Monday, June 25, 2018

PH Mula Bertindak Ganas Kepada Rakyatnya.. 17 Perkara..

Hasil carian imej untuk mahathir ganas

KUALA LUMPUR 23 Jun - Kerajaan Pakatan Harapan (PH) mula menampakkan ciri-ciri diktator apabila mengugut 1.6 juta kakitangan kerajaan supaya menyokong kepemimpinan pakatan berkenaan, jika tidak tidak mahu berdepan dengan tindakan tegas.

Unit Komunikasi Strategik Ibu Pejabat UMNO dalam kenyataannya berkata, Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Wan Azizah Ismail sendiri mengingatkan semua penjawat awam supaya menyokong kerajaan atau kemungkinanan dikenakan tindakan termasuk buang kerja.

Berikut kenyataan penuh


1. Nampaknya Kerajaan Pakatan Harapan (PH) pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad mula menampakkan ciri-ciri diktatornya apabila Menteri-menteri Kabinetnya mula mengugut penjawat awam dengan pelbagai cara, sekali gus bertentangan dengan harapan rakyat yang mahu sebuah kerajaan yang bersih.



2. Timbalannya, Datin Seri Wan Azizah Ismail mengingatkan semua penjawat awam di seluruh negara agar menyokong kepimpinan Pakatan Harapan atau kemungkinan dikenakan tindakan, termasuk buang kerja.



3. Datuk Seri Azmin Ali pula mengugut ketua dan pegawai agensi kerajaan yang disyaki melakukan salah laku agar meletak jawatan atau disingkir.



4. Ini tidak pernah berlaku di zaman pemerintahan Barisan Nasional yang mengamalkan demokrasi berpolitik dalam kalangan penjawat awam.



5. Hak menyokong mana-mana parti di luar Barisan Nasional (BN) amat dihormati, asalkan mereka bertugas mengikut aturkerja yang digariskan untuk mereka, iaitu berkhidmat kepada rakyat.



6. Ini bertentangan dengan taktik ugutan PH kepada penjawat awam yang seramai 1.6 juta orang agar menyokong mereka, dan bukan menjadi ahli parti-parti lain.



7. Inikah bentuk demokrasi dan hak individu yang dilaung-laungkan oleh PH selama ini? Adakah selepas ini mereka akan mensyaratkan semua pemohon jawatan awam perlu disiasat latar belakang politik mereka sebelum diterima bekerja.



8. Setelah ribuan kakitangan di bawah kerajaan dibuang kerja selepas PRU14 yang lalu, adakah mereka juga akan membuang hampir separuh kakitangan awam yang menyokong atau menjadi ahli parti lain, termasuk UMNO.



9. Adakah kakitangan berpakaian seragam seperti polis dan tentera yang mengundi BN pada PRU14 akan dikenakan tindakan disiplin dan buang kerja?



10. UMNO melihat perkembangan ini dengan penuh gusar. Rakyat Malaysia yang berkhidmat dengan kerajaan tidak ada pilihan selain menjadi ahli PH agar ‘dapur mereka berasap’. 


11. Bagi yang ingin menyertai sektor awam pula akan dikenakan tapisan politik sebelum diambil bekerja. Ini lebih teruk dari sistem sosialis dan menjengkelkan.



12. Apakah Azmin sebagai Menteri Hal-Ehwal Ekonomi akan terus mengugut penjawat awam, khususnya di agensi milik kerajaan, agar meletak jawatan beramai-ramai walaupun hanya disyakki salah laku?



13. Mereka nampaknya diberikan dua pilihan - sama ada menyokong PH untuk kelangsungan hidup mereka atau meletak jawatan atas syak wasangka.



14. Mungkinkah ini cara halus Dr. Mahathir untuk mengecilkan perkhidmatan awam, serta menjimatkan kos kerajaan? Atau ini taktik ugutan bagi menakut-nakutkan rakyat, khasnya mereka yang mengundi BN?



15. Adakah dalam tempoh 5 tahun akan datang PH menumpukan kepada tindakan mencari kelemahan silam, menghukum orang dan mewujudkan ‘political barrier’ untuk kakitangan awam?



16. Sungguh menyedihkan. Ia sudah mula berlaku, dan rakyat patut menyedarinya dari sekarang.



17. Belang sebenar PH kelihatan cukup jelas sekarang. Sama-sama kita doakan agar slogan mereka untuk membela rakyat akan diterjemahkan pelaksanaan sebaliknya.

MR : Nak lihat juga kenyataan daripada PAS yang agresif.. bila? ....
MINDARAKYAT




45 comments:

ted manoff said...

Blog sampah juga yg tuan ibnu kutip..tuan ibnu telah sambung fitna dari blog tersebut..mana bukti sila tunjukkn..elok tuan ibnu pergi kutip sampah tepi pantaii..untung2 dpt tgk pelancong berbikini..👙👙👙

Anonymous said...

Kena kepala blog sampah?
ha ha ha.

mahligai seni said...

Betul, tu, Saudara Ted Manoff. Memang blog ini blog sampah. Lagi satu, mereka yang membenci PH tidak dapat membezakan antara arahan supaya "kakitangan awam menyokong kerajaan PH" dengan "menyokong parti PH". Yang Kerajaan PH mahu, kaktingan awam bekerja secara profesional dan patuh kepada kerajaan semasa. Tindak-tanduk mereka mestilah bercirikan kakitangan yang setia dengan tanggungjawabnya kepada tugasan yang ditentukan oleh kerajaan semasa (PH). Hal itu tidak bermakna mereka tidak boleh mengundi parti lain. Mereka boleh sahaja mengundi parti lain, CUMA, JANGAN CAMPUR ADUKKAN TUGASAN HAKIKI DENGAN KECONDONGAN MEREKA KEPADA PARTI YANG MEREKA SOKONG. Itulah yang tidak mahu difahami mereka.

Anonymous said...

Ini tidak pernah berlaku di zaman pemerintahan Barisan Nasional yang mengamalkan demokrasi berpolitik dalam kalangan penjawat awam.

YE KE TAK PERNAH??? cer bukak balik suratkhabar lama, vedio lama,, drama lama....

mahligai seni said...

Kalau inilah caranya blogger ini memaparkan hantaran (posting), maka, nampaknya terpaksalah digerakkan usaha besar-besaran menumbangkan PAS di Kelantan dan Terengganu padsa PRU 14. Tidak perlu kita biarkan PAS menjadi kerajaan di kedua-dua negeri itu kerana mereka ini sangat tidak matang, dan tidak rasional dalam berpolitik. Politik mereka PENUH DENGAN KEBENCIAN. POLITIK MEREKA BUKAN POLITIK MATANG.

mahligai seni said...

DALAM ZAMAN PEMERINTAHAN BN, KENAIKAN PANGKAT PEGAWAI DITENTUKAN OLEH SEJAUH MANA KUATNYA MEREKA MENYOKONG BN, BUKANNYA SEJAUH MANA BERPRESTASINYA MEREKA DALAM MELAKSANAKAN TUGASAN. TAK USAHLAH NAK TIPU KHALAYAK DENGAN MENGATAKAN "PERAKA INI TIDAK PERNAH BERLAKU PADA ZAMAN BN". SEMUA ITU PENIPUAN BESAR, WAHAI IBNU HASYIM. KAMU RETI TAK PERKARA INI?

Anonymous said...

apa punya bodoh la ko ni bro.. pjawat awam mmg kne ikut arahan kerajaan PH. cuma undi je hak mereka...

Anonymous said...

Ph sama aja dng umno ucapan berbunga2 tapi tindakan bagai duri.

Anonymous said...

Kamu sebenarnya anti islam pas tetap perjuangkan islam.

Anonymous said...

Apa yg bn buat dulu sekarang disambung oleh ph. Dah terlahir dari kantong yg sama apa nak pelik.

Anonymous said...

Kenapa susah sangat nak tahu ph memerintah imbau kembali masa bn memerintah dah bapak tolak anak bapak ambik balik. Apa beza ph dng bn. Tiada beza

Anonymous said...

Bn dulu anti pas dari merdeka sampay sekarang dan disambung pulak oleh ph. Dah kena dah anak beranak anti pas.

Anonymous said...

Arahan tu alasan aja tapi semua sama aja mcm bn dulu pun cakap arahan jugak. Kami tahu hakim pun ph boleh suruh letak jawatan baru perintah 30 hari. Apa beza ph dng bn?

Anonymous said...

cUKUPLAH!
kesian sikit kepada spesis jahat anti Islam itu.. Akan Meroyan lagi..

Ha ha ha

Anti Fitnah said...

Sikit2 anti Islam ... Yang merosakkan dan mengaibkan Islam tu ... siapa? Nak kata cerdik tapi tulisan tidak sebegini. Nak kata berakhlak Islam tapi asyik mencarut dan melabel dengan istilah2 tidak bermoral ...
Kamu yang merosakkan Islam tapi dok tuduh orang lain ... Patutlah Tok bijaN dok haramjadahkan hgpa.

mahligai seni said...

SAUDARA ANTI FITNAH, ITU SAHAJALAH YANG MAMPU PENYOKONG PAS DAN PENYAMAR PENYOKONG PAS (YSNG SEBENARNYA ORANG UMNO TOTOK) HUJAHKAN. KASIHAN BETUL MEREKA INI - NAIF...

mahligai seni said...

ISLAM, ISLAM, ISLAM SEKADAR SLOGAN TAPI AMALANNYA KE LAUT LEPAS... BN/UMNO PULA ASYIK SEBUT MELAYU, MELAYU MELAYU, TAPI DALAM SEBUT MELAYU ITU MEREKA BANTAI HARTA MELAYU. BERAT SUNGGUH DUA PUAK TU.

Anonymous said...

Pelik juga pm yg ditolak satu ketika dulu jd pm balik. Dulu dah loya pun, tp kutip balik. Nilah kuasa dedak punya hal. PM mahathir yg ni pun bukan calang2 harta nya. Dgn anak beranaknya pun tak kurang hebat dgn pm najib. Mungkin lebih lg, tp pandai sembunyi balik selipar bata. Maka kagumlah puak PAN langsung jdkan isu dan menjulang2 pujiannya.

Jika 2 thn jadi pm kemudian ganti ngan anwar, kemungkinan ada juga benar niat nak baiki msia. Tp itu kemungkinan jer.

Anonymous said...

BARUA PAKATAN KETAGIH DEDAK CAP ROKET

Tard Manoffik dan mahligay adalah contoh barua-barua ternakan rejim pakatan yang bodoh berganda-ganda. Semua komen-komen mereka mengandungi fitnah dan dakwaan dan andaian karut yang tidak berasas terhadap parti Islam PAS dan ulama Islam untuk menghasut orang ramai membenci PAS dan perjuangan Islam.

Malangnya barua-barua bangang ini tidak pernah mengkritik atau mengutuk parti kafir harbi biaDAP setiap kali pemimpin-pemimpin biaDAP menghina agama Islam dan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam. bahkan mereka memuja dan menjilat pemimpin-pemimpin munafik sekular liberal dan kafir harbi.

Maka jelaslah barua-barua pakatan adalah musuh Islam yang menjadi khadam dajal, syaitan dan iblis. Inilah akibat buruk apabila barua ternakan pakatan makan dedak yang menjadi kegemaran babi ternakan biaDAP.

Anonymous said...

Tak apa Tn Ibnu. Puak PAN ni memang diragui kualiti imannya. Dgn ustaz2 pun dia org maki hamun, tabur fitnah mcm2, berketuakan Mahathir, Anwar dan DAP. Kemudian berlori2 ckp ttg Islam, padahal ketua2 mereka tu liberal dan kafirun. Yg paling jahat kembangkan ideologi liberalisma atas pentas politik.

Anonymous said...


Aku merasa meloya nak muntah setiap kali aku membaca komen-komen fitnah yang ditulis oleh khadam-khadam pakatan pimpinan mahacai seolah-olah khadam-khadam pakatan sedang mabuk pil kuda.

Anonymous said...


Hanya musuh Islam sahaja menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan parti Islam dan menafikan hak umat Islam.

Sebagai contoh mahligay bangsat telah menghina Islam dengan menulis ISLAM, ISLAM, ISLAM SEKADAR SLOGAN TAPI AMALANNYA KE LAUT LEPAS

Maka tard manoffik dan mahligay dan barua-barua pakatan adalah musuh Islam yang jelas kerana komen-komen mereka sentiasa menjilat pemimpin kafir harbi dan pemimpin munafik dan menfitnah dan menghina ajaran Islam , perjuangan Islam, ulama Islam dan parti Islam.

Anonymous said...

BARUA TERNAKAN PAKATAN ADALAH PENJAJA FITNAH

Jika kita membaca komen-komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan seperti tard manoffik dan mahligay, kita akan mendapati semua komen barua pakatan ini penuh dengan fitnah dan dakwaan karut marut untuk membodohkan orang ramai.

Sebagai contoh mahligay berlagak bodoh sombong dan tolol menulis Kalau inilah caranya blogger ini memaparkan hantaran (posting), maka, nampaknya terpaksalah digerakkan usaha besar-besaran menumbangkan PAS di Kelantan dan Terengganu padsa PRU 14. Tidak perlu kita biarkan PAS menjadi kerajaan di kedua-dua negeri itu

Komen ini jelas menunjukkan mahligay dan barua-barua dedak pakatan mengidap penyakit mental yang serius @ kronik kerana menulis komen menentang fakta dan kebenaran bahawa pakatan telah kalah 100% di Kelantan dan Terengganu dan ramai calon pakatan hilang deposit PRU.

Ini jelas membuktikan rakyat yang cintakan Allah dan RasulNya menolak pakatan sekular liberal-kafir harbi secara total !!! Hanya orang bodo saja yang mengundi pakatan dan akhirnya mereka hanya mampu menelan kahak sahaja apabila rejim pakatan sengaja memungkiri semua janji pakatan!

Anonymous said...


Anjing buruk kepala dan anjing kurap ternakan pakatan dibenci oleh orang ramai kerana semua anjing ini adalah penjaja fitnah. Ingatlah pesanan orang-orang tua, bersahabat dengan anjing-anjing ini adalah seperti melepaskan anjing yang tersepit. Apabila dilepaskan, anjing ini kembali menggigit kita.

Dan jangan lupa bahawa anjing-anjing ini adalah anjing gila yang suka menggigit secata membabi buta dan menyebarkan penyakit yang amat berbahay kepada masyarakt!

Anjing buruk kepala dan anjing kurap menyalak bukit PAS, bukit PAS tak runtuh , anjing pula yang sawan babi !

Anonymous said...

Buang je pengundi+ penyokong bn..ramai lg org2 ph bleh diharapkan..klu anak ibnu hasyim nk keje pn bleh..dr keje mengangkang je kt rumah..nnti jd berok..mcm bapaknya

Anonymous said...

Selain pakatan harapan disini..semuanya babi dn anjing..ikot le imam korang ke neraka..jgn dh mampos nnti,anak cucu kencing kt kubor

Anonymous said...


Apabila pakatan NAZI berkuasa, Mahanazi dan punahsihat-punahsihatnya dan barua-barua mereka mengugut, menakut-nakutkan dan menindas rakyat yang menentang pakatan Nazi.

Mahanazi dan punahsihat juga mencipta pelbagai cerita dongeng untuk menfitnah dan menyalhkan parti lawan seperti PAS dan dumno untuk menyembunyikan kelemahan, kezaliman dan kegagalan rejim pakatan Nazi. Pelbagai keputusan rejim pakatan Nazi sentiasa berubah-ubah seolah-olah pemimpin Nazi dan punahsihat Nazi mempunyai lidah biawak.

Akibatnya pelabur mengeluarkan pelaburan mereka keluar dari negara ini dan ekonomi negara merundum dan negara kerugian berbillion ringgit dan harga barang keperluan meningkat pada tahap gila babi.

Dan sejarah telah membuktikan negara hancur musnah kerana nafsu serakah dan sikap pemimpin dan punahsihat Nazi yang tidak bermoral.

Anonymous said...


Barua pakatan Nazi menulis Selain pakatan harapan disini..semuanya babi dn anjing..ikot le imam korang ke neraka..jgn dh mampos nnti,anak cucu kencing kt kubor

Semua komen yang ditulis oleh barua-barua pakatan Nazi jelas membuktikan semua barua tersebut adalah rasis biaDAP yang mengidap penyakit mental yang kronik.

Anonymous said...

Kami adalah nazi..semua anjing dan babi halal dimusnahkan

Anonymous said...

Selain pakatan disini..semua ahli syurga..syurga lobang jubo.'kepala bapa hang' kata najib

Anonymous said...

Bukan lg sampah..malah ibnu hasyim dajjal laknatullah..syok ar maki hamun kt blog ni..yg konon2 islamik pn ikot jadi bodoh..bodoh pnya babi..anjing dpt nama.

Anonymous said...

Barua-barua bangsat ternakan pakatan seperti barua 1:22 pm adalah kepala bapak kafir harbi kerana menghina ajaran Islam seperti syurga.

Anonymous said...

Wah betapa jahat dan bangsat barua-barua ternakan pakatan meroyan gola babi menfitnah tuan ibnuhasyim semata-mata kerana tuan ibnuhasyim mendedahkan kebenaran.

Anonymous said...

Sebelum tulis harap blogger Ibnu Hasyim periksa apa yg tersirat dalam semua tindakan PH. Yang dilantik atas kapasiti politik dan terlibat dengan penyalahgunaan kuasa, buat apa kita simpan. Kalau tak faham apa yg tersirat dengan apa yg berlaku sekarang, tulisan jahil anda menanpakkan demokrasi diri anda dah musnah dan minda anda setarap kanak2 tadika yg gemar gula-gula yg manis, tapi tak tahu bahaya gula itu....

Anonymous said...

Asal tak sokong ph blog sampah..bodoh mcm beruk ko nie

Anonymous said...

Sekor lagi beruk terlepas

Anonymous said...

Beruk baik ko diam

Anonymous said...

Haramkn saja islam pas..mmpergunakan nama islam..iblis puak2 ni

Anonymous said...

Kepala kafir harbi lu abang jubor mak ko

ikan said...

#janganponteng16julai
#persidanganparlimen

Anonymous said...

Woi ibnu hasyim kepala sontot,pelir kontot..mb kelantan ngadap mahathir btpe,ha???? ce cite ckit,bagitau si bodoh,bingai bior terang kepala hotak diorg(pembenci ph)..byk baca blog ko,dh mcm kepala pelir dh pemikiran diorg.

Anonymous said...


Sepatutnya semua orang termasuk pembangkang perlu beri sokongan kepada kerajaan PH. Dengan PAS UMNO bertanggungjawab membangkang dan pembangkang yang tidak membangkang seperti jadi pasu bunga dan ponteng selalu ada mereka yang tidak menyokong kerajaan.

Gaji mereka dan gaji penjawat di bayar oleh kerajaan yang di lantik oleh rakyat.

Anonymous said...

Rakyat yang berpihak kepada pembangkang samada penjawat awam atau tidak hanya perlu menyokong dan bukan nya taat atau watak kepada kerajaan...

Jika penjawat awam tidak menyokong kerajaan yang susah ialah rakyat yang memerlukan perkhidmatan dari kerajaan.

Anonymous said...

Bodo penyokong PH..kapir buat macam MACAM Kat melayu Islam...dok pertahan lagi..Bodo tahap apa Tak Tau...jenis macai kedai hardware cina kut dgn gaji pokok RM 900

Anonymous said...

Wah semakin lama, semakin biadab, kurang ajar dan bangsat barua-barua laknatullah ternakan pakatan munafik-kafir harbi menghina, menfitnah, mencarut, memaki hamun dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti syurga dan Hudud, perjuangan Islam, ulama Islam, jemaah Islam, parti Islam, institusi Islam dan umat Islam.

Sebaliknya pula, barua-barua bangsat ini bersikap syaitan bisu berdiam diri merestui semua skandal-skandal berskala besar yang melibatkan pemimpin-pemimpin munafik sekular liberal dan kafir harbi. Kebiadapan barua-barua ini mencerminkan kegagalan ibubapa mereke mendidik barua-barua ini menjadi manusia.

Umat Islam tulen tidak akan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam dll dan menafikan hak umat Islam. Bahkan umat Islam yang tulen akan membela ajaran Islam dan hak umat Islam.

Maka jelaslah barua-barua pakatan munafik-kafir harbi ini terdiri dari puak kafir harbi yang suka menjilat telur pemimpin munafik dan kafir harbi walaupun mereka terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat dan negara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails