Thursday, February 09, 2017

Artis Mustapha Kamal Pun Ajak Umat Islam Hadir Himpunan RUU 355


HALAMAN HIBURAN

KOTA BHARU: Artis Mustapha Kamal menyeru umat Islam hadir pada Himpunan RUU355 yang akan diadakan 18 Febuari ini.(lihat gambar)

Artis yang lebih mesra dengan panggilan ‘abe Mus’ atau nama sebenarnya Mustapha Kamal Mohd Daud, menyeru orang ramai berbuat demikian agar perlaksanaan RUU355 yang akan dibentangkan Mac ini berjaya diadakan.

Beliau berkata demikian ketika dihubungi Harakahdaily hari ini bagi mendapat pandangannya terhadap perlaksanaan RUU355 itu.

Pada masa yang sama, beliau berkata sebagai umat Islam, tidak ada sebab baginya untuk menolak perlaksanaan undang-undang itu.

“Ia untuk memperkasakan undang-undang syariah yang ada demi kepentingan kita umat Islam khususnya pada generasi akan datang.

“Kita bantu agama Allah, Allah akan bantu kita, insya-Allah,” ujarnya.

Beliau turut berpendapat, RUU355 perlu dilaksanakan, memandangkan umat kini mencari kesejahteraan hidup berikutan gejala sosial yang semakin tenat.

Sementara itu, di akaun media sosial miliknya, artis berkenaan turut memuat turun sekeping gambar beliau bersama Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sebagai tanda sokongannya terhadap RUU 355. – HARAKAHDAILY 8/2/2017


PERHATIAN
Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

19 comments:

Anonymous said...

Najib pun belum tentu pergi himpun RUU

Anonymous said...

Hanya munafik menyokong parti kafir harbi dan liberal menghina dan menentang ajaran Islam seperti Hudud, , undang-undah Syariah, pakaian menutup aurat, khutbah Juamaat, fatwa-fatwa dan menindas umat Islam seperti merobohkan berpuluh kampung Melayu di Pulau Pinang. Ini jelas menunjukkan para munafik adalah musuh dalam selimut dan musang berbulu ayam yang cuba memusnahkan Islam dari dalam.

Anonymous said...

Golongan munafik di kufah adalah contoh bagaimana kejatuhan kerajaan Islam selepas Rasulullah. Golongan munafikun ini menunggu Rasulullah wafat untuk memecahbelahkan Islam drpd dalam. Sejarah telah membuktikan bahaya dan ancaman golongan ini

Anonymous said...

Ye lah..kelantan negeri melayu termiskin dan aktiviti maksiat paling tinggi mesti sebab DAP gak kan?kahkahkah

Anonymous said...

Balaci bangsat pemakan dedak 7:17 PM adalah contoh pesakit mental yang suka membuat tuduhan palsu tanpa sebarang bukti ! Kelantan negeri melayu termiskin? aktiviti maksiat paling tinggi? Mana bukti kukuh? Masa kecil balaci dedak 7:17 PM tak mahu mampus, bila besar balaci dedak 7:17 PM sibuk mengampu towkay babi fitnah orang lain ! Bodo punya olang

Anonymous said...

Wah kucing kurap pemakan dedak meroyan lagi.....kucing-kucing kurap ternakan sifu tak basuh berak masih membuat dakwaan palsu seperti skandal rasuah 90juta dan jual agama dan perkauman TANPA SEBARANG BUKTI untuk memfitnah ulama Islam dan umat Islam! Tuduhan tanpa sebarang bukti jelas menunjukkan kucing-kucing kurap ternakan sifu tak basuh berak adalah pendusta yang amat menjijikkan !

Anonymous said...

Hanya kucing kurap mcm anon 9:00 akan memanggil org lain kucing kurap mcm dia.

Anonymous said...

Jadikan PAS dan UMNO sbg pembangkang di Msia. Islam dan org Melayu lebih selamat.

ban khong said...

8:50 & 9:00

Komen macam nak bela PAS tapi guna bahasa macam orang tak dak agama. Buat malu orang2 PAS saja. Baik hangpa diam lagi baguih la.

Anonymous said...

sokong 9.05PM dan 3.13AM

Anonymous said...

Balaci-balaci 9:03 PM, 9:05 PM, 10:32 AM dll adalah balaci ternakan roket yang diupah dedak untuk memfitnah parti orang Melayu dan parti Islam.

Anonymous said...

Komen Anon 3:13 AM jelas menunjukkan Anon 3:13 AM membela tuduhan berunsur fitnah dan menghina kebenaran. Buat malu kaum kamu saja. Baik kamu diam lagi bagus la. Lebih baik kamu bercakap depan cermin saja lah bhai !

ban khong said...

Cuba baca bagi elok2 apa yg aku tulis tu. Komen buleh tapi bahasa tu jaga la. Bahasa ni mencerminkan peribadi. Ni dok tak dok tuduh aku bela fitnah dan menghina kebenaran plak dah.
Orang ganu kata "berat nanang mu ni".

Anonymous said...

Anon 7:17...

KL mmg kaya...masalahnya ko tu kaya ke?

Kelantan maksiat paling tinggi tu statistik mana yg buat? Klu benar statistic ada pun berikan sekali assumption apa yg disandarkan

Anonymous said...


Anon 3:13 AM,

Saya tidak akan bersopan-santun atau menghormati pendusta-pendusta (tentera cyber) yang suka menghina dan memfitnah ulama Islam dan umat Islam dan parti Islam dalam internet. Tindakan menghormati dan bersopan santun dengan tentera siber yang menyebarkan fitnah dalam internet adalah seperti memberi bunga kepada monyet yang tidak menghargai kecantikan bunga !

Dari pengalaman kita, kita dapati tentera-tentera cyber ditugaskan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan agama Islam, ulama Islam dan umat Islam dan parti Islam. Mereka tidak berminat untuk menegakkan kebenaran walaupun kita tunjukkan bukti untuk menafikan dakwaan mereka yang tidak berasas.

Kita akan bercakap bersopan santun dengan manusia yang jujur dan bermoral. Jika kita tersilap memahami komen anda (Anon 3:13) , kita mohon berbanyak maaf kerana kita manusia biasa mempunyai banyak kelemahan dan kelalaian.

Anonymous said...

Khas utk walaun2 biol Parti Ajaran Syaitan.

https://youtu.be/NukKgHDtfNM

Anonymous said...

Kelantan mahu melaksanakan undang-undang syariah lebih tegas kerana penganut Islam di negeri itu tidak takut dengan hukuman sedia ada, kata Datuk Seri Nazri Aziz.

Menteri pelancongan dan kebudayaan itu berkata muslim di negeri lain - seperti di Selangor - lebih taat mengikut ajaran Islam dan ia tidak memerlukan pindaan enakmen syariah.

"Kelantan (digelar) Serambi Mekah (tetapi) berlaku banyak (maksiat), sebab itu (PAS) nak buat (undang-undang syariah).

"Orang Kelantan kena denda RM5,000 mereka tak takut, tetap nak buat (kesalahan) juga. Kenakan (penjara) lima tahun pun tak takut, sebat enam kali lagi tak takut," katanya kepada media di Sungai Besar hari ini.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dibenarkan membawa usul pindaan Akta 355 di Dewan Rakyat pada 26 Mei lalu selepas dicadangkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said.

Menurut PAS usul berkenaan - yang dibawa melalui rang undang-undang persendirian - adalah untuk memperkasa mahkamah syariah terutama di Kelantan.

Bagaimanapun Abdul Hadi memohon rang undang-undang itu dibentangkan dan dibahas pada sesi parlimen akan datang.

Kata Nazri PAS perlu dibiarkan melaksanakan undang-undang syariah lebih ketat di Kelantan yang ditadbir mereka. "Dia (PAS) nak buat di negeri dia, lantak dialah," katanya.

ban khong said...

Saya maafkan saudara dan saya jugak mintak maaf jika saya ada salah pada saudara dan admin.

Anonymous said...

Terima kasih saudara kerana saudara sudi memaafkan saya dan memberikan saya nasihat yang baik untuk saya jadikan panduan hidup saya. Terima kasih saudara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails