Saturday, December 02, 2017

Rasuah Azmin &A/Saudara?, Ini Penjelasan Ummi Hafilda.



"Saya tahu siapa Ketua Lanun mereka, cakap berdegar-degar nak hapuskan rasuah tapi diri sendiri, keluarga dan kroni penuh tahi," kata Ummi Hafida.

Tertangkapnya anak saudara kepada Menteri Besar Selangor, Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid bersama 3 lagi rakan perniagaannya oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam di Kuala Lumpur terlibat dalam perlombongan pasir dan batu secara haram pastinya bakal menjawab isu lombong haram dan kecurian pasir di negeri Selangor.

Perintah reman bermula hari ini hingga 6 Disember itu dikeluarkan Majistret Ainna Sherina Saipolamin di Mahkamah Majistret di sini.


Difahamkan syarikat perlombongan milik anak saudara itu dikatakan merasuah penguat kuasa tempatan supaya tidak mengambil tindakan terhadap kegiatan mereka sejak 2014 lagi.

Nuzul Fadli 34 tahun tidak bekerja namun menampilkan gaya mewah dan gemar menunjukkan kekayaannya di dalam media sosial seperti facebook dan Instagram.

Pembekuan akaun Nuzul Fadli dan syarikat proksi Azmin sejumlah RM4 juta dan dijangka bakal menemukan lagi rampasan lain menunjukkan tidak mungkin kekayaan itu diperolehi dalam masa singkat melainkan diberikan oleh Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor yang berkuasa.




“Saya tahu siapa Ketua Lanun mereka, cakap berdegar-degar nak hapuskan rasuah tapi diri sendiri, keluarga dan kroni penuh tahi,” kata Ummi Hafida menyindir Azmin.


Ummi Hafilda dalam satu komen di facebook turut membayangkan bahawa selama ini beliaulah yang melaporkan kegiatan Nuzul Fadli anak saudaranya yang kaya-raya itu kepada SPRM.

“Ini bukan pasal PRU, saya makcik dia I mean boy. Saya tahu kemungkaran dia dan Pak Tehnya Azmin Ali. SPRM dah ikut lama dekat setahun, bukti kukuh baru cekup, tak payah fitnah SPRM pula. Tak tahu hujung pangkal,” kata Ummi lagi.

Ummi turut mengingatkan Azmin agar jangan fitnah orang, menganiaya dan jangan makan duit haram. Tanya diri apa dosa telah dibuat jangan salahkan orang lain.

Bagaimanapun Azmin Ali berkata penahanan anak saudaranya semalam atas dakwaan rasuah adalah usaha merendahkan kerajaan negeri, menjelang Perhimpunan Agung Umno 2017.

“Saya tidak mahu buat tuduhan tapi saya merasakan dalam kes ini ada usaha macam konspirasi politik. Kerana sebelum dia ditahan, blogger Umno sudah mengeluarkan maklumat ini lebih awal daripada tindakan SPRM,” kata Azmin Ali lagi.




Netizen berpendapat ada baiknya Azmin tidak membuat tuduhan melulu dan menyerahkan siasatan kes kepada SPRM selain berbincang berbincang bersama adiknya Ummi Hafilda berhubung dakwaan rasuah Azmin dan anak saudaranya. 

Sumber 



Lihat sebelum ini..

2 comments:

zamani said...

siapa yang suruh bincang dengan ummi tu???kalau perempuan boleh kira ini betina susah banyaklah.

Anonymous said...

Penagih tegar dedak cap roket marah sebab seorang wanita berani dedah siapa ketua lanun.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails