Thursday, August 09, 2018

Dr Mujahid: "..ambil tindakan jika mereka melanggar undang-undang dan menyakiti..

 Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa ketika di Dewan Rakyat, Bangunan Parlimen, Kuala Lumpur. - Foto Aswadi Alias

Potret aktivis LGBT diturunkan

KUALA LUMPUR: Dua potret aktivis Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) yang dipamerkan di festival pameran fotografi ‘Stripes and Strokes’ sempena Festival Georgetown, Pulau Pinang diarah diturunkan kerana melanggar peraturan.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama), Datuk Mujahid Yusof, berkata potret berkenaan seolah-olah mempromosikan budaya LGBT yang bertentangan dengan dasar kerajaan Pakatan Harapan (PH).




“Kita sudah menghubungi penganjur dan meminta mereka menggunakan ikon lain yang tidak mempromosikan budaya LGBT.
“Adakah perlu ikon sedemikian? Jika benar mereka tidak mempromosikannya, mengapa tidak boleh tukar ikon lain?,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, hari ini.
Mujahid berkata, pihaknya menghormati hak tertentu golongan LGBT tetapi tidak bersetuju sekiranya gaya hidup golongan itu dipromosikan.
“Kita sudah ulang beberapa kali, kita takkan masuk campur urusan LGBT atau sebaliknya.
“Bagaimanapun, kita kena ambil tindakan jika mereka melanggar undang-undang dan menyakiti perasaan orang lain,” katanya.
Dalam perkembangan lain, Mujahid berkata, kerajaan menyerahkan sepenuhnya siasatan kepada pihak berkuasa, berhubung ‘kehilangan’ sejumlah RM7.6 juta peruntukan Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (IKSIM).
Beliau secara berkias berkata, sesiapa yang melakukan kesalahan jarang mahu mengaku perbuatan mereka.
“Saya tidak akan bercakap tanpa bukti. Orang kalau kita dah londehkan seluar dia, takkan dia nak kata ‘betul, saya yang buat’.
“Jalan terbaik akan dicari untuk menyelesaikan isu ini tetapi saya bertanggungjawab atas segala dakwaan yang dibuat terhadap institut terbabit,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas penafian IKSIM berhubung dakwaan Mujahid berhubung dana berjumlah RM7.4 juta yang dibelanjakan tidak dapat dikesan.
Semalam, kerajaan membekukan sementara akaun dan aktiviti dirancang IKSIM berkuat kuasa serta-merta.
Mujahid dilaporkan berkata, tindakan itu diambil selepas audit dalaman mendapati RM7.4 juta perbelanjaan daripada RM7.6 juta yang diterima daripada Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) tidak dapat dikesan. (BH)

25 comments:

ted manoff . said...

Pungkoq dia. Mujahid anak bekas Pressiden PAS.

cik siti said...

Ted Manoff

Kenape le biadap sangat? Kritik orang dakwah kasar. Lihatlah diri sendiri.. sedarlah. Jadi pendakyah pun janganlah berlebihan.

Anonymous said...

Nyonya Peneng kata tak bertentangan dengan gaya hidup PH. Yang mana satu betul. Cai-Cai bolehlah respons: nafi terus atau tegakkan benang yang basah.

Mohammad Azren said...

kepala butoh Mujahid.

Anonymous said...

Isu bangalo tanpa swimming pool senyap jer. Apa cer?

ted manoff said...

Jibake tuan ibnu..dah pandai klon plk walaun nii..

Mohammad Azren said...

Kepala Butoh la Ibnu. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

akhirnya dapat jugak anak didik IRI bermentarikan kepala butt oh hancingnya. yeak!

Mohammad Azren said...

Setuju kalau tindakan lgbt wajib disekat, memandangkan gejala songsang ini semakin menular dikalangan agamawan dan institusi agama. Semakin kerap kita mendengar pelajar-pelajar tahfiz diliwat dan dipaksa oral seks. Terbaru kejadian guru agama mencabul dan oral seks terhadap murid nya di Pulau Pinang. Ini apa cerita Ibnu?. Adakah ini petanda Lobai-Lobai semakin gila seks akibat jualan ubat keras zakar di lawan web macai parti Suci. Minta penjelasan dari walaunta-walauntit dengan seadanya. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Alhamdulillaah..

sila walaun semua sebut dgn ikhlas... alhmadulillaah.

ini seharusnya keluar dulu dr mulut dan hati walaun.

klu tkde rasa syukur atas tindakan menteri agama tu, sedarlah bahawa kamu ada masalah keikhlasan dlm perjuangan agama. kamu merasa bahawa alamak ph ambik tindakan pulak, habis lagi satu isu nk hentam mereka. jika ini ada.. maka pakulah diri kamu di kerusi pembangkang selama2nya.

amat benar dan adil kenyataan menteri itu. kita tknk lgbt berkelakuan yg boleh mencetuskan kemarahan dan melanggar tatasusila masyarakat. dlm masa yg sama kita tknk masyarakat ambil tindakan agresif sendiri menyakiti mereka.

dlm berckp dentam dentum perjuang agama ini, sentiasa semak keikhlasan atau ia akan menjadi syirik kecil yg langsung tkde ganjaran di akhirat, malah menerima hukuman pula.

Anonymous said...

Orang kapir banyak menyamar nama Islam untuk melagakan Umat Islam..jaga jaga

Anonymous said...

Mereka dah meracau..
Tembak! Pak Asim, tembak lagi.
Ha ha ha

Pak asim said...

Aku nk tembak ph tapi pas pula kena.aduh!

Christy Walton said...

Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

Anonymous said...

berlaga sebb ada org islam berotak khawarij keras hati perasan dia saja betul.

Anonymous said...

tembak pistol air pak asim..tembak cot cot

Anonymous said...

mari kita main perang2 dgn walaun..keta kebal kertas dh ada.. kunun2 jihad la ni...kunun2 mati syahidlah.

nk pi rohingya tk berani.

Anonymous said...

GAYA HIDUP DAN IMPAKNYA

'Gaya hidup sihat' dipromosikan pada semua kerana promosi ini lebih banyak manfaat dari promosi gaya 'gaya hidup sakit'

'Gaya hidup sihat' perlu dipromosikan kerana SEMUA (sama PH atau pembangkang atau sesiapa saja) tanpa kecuali ada kecenderungan ke arah 'gaya hidup sakit'.

Lagi banyak 'gaya hidup sihat' dipromosikan secara berterusan lagi banyaklah minat terhadap gaya hidup sedemikian dan berkuranganlah minat terhadap 'gaya hidup sakit'

Dan bila 'gaya hidup sakit' dilarang dipromosikan bukan bermakna pihak yang melarang tidak ada kecenderungan melakukan gaya hidup sedemikian.

Namun meskipun ada kecenderungan terhadap 'gaya hidup sakit', ia bukan alasan untuk tidak melarang promosi 'gaya hidup sakit'.

Ini kerana lagi banyak promosi 'gaya hidup sakit', lagi kuatlah kecenderungan ke arah 'gaya hidup sakit'.

Justeru kalau mahu sihat, promosi 'gaya hidup sihat' perlu mengatasi promosi 'gaya hidup sakit' atau promosi 'gaya hidup sakit' dikurangkan, diboikot atau di sekat.

Anonymous said...

Setuju sebab dua kali big boss pkr ke penjara sebab lgbt.
Big boss parti suci takde pun terlibat lgbt, alhamdullillah.

Anonymous said...

Mujahid anak presiden pas. Lebih kurang sama dengan nik omar anak nik aziz. Dalam setandan, tak semua elok.
Ada lagi anak presiden pas adik beradik mujahid yang tak sekapal dengan mujahid. Dan begitu juga adik beradik nik omar, masih lagi berada dalam parti suci.

Mereka tak ikut sama berada dalam parti najis atau sekongkol dengan parti najis seperti pan dan bersatu. DAP adalah parti najis sebab big boss makan najis mughallazah dan membela najis mughallazah anjing.

Anonymous said...


Sepatutnya orang PAS balas komen dari DAP.

Takut nanti nampak sangat macam menyokong AMANAH..

Anonymous said...

Penyokong PAS diibaratkan seperti BABI, asyik menyondol...pokok kaktus pun nak disondol...ha ha ha itu PENYAKIT, lebai!

Anonymous said...

penternak anjing jaya

Anonymous said...

Mujahid ni pandai ambik kesempatan dlm isu ini utk mengembalikan pengaruh pan yg merosot ketika ini. Dgn pencelahan beliau dlm isu ini seolah2 nak gambarkan ttg prihatinnya beliau terhadap islam. Tpi jgn bimbang rakyat dah tahi dn sgt faham sepakterajang mainan politik Pan ni. Tapi yg kita hairan mujahid tak ade pula nk nasihatkn matsabu spy kurangkan sikit brgambar dgn perempuan2 terutama isteri org. Dn klu boleh berakhlaklah sikit ktk shooting tu.
Sekarang kita dah nmpak tindakan demi tinadakan Ph bila berkuasa ini adalah merisik dn mencari kelemahsn kerajaan terdahulu utk dipamerkan kpd rakyat betapa buruknya pemerintahan kerajaan dahulu.
Rakyat tak mahu dgr semua itu. Rakyat dah mangli dgn paparan berita demikian sejak lepas pru14. Rakyat sekarang nak kerajaan ph menunaikan janji2 manifesto dulu. Kerana rakyat menangkan Ph utk mendapat manfaat dari apa yg dijanjikan. Rakyat tak mau dengar cerita lain. Rakyat nak harga minyak rm1.50 seliter. Rakyat nk penghapusan pinjaman ptptn dan rakyat nak kerajaan Ph tunaikan semua yg dijanjikan dlm masa 100 hari. Jgn banyak helah utk mengekalkan pendustaan. Jgn jadi kerajaan penipu. Dan jgn sampai dunia cop kerajaan Ph adalah kerajaan penipu rakyat dan jangan sampai dunia menggelar rakyat malaysia rakyat bodoh yg tidak tahu bagaimana hendak menuntut hak mereka.
Kita sebagai rakyat berharap mujahid berilah perhatian pada semua janji2 yg ditaburkan pd rakyat dulu. Berilah tumpuan untuk memajukan rakyat dan negara bukan kerja menteri hanta nak cari kesalahan orang lain. Jangan smpai rakyat nak mengajar satu persatu...

Anonymous said...

Anon 20.12 am.

Klu rasa tak puashati dan merasakan pendapat kita saka yg betul maka cara terbaik dicadangkan anon anjurkan satu debat atau antarabpihak anon dgn pihak yg anon tak suka itu kerana dgn cara ini anon boleh dapat gambaran yg jelas pihak mana yg benar menepati syariat islam. Anon boleh jemput panel dari Pan ppbm pkr dan pas. Selepas itu buat keputusan dgn betdoa mohon petunjuk Allah... ok anaon..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails