Saturday, August 11, 2018

Penceramah PAS Masih Serang UMNO Dibidas, UMNO Bukan K'jaan Lagi. Abd Hadi..




Abdul Hadi Bidas Penceramah PAS Masih Serang UMNO


MARANG – Datuk Seri Abdul Hadi Awang membidas sikap sesetengah penceramah PAS yang masih ‘ligat’ menyerang UMNO seolah-olah parti itu masih lagi memegang tampuk pemerintahan negara.
Sambil memberi bayangan akan bekerjasama dengan UMNO, Presiden PAS berkata, ahli parti itu perlu sedar dan mengambil langkah memilih pihak mana yang lebih baik untuk mempertahankan kuasa politik umat Islam.
“Terdapat kalangan penceramah PAS duduk hentam UMNO… UMNO dah kalah teruk, dia ingat UMNO jadi kerajaan lagi. Mereka perlu ingat yang memerintah sekarang adalah Pakatan Rakyat (PH) bukan UMNO lagi.
“Ini tidak, masih ceramah macam dulu juga, (mereka) ini tak faham dan tak reti (pandai) politik.
“Biar saya sebut terus terang, PAS sebagai parti Islam perlu mengambil satu langkah fiqah muwazanah iaitu pertimbangan untuk memilih (pihak) mana yang lebih baik untuk mempertahankan kuasa politik umat Islam, ini perlu difahami,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT) di Dewan Majlis Daerah Marang di sini, hari ini.
Abdul Hadi berkata, Pilihan Raya Umum (PRU) lalu memperlihatkan keputusan unik apabila pemerintah tidak seimbang dengan demografi penduduk Malaysia.
“Keputusan PRU lalu ditentukan orang muda berusia 21 hingga 30 tahun dan pengundi bukan Islam. Sebanyak 30 peratus pengundi muda yang baharu setahun jagung ini dan 90 peratus bukan Islam memilih PH sehingga menumbangkan Barisan Nasional (BN).
“Penduduk Malaysia meliputi sebanyak 65 peratus orang Islam tapi yang menguasai Parlimen dengan majoriti mudah ialah bukan Islam.
“Ini menjadikan cabaran untuk kita dan mungkin apa yang diluluskan di peringkat negeri tidak akan diluluskan (di Parlimen), di samping ada orang yang nak cepat jadi Perdana Menteri menambahkan lagi cabaran kepada kita,” katanya. – BH


36 comments:

ted manoff said...

Mula2 nafi..cipta beribu alasan tapi akhirnya ngaku juga..kahwin dah nikah belom..susah sgt kerr nk ngaku umno pas dh bergabung jadii pasno..?tapii benda nii xkn berlaku tuan ibnu..mereka akn sertai bersatu..

Anonymous said...

eehh hadi dh bgn tidor.. ade rupanya hadi..

dulu masa bn memrintah pun hadi arah jgn hentam umno.. sekarang guna nas akai lain utk halang jgn hentam umno.

yg keliru pnyokong pas...apa hadi nk sebenarnya. klu nk fhm hadi..fahami apa itu takiyyah syiah. itulah hadi.

selagi pnyokong pas wala buta dn takut jd kafir munafik sebb xsetuju presiden.. selagi itulah mereka terlompat2 dlm perigi buta tk sampai ke atas.

apa yg bagus utk penyokong pas sekarang ialah mngintai2 gua seperti ashabul kahfi dn jgn campur dgn masyarakat malaysia yg jahiliah.

di thailand ada gua bawah tanah yg blh menampung ramai penyokong. ari tu budak2 bola thailand baru jumpa. sesuai sgt.

Anonymous said...

Tod Bodo,
Lu jahil agama, mana tahu? Belajarlah siyasah syar'iyyah.

Jangan biarkan dirimu bengong!

Ingat kata lu..
[ted manoff said...
Maaf cakap. Demi mempertahankan LGE,aku sanggup serahkan 'kedua mulut biniku atas dan bawah disumbat' dengan batang butuh Lim Guan Eng.


Kami sanggup mempertahankan ideologgi kami, sampai begitu. Juga anak-anak dara kami, sanggup kami korbankan untuk DAP. Begitu juga pejuang2 komunis kami dulu, anak bini kami sanggup di serahkan kemaluannya untuk perjuangan.

Bukan geng2 islam saja yang sanggup berjihad. Lepas ini tuan ibnu boleh buang komen ini, cuma nak beritahu perjuangan kami bukan main-main.
August 10, 2018 at 1:59 AM ]

Itulah perjuangan syaitan mereka!

Ha ha ha

Anonymous said...

Ibenu khinzir

Anonymous said...

minat betul walaun ni dgn fantasi sex... nnti ted reka lg lah yg lbh sadis...kali ini kisah sex walaun dgn lgbt...nama siti baba.

Mohammad Azren said...

Depan pentas tunjuk kan konon berseteru, Belakang pentas rupanya Berjubo. Apa punya hipokrit golongan Lobai ni. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Semalam seramai 200 orang Asal Gua Musang antar reforandum kepada PM dan berpeluang bertemu PM. Ibnu tak mahu sentuh ke pekara ini. Ye lah. Bukan ke bersepah lapangan kerajaan negeri dengan ungkapan Rakyat Kelantan Sayang HUTE. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

penceramah pas yg serang umno adalah tk wala pd presiden..

pastikn pas hanya serang calon bebas dlm semua prk. sebb bebas bukan perjuang islam. bebas sgt bahaya seperti lgbt yg hendak hidup bebas.

umno walaupun sekular tp bertaraf muaalaf. mesti disokong sebb mereka mempertahankn masjid dan jakim. adapun rasuah sapu wang negara.. tu semua adalah daki2 dunia belaka tkperlu diambil pusing.

Anonymous said...

ted manoff, kenape teruk sangat,
sanggup jual puki bini untuk dapat dedak lge..

ni buktinya..
[ted manoff said...
Maaf cakap. Demi mempertahankan LGE,aku sanggup serahkan 'kedua mulut biniku atas dan bawah disumbat' dengan batang butuh Lim Guan Eng.


Kami sanggup mempertahankan ideologgi kami, sampai begitu. Juga anak-anak dara kami, sanggup kami korbankan untuk DAP. Begitu juga pejuang2 komunis kami dulu, anak bini kami sanggup di serahkan kemaluannya untuk perjuangan.

Bukan geng2 islam saja yang sanggup berjihad. Lepas ini tuan ibnu boleh buang komen ini, cuma nak beritahu perjuangan kami bukan main-main.
August 10, 2018 at 1:59 AM ]

Baliklah kepada agama Islam..

Anonymous said...

Elok la ko masuk umno je la hadi. Jadi ketua cawangan.

Mohammad Azren said...

Kalau jadi kerua3 cawangan , boleh berfungsi sebagai King Maker?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

kezaliman kerajaan isle yg nyata.. bukan org asli minta vellfire atau q7..hnya kekalkn hak mereka yg sedikit tu.

disebalik memberi kemudahan hidup dan mnghantar pendakwah utk menyebar agama pd mereka..yg kerajaan isle hantar adalah tokeh2 balak yg rakus.

ph tkdpt undi byk pun dpd orang asli dn pas masih menang disana...maka kehadiran pm dn tpm adalah ikhlas sifat perihatin pemimpin islam ph yg dituduh anti islam.

bukankah Nabi saw jg amat mnyantuni org2 asli badwi yg tkdpt keuntungan apa pun dgn membela mereka itu.

malah difitnah pula dulu ngo yg bantu org asli nk dakyah kristian. yg dakwah islam nya xdtg.

buruk benar perangai pemerintah isle begitu.

Anonymous said...

Pergi mampos

Anonymous said...

Kami ahli pas akan meminta tgna utk meletak jawatan kerana tidak mampu lagi membawa perjuangan pas. Biar anak muda mengambil alih pimpinan.

Anonymous said...

kami juga memohon pemimpin2 pas membuat ujian air kencing utk ujian dedak.

kami tidak mahu pas yg dibentuk dgn hebat oleh pemimpin terdahulu dimusnahkn oleh tghh dan pemimpin yg seumpamanya.

kami kesal isu cia langsung yidak diberi perhatian tapi sibuk bila ph hadir kursus IRI. rupanya pemimpin bn dan pas telah lbh dulu pernah hadir kursus IRI.

Anonymous said...

king maker adalah tawaran hadi pd umno yg tak laku. najib bn tk caya pd tawaran itu.

maka dlm keadaan cemas takut kalah tipis pihak najib minta nyawa pd cia dan bukan pas hadi.

begitu hinanya pandangan pihak najib kpd king maker pas.. lagi mahu syg umno bn. perempuan tak maluu terhegeh2 !

Anonymous said...

Yea laaa kamu ajer la yg cerodik. HA jer yg cerodik. PAS jer yg cerodik. Sbb tu dpt 18 MP wpun dh lebih 60 tahun wujud . Ada mcm x Ada .. Melukut tepi gantang

Anonymous said...

Berita
Parlimen
Pilihan Editor
Sukan
Seni & Hiburan
Global
Kolum
Surat
Laporan Khas
Ulasan
Wawancara
Lensakini
TV

MCA sedia bersama pembangkang, termasuk PAS di Balakong - Liow
Annabelle Lee
11 Ogs 2018, 5:00 petang (Dikemaskini 11 Ogs 2018, 5:03 petang)

A A
PRK BALAKONG | Presiden MCA, Liow Tiong Lai berkata partinya terbuka bekerja sama dengan kesemua parti-parti pembangkang, termasuk PAS dalam pilihan raya kecil kerusi DUN itu.

"Kami akan bekerja sama dengan semua parti tanpa mengira komponen (yang menjadi gabungannya).

"Yang paling penting mereka adalah parti pembangkang.

"Gabungan parti pembangkang perlu bekerja sama dalam melawan kerajaan ini kerana kerajaan tidak dapat menunaikan banyak janjinya," dakwa beliau pada sidang akhbar selepas melancarkan bilik gerakan arti itu di Balakong hari ini.

Ketika ditanya jika beliau terbuka untuk menjalin hubungan dengan PAS, beliau berkata "ya" selagi mereka dapat bekerja bersama-sama.""""" apa kata ya hadi

Anonymous said...

Pendedahan tentang mahathir, jika ini benar, mengejutkan dan hangat kerana ia tidak hanya menetapkan satu tetapi tiga rekod dunia.

Pertama, RM1.194 Trilion (USD 279 Bilion) akan menjadikan Mahathir sebagai orang terkaya di dunia, di mana nilai bersihnya adalah 3.5 kali lebih tinggi daripada ‘2015 Forbes Richest man in the world’, Bill Gates bernilai USD 79.2 Bilion.

Kedua, dana RM1.194 Trilion yang dimiliki oleh Mahathir akan menjadikannya satu-satunya mantan perdana di dunia yang mengumpulkan kekayaan yang bersamaan 4.47 kali belanjawan negara. Jumlah perbelanjaan negara dalam bajet 2016 ialah RM267 bilion.

Ketiganya, Mahathir juga akan menjadi satu-satunya perdana menteri di dunia yang mengumpulkan kekayaan yang dapat melunasi seluruh hutang luar negara di dunia. Hutang Luar negeri Malaysia pada masa ini berjumlah RM 740.7 Bilion.

Anonymous said...

alamak pemakan babi nk join walaun.. yess kita tunggu apa kata selera hadi.

Anonymous said...

rujukannya mana.... apakah kamu lbih memilih selain alquran dn hadis sebagai panduan?

apakah kamu percaya dgn kata2 org kafir dn musyrik?

Anonymous said...

klu benar hebatlah tun.. patut disokong. kekayaan begitu memang patut dimiliki oleh seorg pemimpin islam yg disegani didunia.... kerana ia akn mnjadi kekuatan pd umat kerana ia berbentuk wang yg blh diguna utk mmperkuatkn negara.

kecualilah ia dlm bentuk gelang. rantai. beg tgn kapal yg tkde manafaat pd islam.

Anonymous said...

Jika ini benar. Jika jika jika

Anonymous said...

Lebih kurang puak pan menghina ulamak dan ust. Tiada bukti melainkan.....

Anonymous said...

Mnusia bodoh bukan tahu apa2 pasal politik,pas parti politik wlupun dasarnya islam,kerjasama dgn parti bukan islam selagi tdk bercanggah adalah keperluan,zamanpun dh berubah,pas tdk memusuhi org bukan islm melainkan yg jelas menentang islam

Anonymous said...

Bukannya org tak tahu org mcm kau tak pernh sokong pas,berpura2 untuk menipu orang ramai,tak payah kau nk bgthu pendapat bodoh kautu,simpan untk anak cucu kau supaya kebodohan akan diwarisi oleh keturunan kau aja bukn pada org lain

Anonymous said...

Lebih baik bersatu sesama islam dari kafir. Ted nanti meninggal sapa yg nak uruskan jenazah. Al quran dah beri petunjuk saudara kita didunia dan akhirat adalah umat islam. Tentang perompak ph dah kerajaan tangkaplah jangan bela untuk jadik umpan politik. Ted bagi kami persaudaraan sesama islam dituntut tapi jadi barua kafir ditegah. Ted sedarlah kenapa perompak kerajasn dulu tak ditangkap dan dijadikan umpan oleh ph sebab sama2 berasal dari karung yang sama. Ted perompak ramai bukan najib sorang tapi kenapa sebelum pru berjanji nak tangkap semua tapi bila menang tak tangkap pun sapa perompak sebenar yg ditangkap. Pas wajib bersatu dengan umno bawak perjuanggan islam tentang puak munafik libral kgbtq kafir yg saban hari berani mempertikai agama islam dan bangsa melayu. Ted kalau kamy ada iman walau sebesar zarah wajib kamu pertahankan islam jangan mencabar kekuasaan allah dengan bersama puak penentang islam untuk mempertikaikan agama islam. Ted kamu sebenarnya tahu akan kebenaran sudahlah ted kembalilah kepangkal jalan sesungguhnya allah maha berkuasa lagi maha mengetahui. Ted allah telah beri kita panduan jangan kita abaikan sesungguhnya allah maha pengampun lagi maha penyayang. Ted kembalilah kepangkal jalan bersamalah memperjuangkan islam. Ted pendedaha demi pendedahan telah terungkai masihkah ted mahu terus hanyut dengan fitnah dajjal.

Anonymous said...

Besarnya dosa kami mengfitnah tuan guru haji abdul hadi awang. Dia tak buat salah apa pun pada kamu. Kamu cuma keliru dengan puak kafir yg cipta fitnah supaya kamu percaya. Percayalah fitnah kamu akan mamakan diri kamu sendiri. Moga kamu sempat bertaubat dan memohon ampun pada tuan guru haji abdul hadi awang dan sekalian umat islam yg kamu fitnah.aameeen

Anonymous said...

Besarnya dosa kami mengfitnah tuan guru haji abdul hadi awang. Dia tak buat salah apa pun pada kamu. Kamu cuma keliru dengan puak kafir yg cipta fitnah supaya kamu percaya. Percayalah fitnah kamu akan mamakan diri kamu sendiri. Moga kamu sempat bertaubat dan memohon ampun pada tuan guru haji abdul hadi awang dan sekalian umat islam yg kamu fitnah.aameeen

Anonymous said...

Kalau tak tahu isu sebenar janggan buat fitnah dan isu ini semua dicipta oleh musuh politik. Org asli ini dipergunakan oleh org politik sebab dah takda isu dan mereka ni dibayar dibiayai demi untuk menunjukkan kerajaan kelantan zalim sebenarnya tiada kezaliman dan mereka saja buat tuntukan tanah adat sedangkan dah ada tanah rizab org asli digua musang.

Anonymous said...

Ramai jugak puak musuh pas diblok ni. Inilah kejayaan ibnu membuka minda pada semua bahawa musuh islam semakin berani. Penyatuan umno dan pas dengan niat menyelamatkan umat islam dan bangsa melayu wajib kerana puak kafir munafik libral lgbt dan pengikut mereka bersatu menentang islam. Ianya terbukti dengan ulasan mereka dan sokongan mereka.

Anonymous said...

Ramai lagi yg benci penipuan lobai pas...

Anonymous said...

Tak payah la kunun nak psiko ye ted...gabungan pasno tulah yg sebenarnya korang takut kan? Mungkin ko yg buta kayu tak takut...tapi dap sangat2 takut ted....

Jgn risau...gabungan tu InsyaAllah akan berlaku jugak...sedangkn mahathir yg penjarakan anwar dan jatuhkan maruah anwar boleh gabung, inikanlah pulak parti yg sesama Islam ye tak?

Islam akan lebih solid bila ada ukhwah. Dgn penyatuanlah baru keyakinan orang Islam akan pulih. Moga dgn rekod Pas yg tdk pernah terlibat rasuah walaupun sekali selama tempoh 60 tahun dpt membaikpulih kerosakan umno bila bergabung nanti aminnnn

Anonymous said...

Fuh tq 1.02. Tak tahu pulak sampai begitu 'mulianya' orang ph bernama ted ni. Sampai sanggup korban anak bini!! Lebih teruk drpd serangga rupanya.

Patutla dap mudahnya dapat kuasai ph kan...

Anonymous said...

Daki2 dunia pun tangkap tetap tangkap 1.23

Anonymous said...

Komen 6.57 paling hebat. Hebat betul kebangangannya. Ada ke boleh setuju jika betul mahathir rompak harta negara sampai mcm tu. Negara2 timur tengah tu semua terlungkup gara2 pemimpin mcm nilah ie yang merompak harta negara tuk kepentingan peribadi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails