Saturday, March 18, 2017

Nama Melayu/Islam Didakwa Terlibat Terlibat Sindiket Pelacuran ..



ANGOTA polis membawa Khairul Azzuar (depan, kiri) dan Mohyuddin (kanan) untuk didakwa atas tuduhan terlibat dalam sindiket pelacuran di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA – Seorang siswazah perubatan dan seorang pekerja hotel sekali lagi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas 23 pertuduhan melibatkan diri dalam sindiket pelacuran membabitkan lima wanita menerusi aplikasi WeChat sejak dua tahun lalu.
Khairul Azzuar Yusuff, 28, dan Mohyuddin Ahmad Fajarudin, 23, membuat pengakuan itu selepas kesemua pertuduhan terhadap mereka dibacakan di hadapan Hakim Mohammed Mokhzani Mokhtar.
Mengikut pertuduhan, Khairul Azzuar yang merupakan siswazah perubatan dari sebuah universiti di Mesir dan Mohyuddin didakwa menjadi orang tengah dan hidup daripada aktiviti persundalan lima mangsa yang berusia antara 19  hingga 22 tahun termasuk seorang wanita warga Indonesia.
Khairul Azzuar dan Mohyuddin berhadapan 10 dan empat pertuduhan mengikut Seksyen 372(1)(f) Kanun Keseksaan ke­rana menjadi orang tengah bagi aktiviti persundalan ke atas beberapa mangsa yang sama.  Kedua-dua lelaki itu juga didakwa atas empat dan lima pertuduhan hidup hasil aktiviti persundalan mengikut Seksyen 372A(1) akta yang sama.
Semua kesalahan itu memperuntukkan penjara maksimum 15 tahun dan sebatan serta denda jika sabit kesalahan. (IH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nama Melayu/Islam dari negara umat Islam terlibat dalam bisnes lendir pelacuran? Kenapa jadi begitu, di mana salahnya?
PERHATIAN:

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails