Wednesday, June 27, 2018

Skandal Azmin Beri Tamparan Hebat Kepada Imej PH




SKANDAL yang melanda Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang dikatakan ada wang sebanyak RM300 juta di luar negara nyata membuka mata orang ramai.

Melalui pendedahan yang disiarkan blog Toyol Of Selangor, Azmin dan isterinya, Datin Seri Shamsidar Taharin serta beberapa individu lain dikatakan pernah memiliki pelbagai akaun bank di luar negara.
Dalam penulisan bertarikh 18 Jun itu, penulis blog terbabit juga antara lain mendakwa Mohamed Azmin dan isterinya Datin Seri Shamsidar Taharin memiliki ratusan juta ringgit dalam akaun-akaun bank tersebut.
Penulis blog berkenaan juga mendakwa mengetahui mengenai skandal berkenaan kerana pernah bekerja dengan bekas Menteri Besar Selangor itu sewaktu beliau menyandang jawatan berkenaan.
Azmin pantas menafikan tuduhan itu dan dalam masa sama menyelar tindakan penulis blog tersebut. Beliau menganggap konon ianya berniat jahat dan hanya bertujuan untuk mencemarkan reputasinya.
Terbaharu, Azmin menerusi Setiausaha Akhbarnya, Mohd. Hassanal Bolqiah Mohd. Yusoff berkata beliau akan mengambil tindakan undang-undang kepada pemilik blog berkenaan.
Jelasnya, Azmin telah meminta pasukan guaman memfailkan permohonan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi mengenal pasti identiti pemilik blog tersebut.
Jika benar Azmin tuduhan tersebut adalah fitnah dan berniat jahat semata-mata, mengapa Azmin dan pasukannya dilihat gusar dengan perkara itu?
Pastinya beliau akan lebih tenang menghadapai situasi ini sekiranya beliau langsung tidak terlibat dengan tuduhan yang dibuat bekas pekerjanya itu.
Isu ini sebenarnya memberi tamparan hebat kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang sebelum ini menentang Akta Antiberita Tidak Benar habis-habisan sewaktu diperkenalkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN).
Sejak mereka berjaya menakluki Putrajaya, pentadbiran PH juga berkali-kali memaklumkan kepada umum bahawa akta berkenaan akan dimansuhkan kerana konon sekat kebebasan bersuara rakyat.
Kini, apabila salah seorang pemimpin mereka sendiri yang terkena tuduhan sebegini, dengan pantas hendak saman dan ambil tindakan undang-undang kepada pelaku.
Bukankah tujuan akta berkenaan diwujudkan adalah bagi mengekang perkara seperti ini berlaku? Jadi, mengapa perlu Azmin dan pasukannya menggelupur? Bukankah ini yang anda mahu?
Seperti yang pernah diterangkan Datuk Seri Najib Tun Razak, Akta Antiberita Tidak Benar 2018 sebenarnya adalah berpaksikan rakyat dan bertujuan melindungi orang awam daripada penyebaran berita tidak benar.
Namun, penerangan itu semua tidak diambil endah dan dikutuk oleh ramai pemimpin PH kerana konon dikatakan hanya diwujudkan untuk kepentingan kerajaan BN.
Justeru, pemimpin PH tidak layak untuk merasakan bahawa diri mereka menjadi mangsa dalam keadaan seperti ini.
Inilah yang berlaku apabila semua janji yang diwartakan kepada umum hanya dibuat untuk mempermainkan rakyat dan memancing undi kerana ingin berkuasa. – MYNEWSHUB.CC

16 comments:

Anonymous said...

Nama pon `Blog Toyol Selangor`, ibnu...ibnu, tak kamu je laaa jadi toyol!

Anonymous said...

Knpa xtampil buat laporan pd sprm. Knpa dh tututp fb pembuat cerita

Anonymous said...

Itulah berita tepi longkang. Tak berani berdepan

Anonymous said...

``Itulah, apabila dendam menyumbat ke dalam diri, hati diselaputi kebencian dan ketidakwarasan berpolitik, maka intan tetap disangka batu, batu disangka berlian. Ruang fikir juga menjadi sempit seluas tempurung, maka maka mereka hidup dan bergerak dalam ruang itu sebagai gogat (jejentik) Untung tidak ada laba tak diperolehi. Sesiapa yang menolak dan menghalang anak Kelantan jadi menteri adalah mereka yang menolak tuah.``~ mso


Luahan rasa anak Kelantan ekoran penolakan tawaran oleh TITM dari PM Tun M utk org Kelantan

Inilah yg dikatakan politik mnatang PAS!

Anonymous said...

Woi barua-barua bangang ternakan fuckatan, kamu pernah berkata jika tak saman, maka dakwaan itu benar.

Maka berdasarkan falsampah kamu itu, dakwaan itu benar kerana pihak yang didakwa gagal menyaman orang yang membuat dakwaan tersebut.

Anonymous said...

Sampaikan walau 1 ayat Pak Hasyim......meskipun tak pasti betul atau tidak.


Ha ha ha....mentaliti penegak agama Islam konon

Anonymous said...

PAS menyokong berita fitnah pada hal Hadi baru buat kenyataan mengenai fitnah.

Akta berita palsu tak di gunakan oleh Azmin itu sebab dia saman.

Akta berita palsu apabila ada khabar angin atau hasutan yang melumpuhkan negara atau menghuru-hara kan keamanan. Akta ini mampu melumpuhkan usaha pembangkang bukannya melindungi pemimpin kerajaan seperti yang difahami oleh penulis artikel.

Yang fitnah ini atas kapasiti Azmin berkqitqn duit berjuta-juta.. Adakah Azmin telah menyalah guna kuasa sehingga mampu memiliki duit tersebut sehingga UMNO dan PAS berpuas hati lalu kedua-duanya ingin menganjur satu demo. Jika benar, Kerajaan tidak boleh sekat dengan mengguna Akta Berita Palsu kerana mereka ada bukti dan keciwa Azmin di lepas kan dari tindakan undang-undang..



ikan said...

berita yang betul ialah presiden mana yang selalu ponteng semasa persidangan parlimen. mana zuhdi dengan tar senik ye. king maker dah jadi maker pen.... 60 tahun pembangkang je la

Mohammad Azren said...

Sukar Azmin nak saman toyol yg bersembunyi. Yang Mahfuz terang-terang tuduh PAS Terengganu terima pitih dari Umno, sampai la ni tak saman-saman.Raya pun dah nak abis, takkan pejabat peguam cuti raya lagi..... Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Wah barua-barua fuckatan meroyan gila babi apabila terpaksa menelan falsampah sendiri iaitu jika tak saman, maka dakwaan terhadap jemin adalah benar berdasarkan falsampah barua fuckatan..

Anonymous said...

Siasatan 1MDB kini libatkan dana parti komponen BN dan individu.
Nasarudin Md Isa menerima RM200 juta dari Najib Umno seperti yang didedahkan oleh Rafizi Rami (hingga ke hari ini tiada seorang pun yang berani saman atau membuat lapuran polis terhadap Rafizi).
Wang itu diberitakan telah diagih-agihkan kepada 15 orang pemimpin kanan Pas oleh Nasarudin melalui akaun Affin Bank.

Maka tidak lah menghairankan bilamana Pas dilihat bersungguh-sungguh membantu UmnoBN pada PRU14.
Pendirian sering 'berkecuali' dalam parlimen & kenyataan2 yang dilihat pro Najib Umno.

Anonymous said...

Selagi tak saman selagi itu lah ia nya sebagai berita palsu..ikut fahaman PAS

bunbinban said...

husam menang saman fitnah ke atas ahli dewan ulamak PAS kelantan. Tunggu gak berita ni dlm blog ibnu tapi xde plak. Heran gak sbb berita ni bkn dari blog toyol ke sundal bolong ke tapi media arus perdana. agak janggal bila ulamak di kaitkan dgn memfitnah. Ulamak pewaris nabi dan x mungkin sebagai ulamak pewaris nabi, ulamak berkenaan sanggup memfitnah kecuali ulamak itu bkn ulamak sebagaimana ulamak yg sebenar. Malahan nak panggil ustaz sekali pun x layak. Tapi apa pun aku tunggu respon dari so called 'ulamak' tersebut. Dlu pun ada ustaz fitnah xde azan kat penang tapi akhir tarik balik tuduhan dia. Emmmmm...xpe, kita tunggu gempar bumi yg bakal melanda x lama lagi. X lama dah. Aku nok buat air kopi kaw kaw sambil makan cicah biskut kering dan menonton drama yg bakal ke udara z lama lgi. Kahkahkah..

Anonymous said...


Barua bangsat 1:22 PM ternakan fuckatan telah menulis Selagi tak saman selagi itu lah ia nya sebagai berita palsu..ikut fahaman PAS

JAWAPAN:

Komen 1:22 PM jelas membuktikan barua-barua bangsat ternakan fuckatan adalah penajaja fitnah yang tidak bermaruah dan tidak tahu malu kerana menfitnah PAS dari sejak sebelum PRU14 hingga sekarang.

Kita semua telah membaca pelbagai komen jahat dan dakwaan karut yang ditulis oleh barua-barua bangsat ini untuk memburuk-burukkan PAS dan menghasut rakyat membenci PAS dengan menggunakan falsampah fuckatan iaitu Selagi tak saman selagi itu lah ia nya sebagai berita itu benar.

Sebenarnya barua-barua fuckatan ini telah malu besar kerana dikencing oleh fuckatan tetapi oleh sebab kebodonan barua mengatasi malu maka barua terus menjadi penjilat fuckatan.

Mana semua janji fuckatan? Mana? Semua janji fuckatan ke laut !

Anonymous said...


Barua 1:25 PM ternakan fuckatan hanya mampu minum air kopi dan makan biskut sahaja sejak fuckatan memungkiri semua janji fuckatan sendiri. Bila kopi dan biskut dah habis, barua fuckatan hanya mampu menelan kahak sahaja ! Kasihan !

Anonymous said...

ikangay 11:57 AM ternakan fuckatan,

Lebih baik menjadi marker pen dari menjadi barua fuckatan yang hanya mampu menelan kahak sahaja selepas fuckatan membuang semua janji fuckatan ke lautr dalam !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails