Tuesday, August 07, 2018

Lucah Remaja Sekolah, Tiada Tata Tertib &Agama, Begini Jadinya..




Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/berita/berita-dunia/2018/08/04/adegan-lucah/#oX30QkXwsEukWF1X.99

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Umat Islam, kembalilah kepada agamanya melaksanakan cara hidup dan bernegara mengikut Islam. Insya Allah, selamat di dunia dan akhirat, bukan di dunia ini sahaja iaitu seperti faham sekularisme.

43 comments:

Anonymous said...

Phuket ni kat BBalakong kan. Confirm PAS blh mng nnti sbb IH dh tembak DAP . Haaaaa .... Tepuk

Anonymous said...

kita harap jg gambar2 hukuman tembak di china kesalahan rasuah rompak yg rakyat disiar oleh tn ibnu.. ia juga haram dlm agama yg blh merosakkn negara bkn setakat individu yg melakuknnya saja.

kembalilah kpd islam dgn beramanah demi negara tnpa perlu diberi nama islam pun.

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai.
Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang (di dunia) dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang.
Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

mansuia tak mau ikut ajaran Allah n rosul
hidup lah perangai macam binatnag bahkan lebih terok lagiii

Anonymous said...


August 6, 2018 at 3:02 PM Inilah contoh kesesatan berfikit,tidak mengikut cara Islam.

["beramanah demi negara tnpa perlu diberi nama islam pun."]

Perjuangan Islam takut nak sebut Islam? Buat apa Tuhan Beri nama Islam? Apa lagi di Malaysia negara umat Islam. Tapi mengapa puak-puak ni tak mahu berfikir cara Islam, tapi mesih menggunakan nama Islam. Jilat juboq lim guan eng tapi masih guna nama Islam?

Pembaca budiman
Pertama: Ini satu bukti puak-puak anti Islam melalui blog ini menghasut, memfitnah dan mengelirukan kefahaman Islam.

Kita akan sambung yang kedua dan seterusnya.

Perhatian: Jabatan berkaitan dengan agama sila teliti bukti-bukti yang akan diberikan..

bersambung.

Anonymous said...

jumud betul... klu gitu sila labelkn semua dgn islam...aiskerim islam..kementerian kewangan islam..kedai servis kereta islam..bolasepak islam..persatuan kriket islam...bas express islam...proton islam..dll

akhirnya inilah yg mengujudkn sekularisma.

Anonymous said...

bukan takut nk sebut islam. akhirnya semua benda yg halal perlu dilabel islam klu tidak rasa xislam...

sekarang ni negara kita ini negara islam ke bukan.. kt mana tulis dlm perlembagaan ini negara islam..selain agama persekutuan.

Anonymous said...

sukar nk percaya klu mereka itu nk tegak islam sedangkn rompakan harta negara yg mega mereka puashati.

sampai saat ini umat islam tkfaham kenapa jd begitu. setau kita islam lbh dpd hukum aurat dll.

dn lg.. sampai hari ini masih tiada draf perlembagaan negara yg mereka rasa mngikut islam. nk islam nk islam.. apa draf perlembagaan negara islam? haram tkde.

Anonymous said...

3.55... kau pun guna nama anon je...mana nama islam kau? at least letaklah anon islam.. ckp xserupa bikin.

Anonymous said...

Lu yan bodoh tak ikut perkembangan Islam, ikut Islam versi DAP, lu ingat orang lain jahil dan bodoh seperti lu. Ha ha ha

Bila sebut Hudud, kata 'hudud PAS'. Hudud PH & UMNO Mana? PAS nak hudud & perundangan Islam seperti yang diwajibkan kepada seluruh umat Islam.. Nak tunggu hudud DAP? Berlendir jilat juboq LGE pun takkan ada.

Anak ibnu hasyim said...

09 April 2013
INGAT DOK LAGI: HUKUM HUDUD 0.0001 DARI HUKUM ISLAM. DALAM AL-QURAN TAK SEBUT NEGARA ISLAM- KATA PRESIDEN PAS.
Oleh: Langtelipot

Presiden Pas, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan negara, lapor Akhbar Sinar pada 9 Mei 2012.

Haji Hadi berkata demikian dalam ceramah Pra Bubar Parlimen, di Kuala Berang, Terengganu. Haji Hadi juga pernah berkata:

Hukum Hudud adalah merupakan sebahagian kecil dari hukum syariah. Ia satu aspek 0.0001 daripada hukum Islam.

Haji Hadi berkata demikian sewaktu menjadi Menteri Besar Terengganu dalam satu dialog bersama kakitangan Sekolah Menengah Agama Marang, pada 6 Mac 2000 sebagaimana laporan akhbar pada 7 Mac 2000.

Dalam Al Quran tak sebut Negara Islam: Menurut Dato’ Seri Abdul Hadi, parti itu akan meneruskan gagasan negara berkebajikan yang disepakatinya bersama komponen Pakatan Rakyat kerana perkara yang lebih penting adalah pelaksanaan dan bukannya menumpukan jenama 'negara Islam'.

Katanya, “Kita mulakan dengan pelaksanaan negara berkebajikan, itu ada dalam Al-Quran, Dia tak sebut negara Islam, Dia sebut negara berkebajikan”.

“Sebab itu kalangan DAP melihat sendiri kerjasama kita dengan mereka. DAP kata mereka minum arak, kita tak boleh larang dia. Kita bukan macam kalangan setengah (pemimpin) BN yang boleh minum arak sama,” katanya ketika ditanya dalam satu sidang media selepas menyampaikan ucap tama dalam muktamarnya ke-57, pada Jun 2011 lalu.

Katanya lagi, tema negara berkebajikan – yang turut terdapat dalam agama lain – juga merupakan satu persamaan yang perlu didahulukan.

Anonymous said...

Kepala bapak kau cakap sedap. Manifesto PIGS PRU14 takda pun Hudud dan RUU355 walaupun bersendirian takda DAP, PKR.

Rupa2 nya dibuang dari Manifesto kerana ambil hati Klepto, rakan peluang taawun seolah nak menghalalkan Klepto mencuri, menjahanamkan dan membebankan negara.

Tak payah gah cakap pasal Islam, anda serupa dgn yg lain politik utk kuasa dan habuan. Ptuiih!

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu qishaash berkenaan dengan orang-orang yang dibunuh; orang merdeka dengan orang merdeka, hamba dengan hamba dan wanita dengan wanita. Maka barang siapa yang mendapat suatu pemaafan dari saudaranya, hendaklah (yang memaafkan) mengikuti dengan cara yang baik, dan hendaklah (yang diberi maaf) membayar (diat) kepada yang memberi maaf dengan cara yang baik (pula). Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat. Barang siapa yang melampaui batas sesudah itu, maka baginya siksa yang sangat pedih.

barang siapa yang mendurhakai Allah dan Rasul-Nya dan melanggar ketentuan-ketentuan-Nya, niscaya Allah memasukkannya ke dalam api neraka sedang ia kekal di dalamnya; dan baginya siksa yang menghinakan.

amano n pakatan n tak mau buat hukum qisas
penyokong amnao n pakatan bersedialah
bersedialah akan akibatnay di akhirat

Anonymous said...

Yessssss....citer seks

Anonymous said...

tk payah ckp byk.. buat diklantan dn tganu...kalau berjaya umat islam pasti sokong.. kami ni jahil geng dap tktau nk buat.

ulamak pas kena buatlah. mngutuk kami tkkn mnyebabkn hukum islam tertegak secara otomatik magik di klantan tganu.

355.. malas citalah. berbuih dh bgtau. laluan terbuka luas hari tu utk buat. apa lg alasan depan Allah nnti. tkperlu perang jihad pun dgn umno hari tu utk buat 355.

islam tkkn tertegak dgn nafsu semangat semata. mesti ada iman ehsan, ilmu dn jgn asyik mnyalahkn org.

hukum islam asasnya keadilan bkn tolong cover jenayah yg melibatkn kepentingan ummah. bukan tabung dap yg disakau.. semua tabung dn wang amanah org islam kebanyakannya.

Anonymous said...

Pakai baju sekolah itu boleh disimpulkan bawah umur. Bawah umurpun sudah boleh beraksi giur atas moto. Atas tilam entah apa lagi. Semua ini kerana ada percampuran di usia persekolahan. Sekolah berasingan jantina elok dikembalikan.

Anonymous said...

tahniah sekurang2nya anon 6.12 mmnberi idea.

asyik mnyalahkn dap tk membantu islam tertegak. kita kena berfikir cari jln penyelesaian.

klu kes pergaulan bebas ni tkperlu tunggu dap anjur.. ia blh berlaku dikalangan sapa pun hatta lobai2.

contoh lain.. masalah pemulihan dadah. tkkn pulih ank2 dr dadah dgn mnyalahkn dap. ramai ust2 buka pusat pemulihan persendirian guna kaedah islam utk memulih dn mndidik.

klu betul bagus kaedah itu...sila buat kajian kertaskerja dn majukn pd pihsk berkuasa. mungkin blh digunapskai mnggantikn silibus pusat serenti yg suka ajar berbaris saja.

cuba la hamun budak2 serenti tu...kamu anti islam..jilat dap..munafik dll.. agak2 depa insaf dpd dadah ke?

Anonymous said...

Yang cuma ada hudud mengikut Islam. Ikut Islam bukan sekadar hukuman saja dan nak buat semua yang berkaitan mesti jalan serentak. Bukan sebab hukuman, mahkamah syariah jadi lebih mulia.

Itu sebab hudud yang Hadi bentang cuma PAS saja yang bersuara dan mempertahankan nya.

PAS bertolong-tolongan dengan UMNO pasal janji manifesto bukan hudud.

PAS menang di Kelantan dan Terengganu bukan kerana hudud tetapi kerana di takutkan dengan DAP Cina khususnya.

Anonymous said...

Seperti kamu

Anonymous said...

Yesss...akhirnya berita sex lg...gambar bikini kat pantai terengganu xda ke tuan ibnu hashim...terengganu skrg diperintah lebai syaitan kan

Anonymous said...

Ibnu bawak cerita dari phuket...itu orang kapir dia punyer hal lah...adekah berlaku berleluasa di malaysia...

Lobai2 dulu kena kembali kpd ajaran islam....jangan subahat dgn prompak dan jangan tengok filem porno..

Anonymous said...

Memang salah DAP kerana Dap curi RUU 355 Pas...hingga tak boleh lulus seblm pru14...lobai punye angkara tonggang islam..

Anonymous said...

seruan yg mulia minta lobai kembali pd islam. klu ini pun nk marah...apakah yg tinggal pd lobai.

Kejora Bapuk Bodo said...

Menteri: RM7.4 juta dana Iksim tak dapat dikesan

Shakira Buang
6 Ogs 2018, 8:20 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 8:54 malam)

A A
Audit dalaman terhadap Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (Iksim) mendapati RM7.4 juta daripada RM7.6 juta jumlah peruntukan kepada badan itu tidak dapat dikesan perbelanjaannya, kata menteri agama Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.

Beliau berkata telah mengarahkan Majlis Agama Wilayah Persekutuan (MAIWP) menjalankan audit bagi perbelanjaannya, termasuk peruntukan yang diberikan kepada institut itu.

"Daripada RM7.6 juta yang diberikan kepada mereka, RM7.4 juta tidak dimasukkan (unaccounted for). Kami tak dapat bukti ke mana ia dibelanjakan, apa yang dibelanjakan dan berapa jumlahnya.

"Jumlah itu bukan kecil untuk institusi yang menamakan dirinya Iksim," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

"Hanya RM0.2 juta sahaja yang boleh kami kira, yang ada resit dan bukti transaksi," kata Mujahid (gambar) lagi.

Kejora Bapuk Bodo said...

Lagi tinggi pengetahuan agama lagi tak boleh pegang amanah dgn duit...yg jenis mcm ni sepatutnye Ibnu hashim seru kembali kpd islam...ini lobai2 malaysia....bukan lobai phuket...

Kejora Bapuk Bodo said...

Wang punye pasal lobai tak de beza dhn jahil....semua lupe tuhan...

Kejora Bapuk Bodo said...

Malaysia Baru' dari kaca mata Nik Omar

N Faizal Ghazali
5 Ogs 2018, 11:00 tengahari (Dikemaskini 5 Ogs 2018, 11:00 tengahari)

A A
WAWANCARA | Sepanjang dua minggu tempoh kempen PRU ke-14, nama Nik Omar Nik Abdul Aziz menjadi antara yang paling disebut.

Bermula dengan kemunculan dramatiknya di hari penamaan calon di DUN Chempaka, dibawa pusing satu Malaysia untuk berkempen sehinggalah antiklimaks iaitu kekalahannya pada malam 9 Mei.

Sejak itu beliau dilihat agak tenggelam dalam arus politik nasional. Tiada lantikan buatnya dalam mana-mana jawatan dalam kerajaan di saat nama-nama lain mula mengisi kekosongan kedudukan.

Pastinya ramai yang tertanya ke mana langkahnya pada masa ini - masih berada di pentas atau sudah terpinggir di tepi?

Malaysiakini baru-baru ini sekali lagi berkesempatan bertemu dengan anak sulung bekas Mursyidul Am PAS allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ternyata pengetua Maahad Darul Anuar ini masih memberi sentuhannya dalam membantu kerajaan baru. Berikut adalah wawancara Malaysiakini bersama ustaz Nik Omar.

Malaysiakini: Selepas Pakatan Harapan (HARAPAN) berjaya menumbangkan BN, ustaz dilihat agak terkeluar daripada radar politik negara. Boleh kongsikan perkembangan terbaru?

Nik Omar: Secara asasnya saya kini memberi tumpuan khusus kepada beberapa perkara antaranya memastikan pendidikan di Maahad Darul Anuar berjalan dengan lebik baik. Nak pastikan ada dana dan mampu memenuhi hasrat ayahanda tok guru untuk menjadikan Maahad Darul Anuar sebagai institusi pendidikan yang boleh beri perkhidmatan yang terbaik.



Sekarang ini juga menjadi rutin mingguan saya untuk menyampaikan kuliah pagi Jumaat di Surau RTC (Pusat Transformasi Luar Bandar) di Tunjong, Kota Bharu.

Malaysiakini: Buat masa ini adakah ustaz ada terlibat sedikit sebanyak dalam pentadbiran kerajaan di peringkat persekutuan?

Nik Omar: Saya terlibat secara tidak langsung untuk membantu terutamanya Menteri Agama Datuk Dr Mujahid Yusuf Rawa. Ia dibuat menerusi perbincangan tidak rasmi bersama kawan-kawan yang lain.

Antara soal yang menjadi fokus adalah bagaimana kita nak menggerakkan agenda kementerian melibatkan urusan agama Islam, untuk memastikan gerakan Islam itu dalam kerangka 'rahmatan lil alamin'.



Dalam bentuk pemikiran Islam melalui maqasid syariah, antara tujuan utama Allah turunkan Islam dan melalui bentuk apa yang kita mahu terjemahkan dalam kehidupan rakyat di negara kita. Itu asasnya.

Malaysiakini: Apa pandangan ustaz dengan perjalanan pentadbiran Malaysia selepas lebih dua bulan HARAPAN mentadbir negara?

Nik Omar: Secara peribadi saya tengok ia sudah berada di landasannya, tabiat kita sebagai manusia untuk tidak puas hati dalam mana-mana isu. Jika ada kekurangan, ia tidak semestinya bererti kelemahan sesebuah kerajaan.

Tetapi kerana kita nak yang terbaik, secara umumnya kita boleh sebut berpuas hati. Tetapi secara rinci saya fikir perlu ditingkatkan lagi, khususnya di semua kementerian supaya janji-janji yang kita buat sama ada 100 hari atau janji umum dalam manifesto tetap diusahakan agar ia tertunai.

Semua itu perlu dikembalikan dengan memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Supaya rakyat merasai nikmat berada dalam kerajaan baru, itu yang kita nak.

Kejora Bapuk Bodo said...

Mp pembangang memang bangang.

Tajuddin diberi masa 24 jam tarik balik kenyataan ‘Putrajaya dikuasai Kristian’

Pada 6 Ogos 2018
oleh RoketKini

Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman digesa supaya menarik balik tuduhan jahat tidak berasas terhadap DAP dan kerajaan dalam masa 24 jam ekoran keceluparannya sewaktu berkempen dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sg Kandis baru-baru ini.
Gesaan oleh Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng ini dibuat berdasarkan dakwaan jahat pemimpin UMNO itu kononnya ‘Orang Kristian sudah mengambil alih kuasa di Putrajaya’.
“Saya menuntut Tajuddin sebagai pemimpin nasional Umno, untuk menarik balik tuduhan tidak berasas dan berniat jahat terhadap DAP dan pemimpinnya dalam masa 24 jam, atau UMNO mengambil tindakan tatatertib terhadap Tajuddin kerana menggalakkan politik bangsa dan agama berdasarkan pembohongan.
“Sekiranya Tajuddin enggan dan memilih untuk berdegil dalam menyebarkan politik pembohongan terhadap DAP, saya tidak mempunyai pilihan selain meminta pihak berkuasa mengambil tindakan jenayah terhadapnya,” katanya.
Lip Eng berkata, Tajuddin seharusnya menyertakan bukti-bukti sekiranya tuduhan celupar itu ternyata mempunyai sebarang unsur kebenaran.
“Sebagai seorang Ahli Parlimen kanan, Tajuddin tidak sepatutnya berbohong dan cuba menanamkan semangat kebencian antara masyarakat pelbagai kaum di Malaysia,” katanya.
Mengulas kemenangan Pakatan Harapan di Sungai Kandis, Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan itu berkata ia merupakan kemenangan moral kepada parti pemerintah.

Kejora Bapuk Bodo said...

Khir Baharum dulu sibok main golf...pas tak pernah tegur...pernah ker pas bagi kpd najib cadangan panduan pakaian wanita islam?...pas hanye bagi aryuyu 355 lepas tu pas sorok..

Menteri: Akhir tahun laksana kod etika pakaian pekerja wanita Islam

Faiz Zainudin
ShareTweetPinMail

Mujahid Yusof Rawa berkata, kod etika itu yang kini dalam fasa akhir akan dihantar kepada Jabatan Tenaga Kerja Semenanjung Malaysia untuk dilaksanakan. (Gambar Bernama)

KUALA LUMPUR: Kerajaan akan memastikan kod etika berpakaian untuk pekerja wanita Islam di sektor swasta yang kini dalam fasa akhir, dilaksanakan selewat-lewatnya hujung tahun ini, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa.

Beliau berkata, Jabatan Tenaga Kerja Semenanjung Malaysia (JTKSM) bersama Kementerian Sumber Manusia dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) turut bekerjasama merangka kod etika itu.


“Dalam fasa akhir ini, kita harap dapat keluar garis panduan yang akan dibawa kepada panel syariah untuk lihat kesesuaiannya. Kemudian kita hantar balik kepada JTKSM yang akan keluarkan kod etika pakaian pekerja wanita Muslim di sektor swasta.

“Maknanya, kami tak biarkan isu ini berlalu begitu saja, tapi kita ambil inisiatif berkaitan isu aurat pekerja wanita Islam,” katanya ketika menggulung perbahasan titah Agong di Dewan Rakyat hari ini.

Mujahid berkata, penekanan diberikan kepada sektor swasta kerana sektor awam sudah mempunyai garis panduan sedemikian.


Katanya, Jakim turut dilantik menganggotai jawatankuasa menangani diskriminasi di tempat kerja.

Anonymous said...

Dah kalah lawan hujah, guna namaibnu hasyim palsu
[Anak ibnu hasyim said...
09 April 2013
INGAT DOK LAGI: HUKUM HUDUD 0.0001 DARI HUKUM ISLAM. DALAM AL-QURAN TAK SEBUT NEGARA ISLAM- KATA PRESIDEN PAS.
Oleh: Langtelipot ...August 6, 2018 at 4:50 PM
.]
Memang dasar anti Islam dan jilat juboq guan eng..
ha ha ha

Anonymous said...

Ingat tu lobai hadi nak jilat semula juboq DAP laknatullah..

Kejora Bapuk Bodo said...

KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu berasa teruja apabila kerajaan Indonesia memutuskan untuk menyerahkan kapal layar mewah “Equanimity” yang dikaitkan dengan skandal 1MDB kepada kerajaan Malaysia.

Mohamad berkata, beliau tidak menolak kemungkinan merasai pengalaman menaiki kapal dianggarkan bernilai AS$250 juta, yang ditahan di Bali, Indonesia pada awal tahun ini.

“Ya, saya sangat berbangga harta 1MDB akan kembali semula ke Malaysia dan saya harap polis dan pihak berkuasa akan mengambil tindakan mengikut undang-undang negara.

“Saya juga mahu merasai pengalaman berada di atasnya kerana saya tidak memiliki kapal mewah, jadi saya mahu ke sana (kapal),” katanya sewaktu ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.



Sebelum ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Indonesia, pimpinan Joko Widodo atas keputusan republik berkenaan menyerahkan kapal berkenaan kepada pihak berkuasa Malaysia.

Lelaki Dicermin said...

Kekdg walaun2 pas bodoh dan bangang.. apa2 salah dap..apa2 salah dap..bak kat org pas kat aku... makanan hampir masuk mulut..di tolak ketepi. Itu pimpinan pas.. Pru 13. Menang pas sikit kerusi MP. Tp ngo yg bg sokongan pd pas terlalu byk.klu pru 14 pas masih dlm ph..aku rasa pas boleh dpt kerusi mp lebih 40. Barulah gerakkan ngo2 pas. Tp pimpinan pas yg akal tak panjang..mula cari salahkan dap..dgn bangga semua pimpinan pas bertempek. sukarelawan kami ramai yg membantu semasa PRU. Sambil menyindir keadilan.. sukarelawan takde.. byk di bantu oleh pas..lebih menyakiti hati menyindir keahlian AMANAH..hanya 1%. Mana ada sukarelawan.. tp ketentuan ALLAH sape boleh jangka.. keadilan yg di ejek takde sukarelawan.. menang lebih 50 kerusi.. MP AMANAH.. dpt jadi menteri dan tim menteri..pimpinan pas jugak yg melopong..NGO yg bg sokongan pd pas byk dah lari.aku yakin.. ada pimpinan pas tidur mlm akan terfikir..kalau aku ikut AMANAH..sah2.. tak menteri atau tim.skg nilai pas dah merudum..suara2 yg salahkan DAP dr pimpinan pas sudah tak dengar.. yg bersuara hanya walaun2 yg duduk bawah tempurung.rakyat malaysia lagi percaya ckp LKS.. pas marah dap.. sbb dap tidak bg sokongan tuang presiden jd ketua pembangkang.. dr ckp pimpanan pas yg ckp dap memusuhi islam..asyik ayat itu je diwar2kan tp buktinya..walaun2.. bykkanlah membaca .. tak kira dr media mana pun.. nanti akan tahu. Mana yg tegak.. mana yg condong..kalau asyik ckp dap.. dap je.. tp parti pas bertambah condong nak buat apa.. buktinya keputusan pru 14. Yg aku senyum sampai skg.. ada walaun2 bodoh melantun2 berkata.. pas akan rampas selangor. Semua adun PH akan hilang diposit. Memang menampakkan walaun ni duduk bawah tempurung betul..

Anonymous said...

Itu baru kasut putih. Kalau kasut hitam lebih dari itu pun boleh. Nanti bila terhantuk, tukou kasut merah ler pulok.

Kejora Bapuk Bodo said...

Lobai pas lebih pentingkan wang juta2 dari strategi jaangka panjang untuk pas.

Tanding 3 penjuru umno kalah kerana undi berpecah...tanding 2 lawan 1 umno kalah jugak kerana penyokong pas boikot ingkar perintah lobai pas..akibat lobai pas pendek akal lebih pentingkan nafsu...

Anonymous said...

Iksim ini alat propaganda dan pembela Penyamun Negara dgn bertopengkan agama dan bawah Jakim. Najib totok.

Dari CEO, GM semua dipilih yg boleh bercakap lidah bercabang pasal isu-isu Islam utk dipadankan dgn keperluan 1. Najib dan 2. Umno.

Mereka dibelakang perpecahan PAS dari Pakatan Rakyat termasuk drama wayang RUU355 diParlimen yg diterajui Menteri Umno Laki/Puan dulu.

Kalau ikut tradisi wang lesap dan sapu diJakim, Cuba cek akaun2 masing Menteri Ugama, Timbalan Menteri, Pengerusi Iksim, CEO, GM.
Banyak tu 9 juta kongsi faraid.

Anonymous said...

Bagi ibnu hasyim lucah dan seks sahaja kerja mungkar...mcm mana walaun pas nak luas pemikiran mengenai islam?...

Anonymous said...

Tajuk diatas amat sesuai utk nasarudin al porno. Inilah terjadi di german.tiada undang2 islam..maka pemimpin pas tu tgk porno

Anonymous said...

Adakah mereka ini Islam? Kalau bukan Islam mustahil mereka menerima al-quran.Dakwah berhemah diperlukan BUKAN seperti PAS yang gemar memaki, hasilnya PAS yang "membunuh" diri sendiri, perjuangan tak ke mana dan ditangkap basah bersama UMNO.

Kejora Bapuk Bodo said...

Ibnu Hasyim dan walaun bodooh....

RUU 355 Pas adalah wayang umno dan Pas ...hampir pru14 Pas pakat dgn umno sorok RUU 355...perkara islam pon jadi alat Pas dan umno..cuba baca cadangan perkasa mahkamah syariah oleh menteri PH yg bukan main wayang...

K'jaan ambil pendekatan holistik perkasa mahkamah syariah

Kow Gah Chie
6 Ogs 2018, 10:45 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 10:49 malam)

A A
PARLIMEN | Kerajaan akan mengambil pendekatan menyeluruh bagi memperkasa mahkamah syariah, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mujahid Yusof Rawa hari ini.

Beliau berkata demikian di Dewan Rakyat sewaktu menggulung perbahasan titah Yang di-Pertuan Agong selepas Datuk Takiyuddin Hassan (PAS-Kota Bharu) mencelah meminta jaminan daripada menteri bahawa pindaan Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 sebagaimana usul (yang dibawa presiden PAS) diterima Dewan Rakyat.

Mujahid berkata usul Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak sesuai bagi kerangka mahkamah syariah dan tidak holistik (bersifat menyeluruh).

Menurutnya, sebelum melihat isu meningkatkan hukuman syariah, pihak kerajaan perlu melihat isu kecekapan hakim dan pendakwa raya mahkamah syariah

"Kami akan cuba terapkan, kami lebih lihat isu pemerkasaan mahkamah syariah secara holistic," katanya, sambil menambah sistem mahkamah syariah tidak memiliki infrastruktur untuk mengendalikan peningkatan jumlah hukuman itu.

Oleh itu, Mujahid berkata kerajaan akan mengkaji cadangan untuk memperbaiki bidang kuasa mahkamah syariah.

AMANAH cadang 3 RUU

Pada bulan Oktober tahun lepas, AMANAH dalam konvensyen parti itu untuk membentang tiga rang undang-undang anggota persendirian, iaitu RUU Jenayah Kebencian Kaum dan Agama, RUU Kesaksamaan dan RUU Suruhanjaya Keharmonian Nasional

Anonymous said...

LObai Pas hanye pandai tonggang islam untuk kejar kemewahan dunia..

Anonymous said...

Lobai mujahid ditonggang lobai kit siang dan lobai guan eng. Lobai mujahid bidang bahasa arab jer pun. Layak jadi dj radio ikim jer. Makin rosaklah Islam sebab ikut acuan dap the pig eater. Jadi holistic ikut dap jer lah. Nasib lah macai pan ikut Islam holistic versi dap the pig eater. Kaya, pandai, bijak pun tak guna sebab imannya iman holistic the pig eater.

Anonymous said...

Macai kejora tak kenal wayang dan bukan wayang. Sebab otak dah penuh tahi, takkan Tuhan nak campakkan ilmu yang betul dalam otak yang bertahi. Memang tak akan sampai punya. Yang layak ilmu sampah Tuhan campakkan dalam kepala otak kejora. Otak dalam dap dan angkatan tenteranya seperti pan, bersatu dan pkr hanya dipenuhi ilmu yang rubbish sebab itu yang paling mudah.

Bagi yang memahami dan beriman, Tuhan campakkan ilmu yang bermenafaat kepadanya. Jadi saranan tghh adalah satu cahaya keimanan yg dikongsi bersama oleh tghh dengan orang bersamanya. Ramai lagi nanti orang akan menyedari kepalsuan ph serta kerosakan iman yang dibawa oleh ph. Logiknya bolehkan yang bukan ulamak seperti sabu, guan eng, kit siang, mahathir bawa orang kembali beriman kepada Allah. Tentu tak boleh sebab mereka sendiri tak beriman dan kekurangan sangat dalam ilmu agama.

bunbinban said...

Piraahh...ada peluang bahas dlm parlimen, hadi awang minta tangguh. Pastu kat luar dewan kata ada org bangkang ruu355. Kat kelantan dan terengganu, bila nak buat hudud?. PH xde pun kat sana. Cuma PAS dan UMNO. Buatlah. Jgn sembang je lebih. Jgn takut pada kerajaan PH. Takut cuma pada Allah. Tegakkan Islam seperti mana yg korang mau. Kalau kerajaan PH ambil tindakan sekurang-kurangnya PAS dah buktikan bahawa PAS serius dlm perkasakan islam. Jgn asyik salahkan org lain. Jgn asyik hukum berubah bergantung kpd keadaan. Jap kata ruu355 ni hudud, jap kata bkn hudud. Petikan kata2 hadi awang di atas menunjukkan betapa celarunya pemikiran PAS khususnya hadi awang. Sebaik saja PH menang, hadi awang puji DAP dah berubah, tidak lgi menyerang islam...kahkahkah...bodek x hengat donia...kahkahkah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails