Friday, June 29, 2018

MP Bukan Islam Ramai, DAP Bayangi Malaysia Baru?




NEGARA ini sedang bergerak menelusuri road map yang dikehendaki oleh DAP. Ketika Presiden PAS memberikan ingatan tentang bahayanya jika ahli Parlimen yang bukan Islam lebih ramai daripada ahli Parlimen Islam, kamu pandang sebelah mata peringatan itu. Kamu tak peduli dan bahkan kamu hina-hina dan rendah-rendahkan pandangan beliau. Sekarang kamu lihat.
Sebagai seorang pemimpin tertinggi sebuah parti Islam, Tuan Guru Haji Hadi (TGHH) memberikan pandangan dan peringatan bersumberkan peringatan Allah dalam al-Quran. Tapi kamu kata apa TGHH tahu pasal politik. Dia hanya layak mengajar di masjid dan surau-surau sahaja. TGHH bukan Nabi mahupun Rasul. Tapi beliau membacakan peringatan Allah dari Quran yang dibacakan oleh Rasul kepada kaum Baginda.
Hancurnya kaum yang terdahulu kerana membelakangkan peringatan para Rasul yang didatangkan dari Allah. Rasul diremehkan oleh mereka dan diperolok-olokkan. Kita sedang melalui ulangan fasa-fasa tersebut.
Waspadalah wahai kaumku. Jangan dikeranakan keghairahan kamu berpolitik dan berpesta kemenangan menyebabkan kamu lupa peringatan Allah. Kalimat-kalimat kufur dinobat dan dimuliakan sedangkan kalimat Allah dibelakangkan. Aliran pemikiran manusia diagung-agungkan dan dianggap paling sesuai, sedangkan kalimat aqidah dianggap kolot dan terkebelakang. Hasilnya orang-orang yang jahil agama dimuliakan dan orang-orang soleh yang berpegang teguh kepada agama dipermainkan.
Kami tidak terkejut dengan fenomena itu. Kerana semuanya telah dilakarkan Allah dan Rasul-Nya dalam al-Quran dan al-Hadis. Kami hanya ingin berkongsi dengan kamu wahai kaum, bangsa dan saudaraku tentang peringatan itu. Kubur kita memang lain-lain dan masing-masing, namun Mahsyar kita nanti dan Sirat adalah sama.
USTAZ MOKHTAR SENIK
Ahli Jawatankuasa Kerja 
PAS Pusat - HARAKAHDAILY 28/6/2018

20 comments:

bunbinban said...

Artikel yg cermin diri sendiri. Ce cermin diri sendirj mana tau, cagu dah sampai ke mata...kahkahkah...abis korang nak pengundi undi pasu bunga dan asyik berkecuali?. Ada peluang utk bahas ruu355, bos kamu minta tangguh, pastu kata ph menentang. Ada peluang laksana hudud di terengganu tapi senyap sunyi garu cagu...kahkahkah...

Anonymous said...

Dah tak ada modal lain ke?

Mat Bon said...

Harap Ust dapat memberikan angka-angka sokongan untuk menyokong pendapat Ustaz. Tunjuklah berapa angka wakil beragama Islam dan bukan. Tunjukkan juga angka untuk penggal ini dan penggal lepas. Baru lah pembaca dapat menilai dgn sempurna.

ikan said...

habis pembangkang yang 18 orang tu buat apa. PASu bunga. dah la selalu ponteng, ni esok jangan ponteng yang 18 yang kata hebat sangat islamnya..

Anonymous said...

yang buat benda ni sampai macam ni sapa???? punca??? punca sapa
start dari langkah kajang lagi dah main tikam belakang....
pastu dok backup hamno bagai yg terang2 menyusahkan rakyat...
xyah la cipta bunga2 api banyak sangat.... psrti suci kan??? apalagi
doa lah banyak supaya MALAYSIA KU NEGARA KU ini aman damai sudah...

antiasobiyah said...

Blogger cap sardin Ranesa!!!

Anonymous said...

Jangan dilayan balaci musuh-musuh Islam, dah tak ada modal nak komen, ulang cerita lama. Nak komen cari sendiri pointnya,tanga orang buat apa? Bodoh, tapi nak tunjuk pandai. Memang dasar spesis jahat!

Anonymous said...

Bukan bodoh tapi lobai yg bangang!!!

Anonymous said...

Dah bodoh sombong pulak, lepas tu mencarut! Lepas tu ugut tuan punya blog. Mana tindakannya? Semua dalam poket kita. Takat tu aja. Porrah!! Rupanya memang dasar balaci penakut!! Cakap aja besar!!

Anonymous said...

Sedih saya tengok ibnu hasyim ni...semoga beliau beroleh ketenangan jiwa.

Anonymous said...

Itu Jawabnya. Dah tak mencarut lagi, Al-hamdulillah! Dah bertaubatlah?

bunbinban said...

sape yg mencarut klau bkn geng lebai?. Ke klau lebai mencarut bkn di kategorikan mencarut tapi di kategorikan nasihat?. Kahkahkah...asyik nak salahkan org je padahal diri sendiri penuh dgn dendam kesumat, bongkak, fitnah dan carutan. Dah penuh cagu kot dlm otak. Kahkahkah. Weh..agen CIA korang senyap je..ke dah pindah ke indianapolis..kahkahkah..pihak berkuasa malaysia kena siasat budak abduh tu. Jahat sungguh dia ni berkawan dgn CIA. Ke CIA ni yg taja PAS selama ni?. Tanya je kot2 lebai tau. Kan ana tau ana tau....kahkahkah...jadi sebagai saudara seagama, aku nasihatkan korang semua, jgn berkawan dgn CIA, kaki klepek, kaki rasuah, kaki cagu eh silap kaki penipu, kaki ponteng, kaki pada pasu bunga...kahkahkah...

Anonymous said...

Ini contoh puak-puak anti Islam itu mencarut..

Ibnu Hasyim said..

Begitulah biadapnya, termasuk guna nama Ibnu Hasyim. untuk mencarut.
Tuan-tuan tolong beri pandangan apa yang patut saya buat bila berada dalam keadaan begini.. Namun saya akan tetap berdakwah melalui blog atau media.. biasala tu.

Lihat ini contoh komennya..

bunbinban said...
aku pun boleh karang cite. Bkn susah pun. Tapi kalau cite lucah aku x reti. Pakcik ibnu je terer bab tu. Hahaha...aku boleh kompem, blog ni friends of bn...kahkahkah...tapi best kan pengakhiran cerita, dap gak salah..kahkahkah...tapi xpe, x lama dah. Sikit lgi,kita nak tengok sekuat mana gempar bumi nih dan setara mana tahannya yg terlibat. Sabor ye
June 21, 2018 at 8:40 PM

Anonymous said...
Lakonan. Baik mkn taik. Bodo
June 21, 2018 at 8:40 PM
Mohammad Azren said...
Bawa-bawa melancap ibnu. Air dah naik kepala tu. Bini tak bagi puji ke?.
June 21, 2018 at 8:40 PM

Ibnu hasyim said...
Wah, barua ph dah meroyan.nk cerita 18sx. Mlm jumaat sesuai kongkek bini.
June 21, 2018 at 8:45 PM

Anonymous said...
Hoi barus ebulan perintah, kalau kongkek pun belum beranak lagi.......
June 21, 2018 at 8:59 PM

Ibnu hasyim said...
Kongkek bini takpe, zina senang kahwin susah. Isi borang pas bolh kahwin 3 jika berkemampuan.
June 21, 2018 at 9:05 PM

Hanya doa saya panjatkan, Ya Allah, ya Tuhanku, Maafkan mereka, mereka tidak tahu..ampunilah mereka, mereka tidak tahu..
June 23, 2018 at 11:00 AM

Anonymous said...

Bunbinban bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka. Ph adalah gabungan bonekar dap dan penentang kuat ruu355 manakala mp melayu yg ada dlm ph lebih menyokong dap dari agama dan bangsa sendiri. Kenapa hj hadi rangguhkan ruu355 supaya puak penentang ada lebih ruang untuk memahami ruu355 tersebut dan sekarang kalau tak faham lagi tak tahu lah. Ph dah jdi kerajaan apa bila ruu355 dibawa kembali tunjukkan sokongan dari situ kita tahu sama ada kerajaan sekarang berbeza dari yg dulu atau sama.

Anonymous said...

Ikan kalau tak tahu perjalanan parlimen jngan komen nampak sngt tak berapa cerdik.

Anonymous said...

Jng fanatik sngt dng ph langkah kajang ciptaan rafizi sebar fitnah pada ts kalid dan dah terbukti fitnah. Kamu masih lagi nak dokong pengfitnah. Pas dijadikan sebagai sasaran sebab memg dap nak buang pas dari pr sebab puak pro pas dah rasa boleh tawan pas akhirnya kalah pemilihan tu yg meraka semua keluar pas tubuh parti tajaan dap pan. Sebab tu pan angguk aja apa yg dap buat.

Anonymous said...

Puak ph sebenarnya tertekan dikencing dap terutama org melayu kerana dap akan kacau semua perkara berkaitan org melayu dan yg paling terkesan umat islam. Moga umat islam beroleh pertunjuk kembali berjuang demi agama islam. Bangsa melayu akan terbela sekiranya islam dipegang kuat dan islam membawa kesejahteraan rakyat malaysia.

Anonymous said...

Blog nilah yg paling bagus sebab banyak pendedahan kekecewaan dan penyesalan dapat kita tahu hasil dari kerja kerajaan baru. Blok pro ph takut kalau kita komen memg takan kelur punya.

Anonymous said...

Bunbinban suka nampak tapi dlm suka kamu fitnah pemimpin pas masih terlihat kekecewaan hasil dari kemungkirab janji dari pemimpin ph. Kamu lebih kepada dunia dan lupa pada akhirat sebab tu bila kamu dapat poin nak kutuk pemimpin islam kamu terlalu suka untuk nak menutup kekecewaan akibat di tipu. Kalau dng itu cara kamu boleh senang itu pilihan kamu. Bagi kami islam lebih utama. Moga kamu dan kuarga kamu mendapat rahmat allah swt

Anonymous said...

Ameen moga mereka dapat hidayah dari allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails