Sunday, June 24, 2018

Pasangan ‘Melekat’ Ketika Lakukan Seks. Mengapa Siar?



KITALE: Tetamu hotel bandar Kitale, Trans-Nzoia County, mendengar jeritan datang dari salah satu bilik. 

Ada yang kamudiannya menekan penggera bunyi. Ketika polis sampai didapati sepasang kekasih gelap “terperangkap” akibat “melekat” semasa melakukan seks dengan kekasih gelapnya di bilik hotel berkenaan.

Doktor terpaksa dipanggil untuk memisahkan kekasih pasangan gelap itu. Nairobi News melaporkan, asalnya pasangan lelaki, seorang suami sanggup menipu isterinya di bandar Lodwar sehingga dia ditemui “melekat” semasa melakukan zina. 


Foto (di atas) digunakan media tempatan dalam meliput berita ini menunjukkan pasangan itu ditutup dengan selimut ketika mereka masih melekat di dalam sebuah van, selepas dikeluarkan dari hotel berkaitan.


Laporan menyebut isteri meminta dukun atau bomoh “memerangkap” suaminya sehingga ia melekat ketika curang. Dalam istilah kedoktoran, peristiwa tersebut disebut “penis captivus”.
Menurut laporan media tersebut, ini bukan kes pertama dilaporkan kerana pada November 2016, sepasang kekasih gelap turut “melekat” di Kisii County, selepas suami meminta dukun “mengenakan” isterinya yang curang.–Sarawakvoice

Komen Weblog IbnuHasyim: Pasangan melekat ketika lakukan seks. Mengapa disiarkan di sini?

Hadis Pertama:

Rasulullah SAW bersabda: “Jika kamu bersetubuh dengan isteri-isteri kamu (ianya) termasuk sedekah!.” 

Mendengar sabda Rasulullah itu para shahabat kehairanan dan bertanya: “Wahai Rasulullah, seorang suami yang memuaskan nafsu berahinya terhadap isterinya akan mendapat pahala ?” 

Nabi SAW menjawab: “Bagaimana menurut kamu jika mereka (para suami) bersetubuh dengan selain isterinya, bukankah mereka berdosa .? 

“Jawab para shahabat : “Ya, benar”. 

Beliau bersabda lagi : “Begitu pula kalau mereka bersetubuh dengan isterinya (di tempat yang halal), mereka akan memperoleh pahala!”. 
(Hadits Shahih Riwayat Muslim, Ahmad dan Nasa’i).

Hadis Kedua: Agak lebih panjang sikit..

Dari Abu Dzar RA berkata, bahawasanya sahabat-sahabat Rasulullah SAW. berkata kepada beliau: “Wahai Rasulullah SAW. orang-orang kaya telah pergi membawa banyak pahala. Mereka shalat sebagaimana kami shalat, mereka berpuasa sebagaimana kami berpuasa, namun mereka dapat bersedekah dengan kelebihan hartanya.” 

Rasulullah SAW. bersabda, “Bukankah Allah telah menjadikan untukmu sesuatu yang dapat disedekahkan? Yaitu, setiap kali tasbih adalah sedekah, setiap tahmid adalah sedekah, setiap tahlil adalah sedekah, menyuruh pada kebaikan adalah sedekah, melarang kemungkaran adalah sedekah, dan hubungan intim kamu (dengan isteri) adalah sedekah.” 

Para sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah, apakah salah seorang di antara kami melampiaskan syahwatnya dan dia mendapatkan pahala?” 

Rasulullah SAW menjawab, “Bagaimana pendapat kamu jika ia melampiaskan syahwatnya pada yang haram, apakah ia berdosa? Demikian juga jika melampiaskannya pada yang halal, maka ia mendapatkan pahala.” (HR. Muslim)

Sikit Huraian:

Jadi, 2 Hadis ini menerangkan hubungan seks antara suami isteri dalam Islam selain membawa kesenangan bagi kedua suami isteri, juga dihitung kegiatan yang berpahala. 2,3,4, isteri itu lebih baik dari 1. 

Lain dari cara berfikir mereka yang otaknya dijajah oleh barat jahat, mengejek hukum poligami Islam. Lagi ramai isteri, lagi baik, tapi hanya 4 sahaja. Ini hukum agama, bukan ikut kepala otak yang tiada bimbingan Ilahi. 

Mereka hina ulama dan ahli agama, sebagai lanjutan dari strategi lama komunis mengembangkan pengaruh mereka. Mereka ini sepatutnya jangan pura-pura berlagak Islam kerana masih berfikir cara kafir.

PH sepatutnya jangan ada balaci-balaci begitu, suka mencarut dalam blog orang lain, komen tiada nilai akademik, macam orang bodoh, atau berfikiran sesat liberal dan lain-lain. Saya akan hurai lanjut hal ini, kalau ada kesempatan. 

Pilihlah cara penerangan PH 'gaya Anuar Ibrahim' penasihat PKR, yang masih menghormati bangsa Melayu dan agama Islam.

Saya sengaja membawa berita-berita seks, kerana puak-puak 'lagha' tersebut amat berminat pendekatan begitu. Saya juga ingin menjadikan 'pelajaran seks menurut Islam' ini, bagi mendapatkan bonos 'pahala' di akhirat. Insya Allah!

Wallahu 'aklam.


Contoh komen-komen mencarut..

Blogger Ibnu Hasyim said..

Begitulah biadapnya, termasuk guna nama Ibnu Hasyim. untuk mencarut.






Tuan-tuan tolong beri pandangan apa yang patut saya buat bila berada dalam keadaan begini.. Namun saya akan tetap berdakwah melalui blog atau media.. biasala tu.

Lihat ini contoh komennya..


bunbinban said...
aku pun boleh karang cite. Bkn susah pun. Tapi kalau cite lucah aku x reti. Pakcik ibnu je terer bab tu. Hahaha...aku boleh kompem, blog ni friends of bn...kahkahkah...tapi best kan pengakhiran cerita, dap gak salah..kahkahkah...tapi xpe, x lama dah. Sikit lgi,kita nak tengok sekuat mana gempar bumi nih dan setara mana tahannya yg terlibat. Sabor ye
June 21, 2018 at 8:40 PM

Anonymous said...
Lakonan. Baik mkn taik. Bodo
June 21, 2018 at 8:40 PM
Mohammad Azren said...
Bawa-bawa melancap ibnu. Air dah naik kepala tu. Bini tak bagi puji ke?.
June 21, 2018 at 8:40 PM

Ibnu hasyim said...
Wah, barua ph dah meroyan.nk cerita 18sx. Mlm jumaat sesuai kongkek bini.
June 21, 2018 at 8:45 PM

Anonymous said...
Hoi barus ebulan perintah, kalau kongkek pun belum beranak lagi.......
June 21, 2018 at 8:59 PM

Ibnu hasyim said...
Kongkek bini takpe, zina senang kahwin susah. Isi borang pas bolh kahwin 3 jika berkemampuan.
June 21, 2018 at 9:05 PM

Hanya doa saya panjatkan, Ya Allah, ya Tuhanku, Maafkan mereka, mereka tidak tahu..ampunilah mereka, mereka tidak tahu..
June 23, 2018 at 11:00 AM

53 comments:

Anonymous said...


Cara tuan nak dapat pahala tak kena cara yang betul.

Pasangan tersebut melekat sebab Isteri pasangan lelaki guna bomoh. Jadi apa yang terjadi bukan kerana balasan dosa yang Allah turunkan.

Jika di ambil pengajaran berita tersebut, tuan mengajak mana-mana suami yang curang di bomohkan.

Dengan itu, suami bukan takut pada Allah tapi takut pada bomoh.

Anonymous said...


Barua-barua dedak pakatan adalah makhluk yang biadap, sombong bodoh, buta hati , tidak bermoral dan tidak beriman kerana barua-barua ini telah menulis pelbagai komen yang mengandungi pelbagai fitnah, lucah, maki hamun, sumpah seranah dan penghinaan terhadap ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam, Agong, jemaah Islam seperti PAS dan umat Islam.

Umat Islam tulen tidak akan menulis komen-komen yang melampaui batas agama dan prinsip moral maka orang yang menulis menulis komen-komen tersebut terdiri dari puak jahil murakkab, puak munafik dan puak kafir harbi yang telah menentang dan menghina Islam dan umat Islam!

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.
(Al-Maaidah 5:51)

Anonymous said...

AKU SOKONG IBNU HASIM.

Anonymous said...


Nampaknya Anon 12:53 PM suka membela perbuatan dosa besar dengan menulis konon Pasangan tersebut melekat sebab Isteri pasangan lelaki guna bomoh. Jadi apa yang terjadi bukan kerana balasan dosa yang Allah turunkan.

FAKTA:

Allah membalas kejahatan hamba-hambaNya di dunia dan di akhirat melalui pelbagai bentuk siksaan sebagai pengajaran kepada orang ramai. Malangnya tidak ramai manusia yang mahu berfikir apa yang tersirat atau bersyukur kepada Allah. Bahkan sebilangan manusia tetap hanyut dalam dosa besar kerana mendapat sokongan pauk kafir harbi roket dan khadam sekular liberalnya.

Anonymous said...


Puak munafik sekular liberal dan tuan kafir harbi biaDAP mereka berlagak biaDAP dan bodoh sombong menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di negara di mana umat Islam menjadi rakyat majoriti.

Musuh-musuh Islam dan barua @ cybertrooper mereka sedang berusaha menyesatkan dan memurtadkan umat Islam dengan mempromosi dan memperjuangkan ideologi sesat seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme, Syiah, Qadiani, LGBT, atheis, feminisme dll yang amat bertentangan agama Islam.

Bahkan mereka telah mencipta pelbagai fitnah untuk melemahkan atau menghapuskan perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh PAS dan pelbagai janji kosong kosong dalam manisfesto pakatan munafik-kafir harbi untuk menipu rakyat.

Akhirnya pakatan ini mencipta pelbagai alasan karut marut untuk memungkiri semua janji pakatan sendiri. Akhirnya penyokong dan pengundi pakatan munafik-kafir harbi hanya mampu menelan kahak sahaja ! Kasihan menang sorak kampung tergadai!

Apakah jenis manusia yang bersekongkol dengan musuh Islam menentang dan menghina agama Islam dan ulama Islam dan menindas umat Islam? Munafik ? Kafir harbi?

Anonymous said...

Mohon juru2 komen profesional laman ini TIDAK mencaci orang lain dengan istilah MUNAFIK SEKULAR LIBERAL, KAFIR HARBI biaDAP, BARUA dan lain-lain kerana istilah ini mengapi2kan kemarahan dan BUKAN CARA TERBAIK BERDAKWAH.
Untuk menarik sokongan atau berdakwah, gunalah istilah yg lunak, lembut, sedap di dengar dan menarik KERANA Islam itu INDAH DAN MUDAH.

Lagipun dalam PH , ada juga status individu yg bergelar ULAMA.

Fikirkan juga, apa akan jadi dengan PAS andainya istilah ISLAM digugurkan dari nama PAS. Islam pada nama BUKAN mencerminkan keimanan dan akhlah seseorang, begiru juga dengan artis Izzue Islam yg mengunapakai perkataan Islam pada nama beliau.

Fikirkanlah....

Anonymous said...

Kan betul....tak sah kalau blog ni tak paparkan citer seks....pastu petik mana2 hadis utk sokong citer dia....

Ajaran Islam tak buka aib org pak hasyim....tak kira kafir ke muslim

Anonymous said...

Tak sembahyang ...kafir lah..Bodo...x posa kapir la Bodo...sama macam guan eng laa Bodo..abis mu nak kata guan eng Islam Dan beriman ke bodo

Anonymous said...



Anon 1:39 PM,

Tidak menjadi kesalahan memberikan gelaran MUNAFIK SEKULAR LIBERAL, KAFIR HARBI biaDAP, BARUA dan lain-lain kepada puak-puak yang menentang, menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam, ulama Islam, Agong, institusi Islam, jemaaah Islam seperti PAS dan umat Islam.

Mereka tidak berminat untuk melihat kebenaran kerana hati mereka telah hitam berkarat.
Bahkan mereka juga telah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut orang ramai membenci dan menolak perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh PAS dll.

Musuh Islam seperti inilah yang diperangi dan dihapuskan oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda kerana mereka menentang, memfitnah dan menghina agama Islam dan Allah dan RasulNya dan mengancam untuk menghapuskan agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan Allah sendiri melabelkan puak yang mengingkari perintah Allah dan RasulNya sebagai haiwan ternakan bahkan lebih buruk dari haiwan ternakan:

Ataukah kamu mengira bahawa kebanyakan mereka itu mendengar atau memahami? Mereka itu tidak lain hanyalah seperti binatang ternak, bahkan mereka itu lebih sesat jalan hidupnya (daripada binatang ternak).
(Al-Furqan : 44)

Dan Allah juga telah melaknat dan mengutuk penjaja fitnah yang suka mencipta dan menyebarkan fitnah dan mengadu domba seperti Abu Lahab:

“Celakalah kedua tangan Abu Lahab, dan binasalah ia.”

Malangnya terdapat sebilangan ulama su' yang sanggup menjual agama untuk mendapatkan sedikit habuan dunia dan bersekongkol dengan musuh Islam yang terdiri dari pakatan sekular liberal-kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan menjadi syaitan bisu setiap kali puak munafik dan puak kafir harbi menghina Islam dan mempromosi kemungkaran kesesatan seperti liberalisme, sekularisme, pluralisme, LGBT, atheisme dan murtad.

Adakah musuh-musuh Islam layak diberikan VIP sedang mereka telah dan sedang menghina Allah dan RasulNya, ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam yang berjuang menegakkan ajaran Islam?

Anonymous said...

Wah.. handal sungguh kau.

Kalau handal sangat Islam kau, cuba lah iman kau tu tanggal kan pasangan yang melekat tu.

Allah tak balas kejahatan kita, Allah Maha Pengampun. Maha Pengasih. Maha Penyayang.

Malah Allah tak bagi pengajaran dengan cara siksaan.

Ketahui lah kita sendiri yang menghukum diri kita sendiri. Allah tak payah hukum cukup lah sekiranya Allah memalingkan wajah Nya dari kita.

Wallahualam.

Anonymous said...


Pembetulan komen June 23, 2018 at 2:16 PM :

Adakah musuh-musuh Islam layak diberikan layanan VIP sedang mereka telah dan sedang menentang , memfitnah dan menghina Allah dan RasulNya, ajaran Islam, ulama Islam dan jemaah Islam yang berjuang menegakkan ajaran Islam?

Anonymous said...


Kalau macam itu kenapa susah nak murtad ?

Anonymous said...


Wah barua dedak pakatan 2:28 PM berlagak bodoh sombong membela maksiat dan kesesatan dengan menulis konon Allah tak balas kejahatan kita, Allah Maha Pengampun. Maha Pengasih. Maha Penyayang.

FAKTA:

Jika Allah tak balas kejahatan manusia, mengapa Allah mencipta siksaan kubur dan siksaan neraka? Ini jelas menunjukkan kamu barua dedak pakatan adalah pendusta yang sesat lagi menyesatkan.

Allah Maha Pengampun Maha Pengasih Maha Penyayang terhadap hamba-hamba Allah yang bertaubat kepadaNya dan tidak mengingkari perintah Allah dan RasulNya.

Bagaimana pula layanan Allah terhadap manusia yang mengingkari perintah Allah dan RasulNya dan enggan bertaubat kepada Allah? Adakah mereka dimasukkan ke dalam syurga?

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Barang siapa yang berpaling dari peringatanKu, maka sungguh dia akan mendapatkan penghidupan yang sempit...
(Taha : 124)

Anonymous said...

Ha ha ha

Komen June 23, 2018 at 12:53 PM , macam orang gila babi.
Katanya, "Pasangan tersebut melekat sebab Isteri pasangan lelaki guna bomoh. Jadi apa yang terjadi bukan kerana balasan dosa yang Allah turunkan. Jika di ambil pengajaran berita tersebut, tuan mengajak mana-mana suami yang curang di bomohkan." Huraian gila babi.

Komen June 23, 2018 at 1:39 PM
Katanya, "Mohon juru2 komen profesional laman ini TIDAK mencaci orang lain dengan istilah MUNAFIK SEKULAR LIBERAL.."
Baca surah cerita Abu Lahab & Tuhan Kutuk Bani Israel.
Katanya lagi, "Lagipun dalam PH , ada juga status individu yg bergelar ULAMA."
Ulamak bawah Mat Sabu, boleh peluk amoi.
Contoh ulamanya, "begiru juga dengan artis Izzue Islam yg mengunapakai perkataan Islam pada nama beliau."

Komen June 23, 2018 at 2:28 PM
Siapa mengajar dia "Allah tak bagi pengajaran dengan cara siksaan."? banyak-banyaklah baca Quran. Buang buku maxis durjana.


Ha ha ha. Komen gila babi. Cukup untuk kali ini,

Terukan perjuangan mu Ibnu Hasyim. Lanyak kebatilan mereka. Kerana Allah Maha Besar, lain semua kecil. Allahu Akbar.

Anonymous said...

Kau baca Quran .. yang kau dapat faham pasal Syurga Neraka.

Ada kah Al Quran di turunkan Allah nak bagitahu ada syurga dan neraka ? Macam itu tak ada lah beza nya dengan kepercayaan agama lain.

Apa kah dalam Islam di larang perbezaan pendapat dan pendekatan? Allah menjadikan manusia berpuak-puak dan berbangsa-bangsa untuk menjadi musuh ke ? Hakikatnya bukan PAS sahaja yang boleh bawa Islam. Dan orang lain mesti ikut Islam PAS.

Allah tidak memandang Islam seseorang .. Allah memandang 'hamba' Nya..............

Wassalam

Anonymous said...

Kalau lah Allah tunjuk kan jalan mudah untuk kamu faham dan melihat kebenaran Nya pasti kamu akan jadi orang yang terpinga-pinga..

Memang ada siksaan kubur dan neraka. Tapi yang menjadikan kubur dan neraka itu kita. Allah hanya mengizinkan dengan ucapan 'kun'... Sepertimana Allah mengizinkan Iblis untuk menggoda dan menyesatkan manusia.

Kita berhenti lah disini. Kita sambung bercerita lain pulak.

Anonymous said...

Barua dedak 2:58 pm menulis konon Ada kah Al Quran di turunkan Allah nak bagitahu ada syurga dan neraka ? Macam itu tak ada lah beza nya dengan kepercayaan agama lain.

FAKTA:

(1) Istilah syurga dan neraka telah diulang banyak kali dalam Al-Qur'an untuk menunjukkan betapa pentingnya balasan syurga untuk hamba Allah yang mentaati perintah Allah dan RasulNya dan balasan neraka untuk hamba Allah yang mengingkari perintah Allah dan RasulNya.

Bahkan syurga ini menjadi motivasi untuk hamba Allah yang beriman untuk teruskan melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan kerana Allah.

Dan ayat-ayat tentang neraka pula akan berfungsi untuk mencegah manusia dari melakukan kemungkaran dan kesesatan jika hamba Allah beriman pada Allah dan RasulNya.

(2) Barua dedak pakatan 2:58 pm menulis konon Apa kah dalam Islam di larang perbezaan pendapat dan pendekatan? Allah menjadikan manusia berpuak-puak dan berbangsa-bangsa untuk menjadi musuh ke ?

FAKTA:

Islam membenarkan perbezaan pendapat selagi pendapat-pendapat itu tidak bertentangan dengan akidah (Rukun Iman) dan hukum-hukum Islam yang telah ditetapkan oleh Allah dan RasulNya.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)."
(Al-Hujuraat 49:13)

Maka Allah telah mencipta berbagai bangsa dan bersuku puak bukan untuk berkongkol dengan puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi biaDAP untuk menentang, memburuk-burukkan, menghina dan menfitnah ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan Allah telah berfirman bahawa Allah mencipta manusia dan jin adalah untuk menyembah Allah sahaja (bukan menyembah atau menjadi barua puak sekular liberal dan puak kafir harbi)!

(3) Barua dedak pakatan 2:58 pm menulis Hakikatnya bukan PAS sahaja yang boleh bawa Islam. Dan orang lain mesti ikut Islam PAS.

FAKTA:

Dalam bidang politik, hanya parti Islam PAS pimpinan ulama Islam sahaja yang telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan parti PAS dan garis panduan untuk perjuangan politik Islam PAS untuk menegakan agama Islam dan membela hak umat Islam di negara ini. Sebaliknya, semua parti lain menganut ideologi sesat seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme dll yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Maka jika musuh Islam memenangi PRU, mereka akan menindas agama Islam dan menafikan hak umat Islam secara halus atau terang-terangan kerana mereka memiliki kuasa politik. Contoh yang jelas ialah si Ahok Jakarta !

Maka menjadi kewajipan umat Islam untuk menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 supaya PAS boleh menubuhkan kerajaan Islam untuk melaksanakan ajaran Islam dan membela dan melindungi agama Islam dan hak umat Islam, rakyat dan negara ini.

(4) Barua dedak pakatan ini menulis Allah tidak memandang Islam seseorang .. Allah memandang 'hamba' Nya.

JAWAPAN KITA: Kamu sesat dan menyesatkan !

Anonymous said...


Barua pakatan 3:06 pm menulis konon Tapi yang menjadikan kubur dan neraka itu kita.

JAWAPAN KITA:

Kamu adalah sesat lagi menyesatkan. Sesungguhnya hanya Allah yang telah mencipta neraka dan syurga kerana semua hamba Allah tidak berupaya untuk membina syurga dan neraka yang berskala amat besar ! Siksaan kubur adalah balasan Allah untuk hamba-hambaNya yang telah mengingkari perintah Allah dan RasulNya.

Dalam sebuah hadis, Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud “Ketika Allah SWT menciptakan syurga dan neraka, .... maka jelaslah Allah adalah pencipta syurga dan neraka ! Allah berfirman Kun Faya Kun maka "kun (jadilah)", maka jadilah ia".

Anonymous said...

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

awas puak munapikkkkk

Anonymous said...

Kadang2 kesian juga melihat org2 kafir kerana mereka sungguh2 berusaha menyembah tuhan yg salah.

Husaini Ayu said...

Ramai yg komen memandai2 dan menjwb memandai2....klu ibnu hasyim ni tak nmpk lg kesan posting dia psl seks ni,aku tak tau le....agaknya klu tak posting psl seks skli dlm sebulan agaknya blh gatal2 badan kot,cuma bezanya kali ni dia gunakan hadis utk memurnikan tindakkannya...tang dia buka aib orang dia tak sedor plk,tak nk plk sertakn hadis ttg balasan buka aib...bwk2 le rentikn nk membodohkn org...

Husaini Ayu said...

Ini le yg dinamakan mempergunakan agama utk menghalalkn tindakan...

Anonymous said...

Husaini Ayu....tak boleh nak tegur blogger ni sebab motto dia SAMPAIKAN WALAU 1 AYAT....meskipun membuka aib orang....

Anonymous said...

بتول تو جاڠن بوکا عيب اورڠ

Husaini Ayu said...

Tu la pasal

Anonymous said...

Husauni ayun..

Kamu tolaklah Pandangan Ibnu Hasyim itu dengan nas dan dalil. Hujah lawan hujah.
Bukan dengan merepek dan meroyan. Barulah hebat.

Tak tahu tanya sifu kamu. Atau tanya ustaz Lim Guan Eng. Boleh jadi dia pemimpin kamu hingga ke neraka. Dia tak takut neraka kerana tak percaya, atau kamu dah ikut macam dia.

Anonymous said...

Jangan bengong! PAS bukan agama atau gerakan Islam, PAS cuma parti yang bernafsu menang undi. Pemimpin PAS juga menonjolkan nafsu seprti pemimpin UMNO yang sering Spin berita, memaki, mencerca dan lain-lain...

Cuba guna bahasa yg elok dalam berdakwah.

Adakah kamu semua ingin BERPERANG dengan menggelar orang yg menyokong PH sebagai MUNAFIK, KAFIR dan sebagainya? Berperang bukanlah cara yg terbaik dalam negara yang aman damai seperti Malaysia TAPI lidah merupakan senjata tajam yg dapat mengalahkan musuh.

Ingatlah, bahasa menunjukkan kemantapan jiwa kamu. Kalau bahasa kamu serabut, jiwa kamu pun serabut juga.

Anonymous said...


Woi barua-barua dedak pakatan, ibnuhasyim tidak membuka aib orang sebab skandal aib ini telah diketahui di seluruh dunia dan ia didedahkan untuk menjadi pengajaran yang baik kepada orang ramai !

Aib abang besar biaDAP seperti skandal banglo terlajak diskaun, skandal kertas kerja , skandal terowong dll pun boleh didedahkan sebab ia melibatkan kepentingan orang ramai dan negara ! Jika aib abang besar biaDAP disembunyikan , rakyat dan negara akan mengalami kerugian besar.

Anonymous said...

June 23, 2018 at 5:38 PM
Bodoh! Pegi belajar lagi, Tuhan buka aib Abu Lahab dalam dalam Quran. Dr.M Buka aib Najib pasal apa kamu tak tanya.

Kamu dan barua-barua macam kamu, buka aib Ibnu Hasyim, kenapa boleh?

2X bodoh!! Ha ha ha

Anonymous said...


Barua pakatan bengong 5:47 PM sedang meroyan histeria kerana kita menggelarkan orang yang mencuri sebagai pencuri, orang yg menipu sebagai penipu, orang yang berpura-pura beriman tetapi hati membenci Islam dan umat Islam sebagai munafik, orang yang menjadi khadam puak munafik dan kafir harbi sebagai barua, orang yg tidak beriman kpd Allah dan Rasul-Nya sebagai kafir dan orang kafir yang menentang Islam dan umat Islam sebagai kafir harbi !!!

Wah barua bengong ternakan pakatan berlagak 'suci' sambil menggunakan bahasa yg elok dalam berdakwah untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dan perjuangan Islam. Ini bererti barua bengong ini mempunyai lidah biawak !

Ingatlah barua bengong ternakan pakatan, bahasa menunjukkan kemantapan jiwa kamu. Kalau bahasa kamu serabut, jiwa kamu pun serabut juga.

Husaini Ayu said...

Aku klu nk debat bior le topik ilmiah skit...klu takat topik roper ini,buang ayor lior je...

Anonymous said...

Barua-barua ternakan pakatan adalah kepala bapak munafik yang berpura-pura 'suci' sambil menulis fitnah, maki hamun, sumpah seranah, lucah dan penghinaan untuk memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam, ulama Islam, Agong, institusi Islam, jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan umat Islam kerana puak munafik ini amat bencikan agama Islam dan umat Islam yang menentang kemungkaran dan kesesatan di negara ini.

Umat Islam yang tulen tidak akan menghina agama Islam, ulama Islam dll.

Husaini Ayu said...

Bongok betul,aib dgn kepentingan rakyat pun tak boleh nk beza,awat?kes kote melekat tu blh buat ekonomi jatuh ka?

Husaini Ayu said...

Satu lg ngok,klu hang basuh kencin tak sempurna pastu aku bukak aib ko blh ke?pastu aku bubuh la skit hadis psl bersuci...ada ke nk bandingkn dgn abu lahab...belajor lg ye...

Husaini Ayu said...

Kesian hang,tu ja aku blh kata

Husaini Ayu said...

Ni awat meroyan ni?ni tajuk seks woi,kote melekat dlm puki...takdak cerita pasai agong pun

Anonymous said...


Wah barua dedak pakatan bongok seperti Ayugay tidak dapat menghubungkan kaitan moral dengan salahlaku kerana barua-barua ini jahil murakkab.

Jika seseorang itu tidak beriman , dia sanggup melakukan apa sahaja untuk memenuhi kehendak hawa nafsu serakahnya sendiri seperti kote melekat, pecah amanah, salah laku, rasuah dll.

Abang besar biaDAP sendiri juga didakwa terlibat dalam skandal banglo terlajak diskaun, skandal kertas kerja , skandal terowong dll dan sedang dibicarakan di mahkamah kerana kes rasuah tetapi barua-barua pakatan diam membisu seperti syaitan bisu seolah-olah merestui abang besar !

Anonymous said...


It seems to us that ayugay and his barua pakatan are unable to connect the dots so they always make wrong observation and wrong analysis to make ridiculous and laughable conclusion to insult their own minds ! Pathetic barua pakatan !

Husaini Ayu said...

Ha..ha...barua,munafik,kafir,ahli neraka...bla..bla..bla..tu je le zikir komer...

Anonymous said...

Kita merasa kasihan melihat ayugay ketawa seorang diri. Ayugay dah makan ubat anti-kemurungan atau belum? Jangan ponteng makan ubat !

Husaini Ayu said...

Wah...speaking..kikiki cannot connect the dot?cerita kote melekat ni dgn guan eng,hina agong and so on tu connect the dot ke?kah..kah..kah..

Husaini Ayu said...

At least aku tak seru org lain ketawa skli,tp apapun aku mmg terhibur dgn lawak2 ni semua...

Anonymous said...

Ada group yg mempertahankan kejahatan. Pertahankan kejahatan adalah kemalangan. Paling malang bila malang itu berulang2 malangnya.

Anonymous said...


Wah sekali lagi ayugay masih lagi gagal melihat hubungan antara ketiadaan moral @ iman dan perbuatan kote melekat dlm puki (ayugay 6:27 PM) , pecah amanah, rasuah, salah laku, salah guna kuasa dll.

Selama ini kita telah membaca pelbagai maki hamun, sumpah seranah , penghinaan dan fitnah ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan dalam media massa terhadap Agong, ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam, jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan umat Islam sejak rejim pakatan berkuasa di negara ini.

Semuanya telah terdedah tetapi mahligay masih mahu menafikan ! Hipokrasi mahligay amat memalukan !

Anonymous said...


Ayu and his gang of pakatan barua are too blind, deaf and dumb to connect the dots. So pathetic !

Husaini Ayu said...

Mmg org pas suka buat analogi mcm tu ye?patut le...

Husaini Ayu said...

Poor you...

Anonymous said...

Ayugay said Poor you...

My response:

The smartest thing that ever came out of your mouth is kote melekat dlm puki (ayugay 6:27 PM). Bravo, you're improving!

Husaini Ayu said...

Seems like you're a wise person when using english for ur comment,but unfortunately not...heh..heh..pity you..

Anonymous said...

Dear ayugay,

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt. You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Husaini Ayu said...

Heh..heh..is that all you got? Pity you...

Anonymous said...

My condolence for you and your family for the death of your conscience. I feel so sad to know that your conscience is dead for good. Oh you poor thing.

Anonymous said...

Komen saya June 24, 2018 at 10:06 AM ditujukan kepada ayugay penjilat dedak roket !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails