Wednesday, December 27, 2017

Hanya Ada Satu Agama Sejak Adam.. -Prof. M/Sharon, U/Baitulmuqaddis.


IH/Eramuslim: Profesor Sejarah Universiti Ibrani, Baitulmuqaddis, Moshe Sharon, menegaskan pada dasarnya, agama di alam semesta hanyalah satu, iaitu ISLAM. Ia menegaskan perpaduan Tuhan dan menegaskan Nabi Muhammad sebagai utusan Allah.
"Dari penciptaan alam semesta ini, hanya ada satu agama, Islam," katanya, seperti yang disiarkan oleh agensi berita Israel, Arutzsheva, memetik pengguna youtube Bahrain Tahir pada tahun 2012 dan yang lain.
Dalam video hampir tiga minit ini, Moshe menjelaskan lebih lanjut, jika ada yang menyatakan tempat ini adalah kuil Salomo, maka umat Islam akan menyatakannya benar. "Sulaiman (sulaiman, - merah) adalah seorang Muslim. David (Daud, - merah), Abraham (Ibrahim, - merah), Musa (Musa, - merah), Yesus (Isa, - merah), adalah seorang Muslim.
"Inilah yang saya maksudkan dengan Islamisasi sejarah. Sepanjang penyebaran sejarah akan terjadi pengislaman geografi, semua bidang yang berkaitan dengan angka ini adalah wilayah Islam, "kata Sharon, yang muncul dalam headlamp gaya Yahudi atau kippa / yarmuk.
Kawasan-kawasan ini, beliau menjelaskan, tidak kira sama ada selepas Nabi Muhammad datang atau tidak, harus dibebaskan. "Tidak boleh ditawan. Perlu dibebaskan, "tambahnya. Islam muncul dalam sejarah, pada zaman Muhammad, adalah pembebas. Tidak ada kolonialisme dalam Islam. Terdapat kebebasan dalam Islam.
Berikut adalah pautan berita dari Arut Sheva: http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148027#.VqhNollCDYg
Dan video berikut:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails