Wednesday, June 27, 2018

Mahathir Hilang Arah? Akui Anwar Tak Bersamanya



PERDANA Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad seperti hilang arah sejak kebelakangan ini dan menyatakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersamanya dalam kerajaan.

Beberapa isu yang diperjuangan seperti penghapusan tol, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) dianggap sebagai retorik semata-mata apabila Kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak mampu melaksanakan janji manis tersebut kepada rakyat.
Malah, tindakan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng menggunakan Bahasa Mandarin dalam kenyataan rasmi kerajaan baru-baru ini, Mahathir mengaggap hanya kesalahan kecil dan tidak perlu dibesar-besarkan.
Di manakah peranan Mahathir sebagai pemimpin Melayu dan Islam malahan langsung mengapa tidak memperjuangkan bahasa kebangsaan sendiri?
Tidak sekadar itu, perdana menteri dengan usia paling tua di dunia itu mula menyatakan bahawa Anwar tidak lagi bersama-sama dengan kerajaan.
“(Anwar) seperti orang lain, dia boleh ulas – buat apa saja komen. Dia bukan dalam kerajaan,” katanya dalam wawancara dengan stesen Channel News Asia.
Beliau berkata demikian merujuk kepada teguran Anwar tempoh hari kepada Guan Eng agar menyerahkan tugas bongkar salah laku dan penyelewengan pentadbiran lalu kepada menteri atau agensi lain kerana menurutnya statusnya sebagai menteri kewangan adalah sensitif.
Anwar juga turut menyarankan menteri kewangan itu memberi keutamaan terhadap usaha menenteramkan serta meningkatkan keyakinan pelabur.
Tanpa ambil masa yang lama, Guan Eng terus bidas teguran Anwar, bukan sahaja ‘keras kepala’ berpegang dengan pendiriannya malah jawapan Guan Eng seolah-oleh perli Anwar yang mengatakan beliau bukan perdana menteri untuk buat keputusan.
Tidak sekadar itu, Mahathir dikira lebih berpihak kepada Guan Eng dengan menyatakan kerajaan akan tetap dengan keputusannya sebaik Kabinet mencapai persetujuan.
“Mereka yang tiada dalam kerajaan boleh beri komen. Mereka boleh kata apa saja, tetapi kami adalah kerajaan,” ujarnya lagi.
Adakah Mahathir lupa jasa PKR yang memberi kepercayaan kepada beliau untuk menjadi perdana menteri? Mengapa pemimpin DAP pula yang sibuk dipertahankan?
Pandangan Mahathir dan Anwar yang jauh berbeza dalam beberapa isu sudah pastinya menimbulkan babak ketidakstabilan Kerajaan PH itu sendiri.
Tambahan pula, belum tentu lagi Mahathir akan menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Anwar kerana masih tiada kata putus bilakah ketua pemimpin negara itu melepaskan jawatannya.  MYNEWSHUB.CC

Gambar hiasan.. Ada kerajaan Melayu di bawah laut?

Suasana AidilfitriPENYELAM berbaju melayu ketika sesi memberi makan hidupan laut di Aquaria KLCC sempena cuti umum sambutan Hari Raya Aidilfitri. - Foto Salhani Ibrahim


34 comments:

Anonymous said...


Pemimpin-pemimpin Melayu dalam pakatan hanya berfungsi sebagai pasu bunga sahaja kerana mereka takut pada abang besar biaDAP dan MP-MP kafir harbi yang lebih ramai dari pemimpin Melayu maka akhirnya pemimpin-pemimpin Melayu menjadi pak turut atau boneka sahaja !

Walaupun sesiapa pun pemimpin Melayu pakatan menjadi PM dan menteri, mereka terpaksa tunduk dan patuh pada kehendak puak kafir dalam pakatan kerana puak kafir adalah majoriti dalam pakatan.

Maka kita tidak merasa hairan melihat pemimpin-pemimpin Melayu berdiam diri seperti syaitan bisu setiap kali abang besar biaDAP dan kuncu-kuncu biaDAPnya menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, jemaah Islam, hak umat Islam termasuk kaum Melayu dan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan yang telah dilindungi dan dijamin oleh Perlembagaan Negara !

Perlembagaan Persekutuan menyatakan Bahasa Melayu adalah Bahasa Kebangsaan. Sejak bila bahasa china dan bahasa tamil menjadi Bahasa Kebangsaan? Kita cabar barua-barua ternakan fuckatan dan pemimpin pakatan menunjukkan mana-mana perkara @ artikel dalam Perlembagaan Persekutuan.

Dan kita juga mahu bertanya mana semua janji rejim pakatan dalam manifesto pakatan? Adakah semua janji pakatan sudah dihumban ke Selat Melaka? Tindakan rejim pakatan memungkiri janji, berbohong dan mengkhianati amanah menunjukkan rejim pakatan adalah rejim munafik.

Kasihan barua, penyokong dan pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sahaja selepas semua janji pakatan ke laut !

Anonymous said...

Blogger penyokong tegar PAS, bakpo kalut2 dengan Tun M & Anwar? Dulu kan kamu yg hentam mereka kata macam2...sekarang taku pula, asyik siar berita untuk perpecahan mereka...mereka tidak berpecah, bersatu...yang pecah adalah PAS Terengganu dan PAS Neg 9.

Anonymous said...


Barua 3:20 PM ternakan fuckatan,

Blogger penyokong @ barua tegar fuckatan, bakpo kalut2 dengan parti Islam PAS? Dulu kan kamu dan barua fuckatan yg hentam PAS kata macam2...sekarang barua fuckatan seperti kamu asyik tulis berita palsu @ fitnah konon berlaku perpecahan dalam PAS...PAS tidak berpecah, bersatu...yang pecah adalah Nua dan Mat Dir. Yang berebut jawatan dan gila kuasa ialah pemimpin-pemimpin fuckatan sendiri!

Anonymous said...

nik amar hilang arah?muka tak malu tergedik-gedik jumpa tun!

Anonymous said...

barua 3.28,

apa yg geng kami dr PH kata tentang dgn pas adalah benar belaka.

pas makan duit umno - benar (ana tau yg hingga skrg senyap sejak bn kalah pru)
pas barua umno - benar (hadi sanggup kempen ke Langkawi, tapi tak pula kempen di pekan)
pas comolot dgn umno - benar (pegang tangan baju pink sedondong sepentas dgn umno)

bila sampai siasatan 1mdb kpd duit rm200juta kpd nasha; barulah kamu sedar betapa jahat2 pemimpin2 parti suci…

Anonymous said...


Nampaknya barua-barua ternakan fuckatan seperti barua 3:40 PM adalah terlalu bodoh tetapi cuba berlagak pandai maka semakin bodohlah barua-barua ini kelihatan.

Komen-komen barua ternakan fuckatan seperti komen barua 3:40 PM jelas menunjukkan barua-barua ini mempunyai mentaliti tahap tadika kerana mereka tidak memahami konsep Federalisme dan hubungan dua hala antara kera jaan pusat dan kerajaan negeri.

Anonymous said...


Barua ternakan pakatan 3:45 PM,

Fakta 1 : Dakwaan kamu tanpa sebarang bukti adalah fitnah maka kamu adalah penjaja fitnah.

Fakta 2 : PAS menentang UMNO BN dan Pakatan dalam PRU14 jelas menunjukkan PAS bukan barua UMNO BN atau Pakatan !

Fakta 3 : Nasha bukan ahli PAS kerana dia adalah ahli UMNO. Mengapa kamu tidak melaposkan dakwaan kamu kepada pihak berkuasa jika kamu mempunyai bukti?

Jika kamu mempunyai bukti , mengapa kamu dan pemimpin pakatan tidak mendakwa Nasha di mahkamah?

Ini jelas membuktikan kamu adalah penjaja fitnah.

Fakat 4 : Rejim pakatan telah memungkiri semua janji dalam manifesto pakatan jelas menunjukkan rejim pakatan adalah rejim munafik yang telah menipu rakyat dan kamu adalah kepala bapak munafik kerana kamu membela kemunafikan pakatan dan menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan ulama Islam.

Anonymous said...

Sepatutnya tajuk petikan blog ini diubah kepada: PAS HILANG ARAH, PENJAGA DEDAK DISIASAT POLIS.

Apamacam ulama PAS dari Ketereh, MASRI CHE YUSOFF, kaki fitnah kata Mahkamah berkaitan kes Husam. Ini salah seorang "ULAMA SU" yang diagung-agungkan PAS.

Anonymous said...


Barua-barua ternakan pakatan seperti barua 3:45 PM amat membenci PAS kerana PAS memperjuangakan agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam di negara ini.

Maka kita merasa hairan melihat barua-barua dedak pakatan ini menjilat pemimpin munafik dan pemimpin kafir harbi.

Anonymous said...

adoooi.... buruknya perangai orang PAS..macam orang GILA MEROYAN !

Anonymous said...

PAS tak reti berdakwah, cuma pintar maki memaki....spin berita...fitnah....CAMANA PAS NAK MENANG PILIHANRAYA?

ikan said...

mana tak meroyan geng dia yang kena halau dulu semua jadi menteri. dorang jadi menteri PASola je... kesian 60 tahun jadi pembangkang....

Anonymous said...

Barua dedak pakatan 4:00 PM menulis Sepatutnya tajuk petikan blog ini diubah kepada: PAS HILANG ARAH, PENJAGA DEDAK DISIASAT POLIS.

Inilah bukti betapa tolol dan bangang barua-barua ternakan pakatan kerana barua-baria ini secara membabi buta mahu menukar tajuk artikel tanpa memperdulikan isi kandungan artikel. Kebodohan barua pakatan mengalahkan kebodohan lembu !

Maka tidak hairanlah barua-barua dedak pakatan suka mencipta dan menjaja fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam secara membabi buta.

Anonymous said...


Wah ikan 4:04 PM ternakan parti biaDAP sudah lupakan daratan kerana mabuk kemenangan PRU 14 sehinggakan dia lupa parti kafir harbi biaDAP pernah menjadi pembangkang sejak berpuluh tahun dahulu.

Insya Allah, giliran parti Islam PAS membentuk kerajaan persekutuan akan menjadi kenyataan dalam PRU15 selepas umat Islam termasuk kaum Melayu Islam dan rakyat menyedari mereka telah di'kencing hancing' oleh rejim pakatan.

bunbinban said...

aku kagum dgn bahasa para pendokong lebai2 PAS(aku sengaja x panggil korang pendokong islam sbb bahasa kamu terlalu kasar yg hanya memburukkan agama islam tu sendiri). Kamu kutuk PH, xde hal. Kamu kutuk DAP xde hal. At the end, lebai2 kamu gak yg dtg berjumpa mengemis dari doktor klinik 1 malaysia. Belum seratus hari yg kamu meroyan mcm cagu penuh kat jari pehal?. Relek la. PH x perform, next election kasi tukar la. Lebai masri dah start tadah tabung milo ke nak bayor husam?. Kahkahkah...ana tau mesti anta tau yg ana tau lebeh dari ante tau...kahkahkah...lebai hadi belum lagi ziarah rakan sendondon dia ke?. Kahkahkah...gempar bumi akan melanda xlama lgi. Jadi bersedialah kerana kamu akan halakan segala maki hamun dan carutan berserta label2 itu kearah yg lain melainkan hidup kamu penuh dgn keegoan, hasad dengki dan syak wasangka serta berasa hanya kamu yg kesyurga berbekalkan amalan maki hamun, dendam kesumat, mengkafirkan org islam lain sesuka hati kamu itu maka teruskan. Lupa plak, nak tanya, nasharudin mat isa tu masih ahli PAS kan?. Saje tanya sbb nampak mcm dia kamceng lgi ngan lebai2 PAS dan selalu ternampak gambar2 dan video dia bersama- sama najib dan lebai2 PA$. Kahkahkah..xpe. yg tu cite lain. Yg nak jadi gempar dlm masa terdekat nih....hishhh...seram sejuk aku bila memikirkan bila tiba saat dan tika itu. Kahkahkah. Sabor lebai sabor. Redha je nnt ye.kahkahkah. pakcik ibnu x nak blanje gambo xx ke ari nih. Kahkahkah..

Anonymous said...

Duku masa BN pegang Tganu, 20M padu air percuma, bila PAS pegang Tganu kami kena bayar 100% air, alasan JIHAD ! Terbaek pemimpin PAS, guna istilah agama tutup kelemahan kerajaan anda...

Anonymous said...

Barua PAS jadi menteri, ulama PAS MASRI CHE YUSOFF pula jadi ulama jahat (Fitnah kata mahkamah atas kes HUSAM). Jadi, kita perlu agungkan PAS dan pemimpin, kita undi PAS agar kita jadi lebih bangang dan bahlul. PAS berselindung atas perjuangan memartabatkan agama Islam sedangkan pemimpinnya tak de perangai orang Islam pun...termasuk machai PAS kat sini..asyik-asyik BARUA..asyik-asyik BARUa...kemudian fuckKATAN, biaDAP munafik ...hanya tahu maki hamun sebab mereka @ PAS gila kiasa....itu ajer ayat yg PAS khadamkan?

Anonymous said...


Kita telah membaca pelbagai komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan sejak sebelum PRU14 hingga sekarang yang mereka gunakan untuk menfitnah, menghina, memaki hamun, menyumpah seranah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan jemaah Islam seperti PAS yang berusaha menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Malangnya barua-barua pakatan ini tidak pernah menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut @ fitnah dalam komen-komen barua maka jelaslah barua-barua ini adalah penjaja fitnah. Maka mereka adalah setaraf dengan syaitan.

Dan pada masa yang sama barua-barua dedak pakatan ini memuja, menyembah dan menjilat pemimpin sekular liberal dan pemimpin kafir harbi yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Umat Islam tulen tidak akan menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan jemaah Islam yang berjuang membela Islam dan hak umat Islam.

Maka sudah pasti barua-barua ini terdiri dari puak jahil murakkab, puak munafik dan puak kafir harbi.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahannam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakan untuk memahami [ayat-ayat Allah] dan mereka mempunyai mata [tetapi] tidak dipergunakan untuk melihat [tanda-tanda kekuasaan Allah] dan mereka mempunyai telinga [tetapi] tidak dipergunakan untuk mendengar [ayat-ayat Allah]. Mereka itu seperti binatang ternakan, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai." ~ Al-A'raaf : 179.

Anonymous said...


Barua dedak pakatan 5:05 PM,

Cukup-cukuplah barua-barua ternakan pakatan seperti kamu mencipta pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan kerajaan PAS Terengganu sedangkan rejim pakatan sendiri telah memungkiri semua janji dalam manifesto pakatan dengan pelbagai alasan karut.

Malangnya barua-barua seperti kamu membela rejim pakatan dan menafikan hak rakyat di negara ini untuk menikmati semua janji pakatan. Semua barua, penyokong dan pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sahaja. Kasihanilah rakyat yang telah di'kencing hancing' oleh barua-barua pakatan seperti kamu dan pemimpin-pemimpin pakatan.

Jawapan yang membuktikan kamu barua pakatan adalah penjaja fitnah:


Pelaksanaan pemberian air percuma di T'ganu
YB USTAZ MOHD NOR HAMZAH
26 June 2018

https://www.harakahdaily.net/index.php/berita/15-tanah-air/7112-pelaksanaan-pemberian-air-percuma-di-t-ganu

Anonymous said...

Sebab pas parti babi

Anonymous said...

Selain pakatan harapan..semuanya anjing dan babi

Anonymous said...

Pas parti babi

Anonymous said...

Pas..parti mmperjuang kepala pelir

Anonymous said...

Kesimpulannya..pas adalah sekumpulan anjing dan babi..perjuangangan menegakkan kepala pelir-ulama pas

Anonymous said...

Dalam Islam, ikut ajaran Islam, al-quran, ikut sunnah Nabi saw dan lakukan apa yg Allah suruh serta tinggalkan apa yg Allah larang baru boleh masuk syurga. Takde pun ayat yg kata jadi ahli PAS masuk syurga, jadi ahli PH atan BN masuk neraka. Iman BUKAN dijiwa masing, masing, ibadat dan syariat letak pada hati individu. Parti hanya wardah perjuangan dunia, pemimpin dan parti boleh berubah tapi Islam tak akan berubah. Islam datang dari Allah, parti termasuk PAS datang dari gerombolan manusia termasuk mereka yg berakhlak buruk iaitu kaki rasuah atau pemakan dedak tapi berselindung di sebalik jubah...
Kasim Ahmad pun nampak alim kalau pakai jubah.
Siti Kasim pun nampak warak kalau pakai tudung.
Tapi kita tak tahu hati masing2.....

Anonymous said...

Adakah BN dan PH membawa, mengamal dan memartabatkan Islam??

Jika parti PAS jahat, parti apa yang paling kurang jahatnya pada Islam??

Saya bukan ahli PAS tapi camna nak pilih parti dalam pilihanraya?? Guna kayu ukur pegangan Islam untuk memilih.

Masa sakit cari Islam, masa susah cari Islam, masa mati nak cara Islam, masa kebumi nak kubur Islam, masa dalam kubur nak doa anak anak Islam tapi masa pilihanraya kenapa tak kuatkan iltizqm pilih Islam.

Memang tak tau hati masing masing. Guna mata hati untuk melihat dan minta Allah bagi petunjuk.

Rasulullah saw hijrah ke Yathrib dan tukar nama ke Madinah pun atas sebab nak tubuh negara Islam.

Jadilah dan masuklah kita kedalam golongan orang orang yang berfikir supaya kita semua termasuk dalam golongan orang orang yang beriman. Zaman Rasulullah saw pun ramai golongan munafik juga.

Golongan munafik ni selalunya tak solat Isyak dan Subuh berjemaah masa zaman Rasulullah saw. Sebab masa tu gelap gelita tak berapa nampak muka orang yang datang ke masjid.

Fikir fikirkanlah.

Semoga kita semua diberi taufiq dan hidayah sentiasa.

Biarlah saya dan pengundi PAS menjadi seperti burung zaman Nabi Ibrahim as. Tak berjaya tapi usaha yang penting untuk ISLAM.

Anonymous said...

Barua 8:57 PM ternakan pakatan berlagak 'suci' konon menulis Takde pun ayat yg kata jadi ahli PAS masuk syurga, jadi ahli PH atan BN masuk neraka.

Jawapan kita:

Kita perlu berhati-hati apabila seekor musang berbulu ayam menulis ikut ajaran Islam, al-quran, ikut sunnah Nabi saw dan lakukan apa yg Allah suruh serta tinggalkan apa yg Allah larang kemudian dia menyatakan Takde pun ayat yg kata jadi ahli PAS masuk syurga, jadi ahli PH atan BN masuk neraka..

Mari kita buat perbandingan antara PAS, PH dan BN:

(i) Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan perjuangan politik Islam PAS.

Dan PAS telah dan sedang berusaha menegakkan agama Islam, menubuhkan kerajaan Islam dan membela hak umat Islam dan rakyat di negara ini sejak PAS ditubuhkan.

Maka perjuangan PAS adalah jihad maka Allah membalas jihad dengan balasan syurga.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

“Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga, (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah; maka (diantara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan Syurga yang demikian itu) sebagai janji yang benar di dalam (kitab-kitab) Taurat dan Injil serta al-Quran; dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya selain daripada Allah? Oleh itu bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual-belinya itu, dan ketahuilah bahawa jual-beli itu ialah kemenangan yang besar.”
at-Taubah : ayat 111

(ii) PH dan BN pula menganut ideologi sekularisme , liberalisme dan pluralisme yang amat bertentangan dengan ajaran Islam maka Al-Qur'an dan Sunnah tidak menjadi perlembagaan PH dan BN.

Bahkan sebilangan parti dalam komponen PH dan BN telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam maka mereka adalah musuh Islam. Maka adalah haram untuk umat Islam bersekongkol dengan musuh Islam.

(a) Sekularisme mengasingkan kehidupan dunia dari agama Islam, sedangkan Islam melibatkan akidah dan amalan yang melibat kehidupan dunia dan akhirat.

(b) Liberalisme pula mempertikai atau menolak ajaran Islam kerana liberalisme mementingkan hak kebebasan individu untuk melakukan kemungkaran dan kesesatan dan murtad dll. Liberalisme menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal.

(c) Pluralisme menyatakan semua agama termasuk Islam adalah sama sahaja yang bererti pluralisme mengiktiraf agama kafir sebagai sama dengan agama Islam sedangkan Al-Qur'an memberitahu kita bahawa hany Islam agama yang benar dan diredhai oleh Allah.

Maka sesiapa sahaja menganut dan memperjuangkan ajaran sekularisme , liberalisme dan pluralisme , maka sesungguhnya dia telah sesat dan tempatnya ialah di neraka kecuali dia bertaubat dan meninggalkan ajaran sesat dan kembali kepada ajaran Islam.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu)daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi. Surah Ali 'Imran Ayat 85

Tafsiran:

Barang siapa mencari agama selain agama Islam, maka tidaklah akan diterima dan di akhirat ia termasuk orang-orang yang rugi kerana tempat tinggalnya ialah neraka di mana ia akan menetap di sana untuk selama-lamanya.


Anonymous said...

Ph anti islam dan bangsa melayu itu yg benarnya segala fitnah kamu sebagai pembakar semangat bangsa melayu untuk bersatu kembali demi islam bangsa dan negara yg tercinta. Puak ph sekarang dah kena kencing terutama org melayu yg sokong ph mana maruah melayu buta lagi ke allah dah beri petunjuk masih lagi lena. Nak tunggu smpy islam dikawal oleh puak kafir. Ingat allah menilai setiap kemusnahan islam dari tanggan kamu allah maha berkuasa takutlah pada allah.

Anonymous said...

Bunbinbam terima kasih atas sebaran kamu pada kami pejuang islam terima kasih atas segala fitnah terima kasih juga kerana kamu telah membakar semangat cintakan agama islam pada kamu pejuang islam dan rakyat malaysia teruskanlah bermaharaja lela atas kemenangan pemimpin kamu. Tahniah jugalah kepada golongan yg keluar dari pas dan kamu telah dapat apa yg kamu kehendaki. Tanggungjawab agama islam terletak kepada kamu pemimpin ph yg islam kami pas sedia menegur dan menadihati seperti juga pada kerajaan yg telah tumbang tiada beza. Bagi yg tiada ilmu dlm politik tentang pertemuan pemimpin pas dng pm tun m jadi jng buat andaian masing2 nanti jadi fitnah. Pertemuan itu atas dasar kita satu negara dan juga atas urusan kerajaan ini kerana terlalu banyak penindasan dari jerajaan yg dulu yg perlu diubah. Tentang husam yg menang saman tahniah pada beliau tapi kami tetap perjuangkan islam. Tentang andaian fitnah2 yg lain yg dari dulu hingga kehari ini rakyat dah tahu dan dah menilainya. Sejak ph menang rakyat dah mula berminat mengambil tahu hal urusan kerajaan hinggakan dimana2 kita dapat dngar dan rakyat lebih berani dan kebanyakannya tidak sabar menunggu pru15. Moga islam terus berkembang dalam hati tiap rakyat malaysia dan matang dalam menilai tiap isu yg terjadi.

Anonymous said...

Pakatan harapan lebih takut pada pas dari umno bn sebab tu meraka secara berjemaah tak henti2 hentam pas. Sebab dalam malaysia hanya pas sahaja yg memperjuangkan islam sebab lain takda. Cuba kita lihat dimana blok pas sahaja jadi sasaran walaupun pas hanya menang 18 mp. Jadi dah jelas ph memusuhi pas sebab islam bukan hj hadi atau mana2 pemimpin pas merakatu cuma diguna untuk memburukkan islam sahaja supaya org melayu menjauhi pas. Kenapa ph takut sangat dengan pas. Isu 1mdb src dan apa lagi dijadikan sebagai modal untuk buruk2kan pas dengan fitnah2. Kalau kamu semua tak percaya cuba kamu semua ikuti isu negara dan lihat komen2 penyokong ph mereka akan tetap hentam pas. Kami dalam pas tetap memperjuangkan agama islam walaupun bermacam fitnah dan ugutan sebab kami umat islam tanggungjawat kami memperjuangkan islam. Pada pemimpin ph yg islam kamu juga bertanggungjwab malah keatas kamu tanggungjawab ini terpikul lebih berat. Moga islam terus bersinar dalam hati umat islam di dunia. Ameeeen

Anonymous said...

Moga allah memdayah pada kamu terima islam dan kita berjuang kejalan allah bersama2. Ameeen

Anonymous said...

Alamdulilah kamu tahu jadi bersamalah kita perjuangkan islam dan bersama2lah kita berdoa moga islam akan terus berkembang dimalaysia. Pas cuma parti yg memperjuangkan islam dan pemimpin hanyalah hamba allah pas tidak menjanjikan surga tetapi sebagai landasan kita ke surga dalam perjuangan islam banyak dugaan tapi kita kena istikomah pada islam ikut ajaran yg benar. Untuk kesurga selain amalan rahmat allah yg menentukan ke surga atau sebaliknya. Bagaimana untuk mendapat rahmat allah untuk itu kita perlu menjaga persaudaraan sesama islam umat islam adalah saudara kita pemimpin islam adalah org yg memandu kita jesurga diakhirat nanti. Sekiranya kita salah pilih pemimpin itu juga akan menjerumuskan kita kedalam neraka walaupun kita kuat beramal kerana tangan kita memilih pemimpin yang tidak memamdu kita kesurga. Jadi cuba nilaikan sapa yg boleh memandu kita ke surga selain dari amalan kita pada allah. Moga islam beroleh kemenangan didunia dan akhirat.

Anonymous said...

Ph tahu sekiranya pas bersama dng bn maka bn dah tentu terima corak pemerintahan islam sebab pas tidak akan ikut selain islam itu yg ph takut sangat sebab islam. Jadi tugas peyokong mereka akan membuat tuduhan fitnah untuk menghalang perkara ini berlaku dan sekarang ramai pemimpin umno keluar umno untuk bersama ph tapi penyokong tak ikut jadi pemimpi tak ramai penyokong ramai apabila pemimpin tiada penyokong akan cari haluan lain itu yg ph takut. Ph takut ahli umno pergi kepada pas. Moga allah membuka hati ahli umno terima pas dan berjuang demi agama islam. Ameeen

Anonymous said...

Itu urusan kerajaan bukan urusan parti jangan kerajaan baru sama aja dng yg dulu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails