Sunday, June 24, 2018

Saya Bukan Cina, Saya Orang Malaysia. Suatu Pembohongan?


Kita biasa melihat kenyataan akhbar oleh pihak kerajaan dalah dwi bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Kini semenjak Pakatan Harapan memerintah, ada satu lagi bahasa digunakan itu Bahasa "Cina".

DAP berkempen kononnya untuk mendaulatkan Malaysia dengan menolak bangsa. Kata-kata saya bukan Cina, saya orang Malaysia adalah pembohongan semata-mata untuk meraih undi.

MR : Melayu aje bodoh, ada tulisan jawi pun tak hargai akhirnya terkubur kerana diri sendiri 


16 comments:

Anonymous said...

Berdakwahlah dengan menggunakan perkataan-perkataan yang lunak, lembut, sedap didengar dan berdasarkan al-quran BUKAN MEMEKIK, MENCACI, MEMAKI HAMUN, MEMBARUAKAN dsb.

Kembalilah ke hakikat INSAN, ADAB dan IMAN.

Anonymous said...

ngapa kamu tak dakwah, caap pandai.

Pencolekhangek said...

Kadang-kadang kita berhujah seperti kita dapat menyelami hati manusia. Teringat satu artikel dalam Harakah. Lebih kurang begini ceritanya. Seorang duta Saudi ditanya apakah perasaan tuan berkhidmat di Indonesia, negara datuk tuan. (Datuknya adalah ulamak besar Indonesia yang berbakti di Tanah Suci). Beliau menjawab bahawa ini adalah negara datuk saya. Saya adalah orang Saudi dan berkhidmat untuk negara saya. Maksudnya ada berjuta manusia dalam dunia ini yang taat setia mereka kepada negara mereka dan bukan kepada negara datuk nenek mereka. Termasuk saya sendiri!!

Anonymous said...

Bagus.. yang penting dakwah, bukan ganggu orang dakwah macam spesis jahat pengacau blog ni..

Anonymous said...

LGE pun ulamak juga, tp ulamak kafirun yg menolak Allah swt. Jd sdh pasti ada agendanya iaitu berdakwah kpd yg bukan kafir kpd kafir. Maksudnya utk memurtadkan yg Islam. Jarum permainannya halus, w/pun halus tp kesannya akan ada dan tdk segera. Contohnya ialah apabila ada yg Islam bersekutu dgnnya dan rela menolak hukum Islam serta menghina ulamak2 yg tdk sealiran dgn liberalisma.

Anonymous said...

Kita cabar pemimpin-pemimpin DAP mewajibkan semua kaum bercakap Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan menghapuskan semua sekolah vernakular seperti sekolah china dan tamil dan NGO berasaskan kaum . Dan semua kaum wajib menggunakan nama-nama Melayu dalam surat beranak dan kp mereka seperti negara Indonesia, Thailand dll jika benar pemimpin-pemimpin DAP mahu melaksanakan Malaysian Malaysia!

DAP ada beranikah atau cakap tak serupa bikin?

Kita cabar DAP memulakan dahulu dengan barua, ahli dan pemimpin-pemimpin DAP sendiri.

Wayang DAP mengalahkan opera china. Orang bodo sahaja percaya DAP.

Anonymous said...

Maksud nya yang kena di fahamkan.

Kalau dia mengaku dia cina, dia akan lebihkan kaum cina. Dulu pemimpin UMNO selalu cakap dengan berbangga sekali yang mereka berdarah melayu bugis dan melayu jawa..

Yang bugis lebih kan orang bugis. Yang jawa lebihkan orang jawa. Itu melayu tu...

Jadi LGE adalah se orang Malaysia dan pemimpin yang menolong dan berkhidmat untuk semua orang dan semua bangsa.

Islam mengajar umat nya berbaik dengan semua manusia.. tanpa mengira bangsa atau fahaman politik nya.

bunbinban said...

ahklak islam jelas terpapar dari penyokong2 PAS. Yg bkn penyokong PAS maka kamu tidak berahklak, barua, munafik dan lebih teruk terus jadi kafir. No ahli PAS jadi jaminan utk ke syurga biarpun kamu penyebar fitnah, kebencian, kelucahan(hehehe). Menipu tidak menjadi isu jika korang ahli PAS. Contohnya azan x boleh di laungkan di Penang. Tipu sijil x soh ckp la..kahkahkah. nak tanya, PAS tu ari bertanding 160 parlimen korang dah kira ke keseluruhan jumlah ringgit yg perlu di keluarkan?. Belum kira jumlah dun yg di tandingi. Cuba kira, brape jumlah rm tu. Berapa hengget?. 2 hengget?. Kahkahkah..dan tok arab mana plak yg mendermanya. Kahkahkah..dan adakah pembayaran gaji utk bulan depan dan seterusnya dtg dari ehsan najib?. Kahkahkah...

Anti Fitnah said...

Saudara Ibnu Hashim,
Apa salah pada bahasa? Bukankah bahasa itu suatu alat untuk berkomunikasi? Kalaulah orang Melayu tidak berminat mempertahankan Tulisan Jawi, jangan salahkah keturunan lain yang menggunakan tulisan mereka. Jangan salahkan orang lain kalau tahi kita busuk.
Agama tidak pernah mengajak kita kepada sifat perkauman. Yang hgpa dok saban hari berkata hgpa ni pejuang agama, tidak terbelitkah lidah hgpa ni?

Seronok membaca hujah anon June 24, 10.15, disuruhnya orang Malaysia semua menggunakan nama Melayu sebagai tanda melaksanakan Malaysian Malaysia. Kalau begitu, ini bermakna rakyat Malaysia selain dari Melayu juga layak menggunakan Hak Istimewa Melayu atau Hak ini mesti digugurkan berpaksa semangat Malaysian Malaysia. Ada berani? Kalau jenis rasis ni, otaknya singkat.

Anonymous said...


Wah barua dedak pakatan 10:46 AM membaruakan, memunafikkan dan mengkafirkan orang ramai supaya orang membenci PAS. Dasar barua menyondol dedak pakatan dan menjilat pemimpin munafik dan kafir harbi !

Anonymous said...

Wah barua dedak pakatan 11:35 am meroyan histeria konon membela parti biaDAP.

Sepatutnya komen barua tersebut ditujukan kepada pemimpin-pemimpin biaDAP kerana merekalah yang memperjuangkan Malaysian Malaysia konon untuk menyama-ratakan rakyat yang bererti biaDAP mahu menghapuskan hak keistimewaan agama Islam dan hak bumiputera termasuk kaum Melayu yang telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

Dasar biaDAP ini jelas membuktikan kepala bapak biaDAP dan pengikut-pengikutnya adalah puak rasis kerana bersikap prejudis terhadap bumiputera termasuk kaum Melayu.

Memang barua dedak pakatan suka membela kesalahan parti biaDAP dengan menyalahkan pihak yang tidak berkaitan dengan biaDAP.

Inilah akibat barua makan dedak cap roket.

bunbinban said...

kan aku dah cakap, puak PAS nih kalau x membaruakan org bkn PAS la. Kahkahkah...Islam cara PAS hadi, maki caci fitnah...tu je. Pastu tunjuk cagu kat fb...kahkahkah...

Anonymous said...

Aku yang dok di Kementerian Kewangan tak jumpa plak memo macam ni. Fitnah merata-rata sekarang ni, rasanya dah tak kerja lain.

Anonymous said...

Barua dedak pakatan 1:28 PM,

Kita beri gelaran 'barua' @ 'cybertrooper' @ 'penjaja fitnah' kepada penyokong pakatan yang memuja dan menjilat pakatan dan menghina, memburuk-burukkan, mencaci dan menfitnah parti lawan seperti parti Islam PAS dan perjuangan Islam adalah jauh lebih baik dari semua komen-komen yang ditulis oleh barua @ cybertrooper pakatan yang penuh dengan maki hamun, cacian, sumpah seranah, kelucahan melampau dan fitnah terhadap parti Islam PAS dan ulama Islam.

Sekarang barua pakatan marah apabila kita beri gelaran 'barua' kepada mereka sebagaimana puak pencuri marah diberi gelaran gelaran 'pencuri' dan puak perompak marah diberi gelaran 'perompak'.

Barua-barua @ cybertrooper @ penjaja fitnah adalah makhluk yang bodoh sombong, tidak bermoral dan tidak sedar diri kerana mereka mahu dilayan seperti VIP kerana jasa mereka menfitnah Islam dan umat Islam.

Anonymous said...


Anon 3:23 PM menulis konon Aku yang dok di Kementerian Kewangan tak jumpa plak memo macam ni. Fitnah merata-rata sekarang ni, rasanya dah tak kerja lain.


RESPON KITA:

Hari ini dia mendakwa konon dia dok di Kementerian Kewangan, Esok dia akan mendakwa dia dok di MINDEF, lusa dia akan mendakwa dia dok di KDN dan akhirnya dia masuk hospital mental kerana mempunyai masalah manic bipolar !

Husaini Ayu said...

Ha...ha...ha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails