Friday, December 29, 2017

2 Masjid Di Sweden Dibom Pada Krismas Semalam.


Hasil carian imej untuk 2 Masjid di Swedia Dibom Saat Natal Kemarin

IH: Bom buatan sendiri meletup di Pusat Kebudayaan Islam di Saffle, sebuah bandar 45 km barat daya Karsltad, Sweden, pada 25 Disember.
Polis Sweden kini menyiasat serangan bom yang menyasarkan sebuah masjid dalam apa yang dianggap sebagai serangan benci terhadap umat Islam.

"Beberapa tingkap rosak dan dindingnya retak oleh bahan letupan yang diperkuat dengan tembakan senjata. Rata-rata 100 orang datang ke masjid ini setiap hari, "kata ketua pusat Islam Abdihakem Adan kepada Anadolu Agency.

Bom itu meninggalkan lubang besar di dinding bilik sembahyang tengah masjid. Di samping itu, serangan perkauman lain juga berlaku terhadap masjid di daerah Sodermalm, Stockholm, pada hari Selasa (26/12).

"Pada waktu pagi, beberapa orang yang tidak dikenali memasang salib, simbol Kristian di pintu masuk masjid. Para pelaku tidak mahu kita (Muslim) berada di sini. Mereka mahu kami menutup masjid, "kata Khaled Abdel, imam masjid Stockholm kepada Anadolu Agency.

Merekodkan umat Islam di negara ini berjumlah antara 450 ribu hingga 500 ribu penduduk sembilan juta penduduk di Sweden, dipetik dari laporan Jabatan Negara pada tahun 2011. (Ip / Ram)

Hasil carian imej untuk 2 Masjid di Swedia Dibom Saat Natal Kemarin
Masjid Raya di London, Inggeris dibakar Ahad (27/9) lalu. Tiada kena mengena dengan masjid di atas.


Lihat sebelum ini..

1 comment:

Anonymous said...

Kebebasan beragama yang konon diperjuangkan oleh puak kafir Barat adalah pembohongan dan hipokrasi Barat berskala besar.

Sebagai bukti, negara Barat menindas agama Islam dan menafikan hak umat Islam mengamalkan ajaran Islam di Perancis dll.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails