Saturday, December 30, 2017

Memang Kena Bahalol, Baru Tergadai Tanah 99 Tahun Jadi 999..


Hasil carian imej untuk nizar jamaluddin

KUALA LUMPUR – “Dua pesara kerajaan kata nanti Cina jadi kerajaan. Saya kata hampir-hampir mustahil datuk.”

Demikian cerita Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Seri Nizar Jamaluddin sewaktu berceramah dalam satu majlis anjuran Pakatan Harapan baru-baru ini.
Lapor MYNEWSHUB.CC hari ini.
Beliau juga mendakwa berkata demikian kepada dua pesara kerajaan yang mempersoalkan perkara itu kepadanya di Masjid Kampung Baru.
“Saya tanya dia DAP bertanding berapa (kerusi) termasuk di Sabah dan Sarawak. Saya beritahu cuma 51 kerusi. 
“Saya tanya untuk jadi kerajaan kena ada berapa kerusi? Mereka garu kepala. Saya kata tidak kurang 112 kerusi baru dapat dirikan kerajaan,” katanya.
Rakaman video ceramah beliau itu dimuatnaik di laman sosial PAN hari ini.
Hasil carian imej untuk Nizar jamaludin gadai tanah
Kenyataan itu beliau itu bagaimanapun disanggah netizen dengan sindiran pedas di ruangan komen seperti berikut:
“DAP berjaya menguasai orang Melayu… PAN melayu meneruskan dan memudahkan agenda DAP..melayu PAN BERSATU PKR. Parti BERSATU Mahathir ada otak tapi tak guna…kerana dangkal ilmu Islam ataupun kerana khianat akibat tiada jawatan…melayu yang dipergunakan DAP,” kata Zahari Ali.
“Memanglah kena ada bahalol boneka macam kamu tu support. Tergadai tanah perak 99 tahun jadi 999 tahun kerana orang macam kamu. Teman ingat lagi,” kata Junaidi Ahmad.
“Memang la tak boleh perintah Malaysia, tapi suara DAP tu penentu juga. Teruskan agenda DAP,” kata Det Kedai. 
Demikian lapor MYNEWSHUB.CC lagi. (IH)
Lihat sebelum ini..


1 comment:

Anonymous said...

Pemimpin yang menang sorak kampung tergadai adalah pengkhianat. Berpuluh kampung Melayu dan gerai perniagaan Melayu telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim perkauman ultra kiasu di waktu kaum parti perkauman ultra kiasu mendapat hak milik tanah hampir 1000 tahun !

Bayangkan apa akan berlaku kepada agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu jika parti ultra kiasu dan parti-parti munafik liberal memerintah negara.

Oleh sebab itu sokonglah dan undilah parti Islam dan ulama Islam dalam PRU14 supaya parti Islam dan ulama Islam dan umat Islam boleh melindungi dan membela agama Islam dan hak umat Islam dan rakyat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails