Saturday, December 30, 2017

Lawan PAS PRU 14 : PKR Hanya Beri Laluan PPBM &Amanah.



PKR dilaporkan telah memberi laluan kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan Parti Amanah Negara (Amanah) untuk melawan PAS dan Barisan Nasional (BN) pada PRU 14.
Sumber PPBM memberitahu MalaysiaGazette bahawa PKR telah bersetuju untuk memberi laluan kepada partinya bertanding di DUN Lembah Jaya, Selangor yang sebelum ini dimenangi calon PAS, Khasim Abdul Aziz.

“Kami sudah memulakan kerja akar umbi disini dan memandangkan Pas sudah memutuskan kerjasama dengan Pakatan, maka kerusi di sini kosong.

“Dahulu ini kerusi UMNO, kemudiaan Pas menang. Dahulu Pas menang atas tiket Pakatan dan melawan UMNO. Sekarang dalam rundingan adalah di mana kerusi UMNO, kami (PPBM) akan lawan. Di mana kerusi Pas, Amanah akan lawan,” kata sumber itu.

Sumber yang sama turut memaklumkan calon Amanah akan diletakkan bertanding DUN Chempaka yang kini disandang wakil rakyat PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad.

Sementara itu, Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin memaklumkan rundingan pembahagian kerusi antara parti-parti komponen Pakatan Harapan (PH) telah hampir selesai.

“Sebagai contoh, bagi kerusi-kerusi Parlimen, kita harap pembahagian kerusi dapat dimuktamadkan sebelum akhir bulan ini.
“Bagi kerusi-kerusi negeri pula, prosesnya sudah bermula namun ia akan mengambil sedikit masa memandangkan terdapat banyak kerusi perlu diperhalusi terlebih dahulu,” katanya kepada Sinar Harian.

Mengulas mengenai pemilihan calon perdana menteri, Muhyiddin berkata perkara itu amat penting malah ia turut dibincangkan di beberapa peringkat bagi mengenal pasti individu yang benar-benar layak untuk memimpin negara sekiranya PH menewaskan Umno-BN dalam PRU14 ini.

Beliau berkata, PPBM sememangnya sudah mempunyai pendirian mengenai perkara ini malah calon perdana menteri tersebut juga sebaiknya diumumkan sebelum PRU14 nanti. (TKO)


Lihat sebelum ini..


1 comment:

Anonymous said...

Setelah melihat kejayaan PAP menguasai Singapura dan kegagalan Parti Komunis Malaya menguasai negara kita, pemimpin-pemimpin parti perkauman ultra kiasu kafir harbi sedar rancangan jahat mereka mahu menguasai negara kita dan melemahkan dan seterusnya menghapuskan ajaran Islam dan hak umat Islam akan gagal tanpa kerjasama sebilangan pemimpin Melayu liberal.

Untuk mencapai cita-cita jahat pemimpin-pemimpin kafir harbi menghapuskan agama Islam dan hak umat Islam, mereka telah berjaya memperdayakan dan mempengaruhi pemimpin-pemimpin liberal parti MahaFiraun, Parti Kencing Rakyat dan Parti Kuali cap ular sawa bersekutu dan bekerjasama dengan parti kafir harbi untuk menghina, memfitnah dan menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam mengamalkan ajaran Islam di negara umat Islam.

Sejak terbentuknya pakatan pembangkang, kita melihat dengan jelas pemimpin-pemimpin kafir harbi mempunyai peranan dominan sebagai pemimpin pakatan pembangkang di mana pemimpin-pemimpin liberal Melayu berfungsi sebagai lembu dedak dicucuk hidung @ khadam kepada parti kafir harbi. Hanya parti Islam sahaja yang berani menentang kejahatan parti kafir harbi menyebabkan parti kafir harbi membenci dan memusuhi parti Islam.

Maka benarlah seekor 'superman' ternakan parti kafir harbi telah membuat pengesahan secara terbuka bahawa parti kafir harbinya menggunakan (pengkhianat) Melayu untuk 'screw' (mmemecah-belahkan dan melemahkan) kaum Melayu. Akibatnya kaum Melayu akan berpecah-belah dan mudah ditindas oleh pemimpin kafir harbi jika parti kafir harbi menang dalam PRU14. Bahkan pemimpin munafik Melayu bersekongkol dengan pemimpin kafir harbi menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam termasuk kaum Melayu.


Parti Islam dan ulama Islam yang menjadikan Al-Qur'an dan Sunnah sebagai dasar perjuangan mereka telah melihat kejahatan dan kezaliman pemimpin-pemimpin parti kafir harbi dan parti-parti liberal Melayu maka parti Islam dan ulama Islam keluar dari pakatan pembangkang dan menentang pakatan pembangkang pimpinan kafir harbi.

Jangan biarkan pemimpin-pemimpin Melayu liberal dan kafir harbi menzalimi agama Islam dan umat Islam di negara umat Islam sendiri. Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam dalam PRU14 untuk membela hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails