Sunday, December 24, 2017

Dulu Penjarakan Anwar, Sekarang Bebaskan. Kalau Dia Jadi PM Pula??



Semua rakyat Malaysia masih ingat pada 1998, Mahathir pernah beritahu seluruh negara bahawa Anwar Ibrahim perlu dipecat kerana kesalahan rasuah dan liwat.

Kenyataan itu disebut berkali-kali dihadapan media tempatan dan antarabangsa ketika itu. Sesiapa yang menentangnya akan ditangkap tanpa mengira status baik ahli keluarga Anwar, rakan politiknya ataupun rakyat biasa.

Bulan lepas, Mahathir diminta meminta maaf atas perbuatannya terhadap Anwar tetapi dia berdalih dan mengatakan dia tidak membuat apa-apa kesalahan terhadap bekas timbalannya itu. Dia juga mempertahankan tindakannya ketika itu kononnya dia mempunyai bukti. 

Bulan Disember 2017 iaitu kemarin Mahathir berdiri disebelah peguam hak asasi manusia dari Amerika Syarikat, Kimberly Motley dan mengakui bahawa Anwar yang kini sedang menjalani hukuman penjara atas kesalahan liwat keduanya itu, adalah tahanan politik dan patut dibebaskan.

Rakyat tanya kegilaan apakah ini yang datang daripada bakal calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan untuk memperdaya rakyat pada PRU14 akan datang. Memang patutlah AJK PAS Pusat Dr Mohd Zuhdi percaya Malaysia akan terjerumus pada kerosakan lebih teruk jika Mahathir dilantik semula sebagai PM.

Kredit
Mohd Zubit Lebai



Lihat sebelum ini..

5 comments:

Anonymous said...

Macam budak bodoh jer. Kalau itu kalau ini.

Unknown said...

Apa yg ko merepek ni lebai...

Anonymous said...

Ahli politik sekular, liberal dan kafir harbi sanggup melakukan apa saja termasuklah menjilat ludah sendiri atau mengkhianati rakan politik untuk survival politik mereka sendiri.

Undilah parti Islam PAS yang berpegang teguh pada ajaran Islam.

Anonymous said...

Ahli politik sekular, liberal dan kafir harbi menganut falsampah 'Matlamat Menghalalkan Cara' yang menyebabkan mereka mengkhianati antara satu sama lain dan menipu dan menindas rakyat.

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan mengundi ulama Islam dan parti Islam yang berpegang teguh pada prinsip Islam dan menolak falsampah 'matlamat menghalalkan cara'.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim engko hari2 cium pantat Bomoh Mah dan Lanun Bugis tak rasa bosankah.Berapa banyak dedak engkao dapat dari Lanun Bugis dan bapa segala rasuah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails