tanah melayu. Mereka bela orang melayu yang bernama pan. Inilah soldadu dap yg sedang giat jual tanah melayu kepada dap melaluu undi.

Anonymous said...

Banyak kurang nya penyokong ph. Kurang 14000. Ramai yg sedar mudharat sokong ph yg mastermind nya kufur.

Anonymous said...

Hijab kat mata ph. Takpa sabu ada. Nanti sabu buka hijab dengan bantuan kafir dap.

AdNAN said...

... itulah 'eskapism' si luncai. Biarkan dia terjun dengan labu²nya.

Anonymous said...

ILMU => IMAN => AMAL => TAQWA => ISLAM / MUSLIM SEJATI =========== bukan pas

``JANGAN SEKALI KALI KITA PERCAYA KEPADA UMNO BN``.....pesanan AlMarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat.

AdNAN said...

... itulah 'eskapism' si luncai. Biarkan dia terjun dengan labu²nya.

Unknown said...

BN ( wpun disokong PAS) turun 5 % jumlah undi, ph tambah 5 % undi banding pru 14,mmg ada signal dr rakyat.... haha, bang matematik masa UPSR dpt berapa?

Anonymous said...

anon 11:09 yg kuciwa duka lara hampa merana, nak guna sejarah biar berfakta! Prang jepon cina tahun berapa? 70 tahun dulu. Melayu Parti AMANAH baru nak masuk 3 tahun ujudnya di Mesia ni! Aduiiiiai.......bab agama hancur, bab sejarah lagi lebur namapaknya! Yg logiknya dibela dek cina2 tu engkaulah, puak2 pas serpihan umno sejak lebih 60 tahun dulu tu! Apa jenis lembu la ko ni!

11:14 seko ni plok sebok hijap.....hijap.....ko taunya ciiipapppp je, sdd tu ko yg ter`hijap!

Anonymous said...

jenayah najib beri kesan mendalam kpd rakyat malaysia. selagi kelibat nsjib bergentayangan selagi itulah umno pas akn suwey.

nnti kita akn tayang equanimity pd rakyat malaysia..simbol kezaliman pemimpin melayu umno sekongkol dgn cina harbi jholow yg mngadai negara kpd kuasa besar komunis.

amat pelik butanya mata hati pnyokong pas umno membela jenayah sebesar itu. mereka cuba mnghasut isu agama dn perkauman. mereka rela darah tumpah demi nafsu pemimpin mereka. yg mati nnti melayu dan cina juga. pemimpin mereka senang lenang berpeluk sesama harbi.

adakah pemimpin pas sudah ditutup hidayah utk mereka? kelulusan agama bkn jaminan hidayah. mike tyson tkde darjah 1 sekolah agama pun tp dpt hidayah. abu jahal tiap hari blh jumpa nabi saw tp xdpt hidayah.

hidayah terpadam dgn sikap khawarij mengkafir memunafikkn org lain.

Anonymous said...

Takut betul ph pada pas. Pas tak bertanding pun jadik bahan kutukan. Istikomah perjuangan islam.

Anonymous said...

Ph takut umat melayu ramai protes umat lain yg memenangankan pkr.

Anonymous said...

Pas tetap istikomah perjuangkan islam. Ph takut pada pas lebih dari umno kenape agaknya.

Anonymous said...

Rasanya pkr kurang lebih 8000 umno kurang 3000 sapa lebih banyak kurang. Yg 50% lagi tu sokong sapa agaknya.

Anonymous said...

Sama aja umno ke pkr sebab tu penyokong pas tak kuar undi.

Anonymous said...

Komen dari puak kafir fitnah aja. Pandai pulak nak angkat martabat umat islam. Kalau dari ph tak fitnah nak mintak simpati. Pas tetap istikomah perjuangkan islam. Ph dengan umno elok bersatu sebab dikedah dan perak dah bersatu. Boleh pulak ph dng umno sebab sama2 perompak. Pas tak bersama perompak.

Anonymous said...

Masih takut dng pas rupanya puak kafir ph hari2 serang pas. Ph bersatu dengan umno dikedah deng perak adalah percantuman perompak dengan perompak boleh pulak.

Anonymous said...

Itu penyokong yg tak membabi buta tak macam ph sanggup tutup mata agama dan bangsa sendiri di permainkan. Inkar sebab agama islam bukan ikut demi dap.

Anonymous said...

Pas tak hilang penyokong tapi ph yg hilang lebih 8000

Anonymous said...

Ooooooo begitu . . .. Sbb tu la Umno kalah yea.

Anonymous said...

Ooooooo begitu . Patutla PAS x bertanding yea sbb istikomah kepala bana... . ..

Anonymous said...

Oooooooo begitu ... . PH takut PAS berani . Sbb tu la PAS x btanding yea ... Haaaa.... Tepuk

Anonymous said...

Ooooooo begitu. Sbb tu PH mng yea. Ilmu baru ni. Pihak yg paling byk hilang penyokong d kira pemenang . Haaaaaaaaa.... Tepuk

Anonymous said...

AMANAH parti baru menang 11 MP. PAS parti lebih 60tahun 18 MP . Kira PAS hebat yea . Haaaaaaa... .Tepuk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails