Sunday, February 05, 2017

Misi Food Flotilla For Myanmar, Najib Razak Bersama Tuan Ibrahim..


Misi Food Flotilla For Myanmar PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersama Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man beberapa Menteri Kabinet bersama-sama melepaskan Kapal Nautical Aliya bagi misi kemanusiaan, Food Flotilla For Myanmar yang memulakan pelayaran di Boustead Cruise Centre. - Foto Osman Adnan.

UCAPAN PRESIDEN PAS KEPADA MISI KEMANUSIAAN FOOD FLOTILLA FOR (ARAKAN) MYANMAR


Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Firman Allah:
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَـٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا
  • Apakah yang menghalang kamu sehingga kamu tidak keluar untuk berjuang pada jalan Allah (menegakkan agama kamu) padahal di sana ada orang-orang yang lemah ditindas di kalangan lelaki, wanita dan kanak-kanak yang merayu kepada Allah. "Wahai tuhan kami selamatkanlah kami daripada negeri yang penduduknya berlaku zalim terhadap kami, wujudkanlah dari sisi-Mu pembantu dan penolong".(An-Nisa': 75)
Bersama dengan ayat ini, saya mengucap selamat kepada rombongan NGO dan lain-lain yang menyertai misi bantuan ke Myanmar, mudah-mudahan mereka dapat menyempurnakan perintah Allah yang terkandung di dalam ayat ini, mereka diberi fadhilat dan kelebihan oleh Allah SWT bukan sahaja selamat dalam perjalanan di laut bahkan mendarat, mendapat pahala dan berkat daripada Allah SWT.

Saya iringi dengan doa, iringi dengan dukungan yang sepenuhnya, mudah-mudahan langkah yang diambil ini dapat menggerakkan hati-hati umat Islam khususnya dan pejuang perikemanusiaan di seluruh dunia, supaya memberi perhatian kepada mereka yang tertindas di Myanmar. Mudah-mudahan diselamat semua. Wabillahi taufiq wal hidayah wassalamu'alaukum. - HARAKAHDAILY



PERHATIAN:
Tawaran peluang kerja di Korea Selatan. Persiapan kewangan perlu hanya RM3,000 sahaja termasuk khidmat dan tiket pesawat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails