Monday, February 06, 2017

Bahan Bukti Kes Skandel Rizieq Shihab/Firza Husein. Linen & Bantal!!




Liputan6.com, Jakarta - Kabid Humas Polda Metro Jaya Kombes Raden Prabowo Argo Yuwono berkata, pada masa ini pihaknya seang memeriksa dan mensesuaikan barang bukti yang dikumpulkan dengan isi dari foto chat seks yang didakwa dilakukan pimpinan Ormas FPI Rizieq Shihab dan suspek kes dugaan makar Firza Husein .

"Ada beberapa lagi ya barang bukti yang sudah kita semak dari rumah Firza. Kita akan lihat kesesuaian di tempat asal dengan gambar itu sama ada yang sesuai di situ," tutur Argo saat disahkan di Jakarta, Sabtu (4/2/2017).

Argo menyebut, sejumlah foto yang beredar menunjukkan keadaan tempat dan barangan di sekitarnya. Untuk itu, keseluruhan dari kediaman Firza Husein dan barang bukti yang diperolehi terus disiasat dan dipadankan.

"Nanti penyiasat yang menilai. Ada beberapa yang dibawa. Linen dan bantal. Kemudian ada televisyen terlihat di foto itu. Kemudian ada foto-foto tempat bilik mandi dan gambarnya yang ada di situ. Tentunya semua itu bahagian dari penyelidikan pihak polis untuk membuktikan kes itu , "jelas dia.

Menurut dia, ada juga beberapa barang bukti dalam bentuk digital. Berkaitan laman web dan yang sejenisnya pun kini masih dalam proses pembangunan lebih lanjut.

"Tentunya penyiasat sudah bekerja hingga saat ini. Mulai dari polis kita menerima ada barang bukti di sana. Ya berupa kandungan maupun keping CD, ya di situ ada terkandung. Ada khabar juga ada tulisan yang perlu kita dalami," pungkas Argo.

Salinan chat seks yang didakwa melibatkan Rizieq Shihab dengan Firza Husein tersebar luas di dunia maya. Laman baladacintarizieq.com diduga yang pertama kali menyebarkan screenshot tersebut.

Di dalam laman web itu, juga terdapat foto-foto syur yang diduga Firza Husein. Hasilnya, masyarakat melaporkan kes itu kepada polis berkaitan kandungan pornografi.  (IH/L6)


PERHATIAN:
Tawaran peluang kerja di Korea Selatan. Persiapan kewangan perlu hanya RM3,000 sahaja termasuk khidmat dan tiket pesawat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails