Monday, November 14, 2016

Lwn 3 Penjuru, PAS Hilang K'tan.. -Husam Musa.

Datuk Husam Musa ketika bercakap dalam forum malam tadi menegaskan Amanah Kelantan bersedia bertanding di semua kerusi yang ditandingi Pas di negeri itu.-Foto Malaysia Dateline Wan Zahari Wan Salleh. Datuk Husam Musa ketika bercakap dalam forum malam tadi menegaskan Amanah Kelantan bersedia bertanding di semua kerusi yang ditandingi Pas di negeri itu.-Foto Malaysia Dateline Wan Zahari Wan Salleh.
Pendirian Pas untuk tidak bersama Pakatan Harapan akan mewujudkan pertandingan tiga penjuru dijangka membawa kekalahan teruk parti itu di Kelantan dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14 akan datang, kata bekas naib presiden Pas Datuk Husam Musa..
Beliau berkata sekiranya Pas enggan bekerjasama  Amanah ujarnya, akan bertanding di semua kerusi yang pernah dimenangi Pas di negeri itu dalam pilihan raya umum yang lalu.
Justeru pada masa ini  pimpinan Pas ujarnya, harus memikirkan menimbang semula kewajaran  parti itu tidak  mahu menjalinkan kerjasama dengan DAP dan Amanah dalam menghadapi pilihan raya.
" Apa yang saya boleh kata...apa yang Pas boleh faham jika tiga penjuru maknanya Pas akan kehilangan kerajaannya di Kelantan kerana Amanah pasti akan berada di situ bersedia untuk tiga penjuru.
"Jika itu berlaku baru Pas akan berunding sama ada mahu meneruskan dengan Pakatan Harapan atau Umno kelak.
"Hari ini Pas dengan Umno macam kulit bawang... jangan ingat sama macam dulu tetapi bukan sekarang, zaman sudah berubah...kalau Pas kata mahu lawan tiga penjuru di Kelantan, Pas perlu bersedia," ujarnya yang berkata telah mendapat mandat dari Amanah pusat untuk bersedia menentang Pas di Kelantan.
Sebelum ini Pas dalam satu kenyataan Timbalan Presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pernah berkata, tidak akan memberikan kerusi tradisi yang pernah ditandingi Pas kepada Amanah pada PRU14 sebaliknya Tuan Ibrahim dipetik berkata, mencadangkan supaya Amanah bertanding di kerusi yang tradisinya ditandingi DAP jika Amanah ingin menang dalam pilihan raya itu nanti.
'Husam yang juga Adun Salor yang dipecat Pas kemudian menyertai Amanah menegaskan lagi hanya, formula 'satu lawan satu' adalah paling efektif untuk mengalahkan Umno-Barisan Nasional (BN).
" Satu lawan satu konsep yang kita kira paling efektif tetapi nak mencapainya ada halangan... halangannya bukan DAP, Amanah, PKR atau PPBM kita nak Pas bersama.
"Tetapi Pas hari ini bukan Pas dahulu...kita tiada masalah mana-mana pimpinan yang boleh berunding dengan Pas, tetapi kita perlu ada 'contingency plan' untuk mengatasi masalah itu jika ia berlaku," ujarnya yang mahukan satu pelan tindakan difikirkan bersama antara Pakatan Harapan dan PPBM dalam usaha merealisasikan matlamat untuk menumbangkan Umno-BN sekiranya tanpa penyertaan Pas.
Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan salah seorang hadirin sejauh mana kerjasama yang dapat dilaksanakan oleh Pakatan Harapan dan PPBM untuk merealisasikan matlamat 'satu lawan satu' sedangkan Pas tidak memberikan kerjasama.
Dalam Forum Khas anjuran PPBM bertajuk: Bersatu Meneroka Masa Depan turut  menjadi panelis Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin, Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad dan moderator Datuk A Kadir Jasin di Bukit Jelutong malam tadi.
Menjawab soalan yang sama   Muhyiddin menjelaskan partinya sedia berunding dengan semua parti sama ada dalam Pakatan Harapan mahupun Pas.
"Matlamat PPBM hanya untuk mengalahkan Umno-BN dan menjatuhkan Datuk Seri Najib dalam PRU akan datang.
"Jika Pas bersedia 'satu lawan satu' bagi parti Pribumi kita menawarkan diri untuk bertanding dikerusi yang mana Pas pernah ditewaskan Umno dalam PRU13 lalu. Bagi kita pula lawan dengan Umno.
"Jika dengan Pakatan Harapan kita juga perlukan kerusi yang sedia diberikan kepada PPBM untuk menentang Umno," ujar Ahli Parlimen Pagoh ini. (MD)
Forum diadakan itu turut dihadiri lebih kurang 1,000 penyokong parti PPBM  malam tadi yang mengajukan pelbagai persoalan berkaitan perkembangan terkini politik tanahair.Forum diadakan itu turut dihadiri lebih kurang 1,000 penyokong parti PPBM malam tadi yang mengajukan pelbagai persoalan berkaitan perkembangan terkini politik tanahair.

18 comments:

Anonymous said...

Husam cakap - "Apa yang saya boleh kata...apa yang Pas boleh faham jika tiga penjuru maknanya Pas akan kehilangan kerajaannya di Kelantan kerana Amanah pasti akan berada di situ bersedia untuk tiga penjuru...akan mewujudkan pertandingan tiga penjuru dijangka membawa kekalahan teruk parti Pas.."

Saya cakap - "Apa yang saya boleh kata...kalau Pas kalah teruk bukankah itu berita baik untuk Pan. Jadi tidak perlu 'ugut' Pas soal menang atau kalah. Sbb apalah rupanya Pas sebuah parti mempertahankan Islam nak bergabung dengan parti Dap yang menidakkan Islam...kalau menang pun Pru14 dalam keadaan mcm tu nanti lagilah huru hara..."

Anonymous said...

Pas kalah di Kelantan di tangan Amanah saya buat sujud syukur dan ucapkan Alhamdulillah.

Anonymous said...

Kalau Pas kalah dgn Umno di kelantan pun saya ucap Alhamdulillah.

Anonymous said...

LU PAS KASI SOKONG NO 1 PUNYA PELOMPAK ...LU SENDIRI TANGGUNG LOO

SEKALANG APA BALANG SEMUA NAIK....LU SENDIRI TANGGUNG LOO....

BODOH PUNYA OLANG....PELOMPAK NO 1 LU LAGI MAU SOKONG..

Anonymous said...

KITA OLANG PUN TAK NAK PELOMPAK KECIL DI PENANG DIUPGRADE KE PUTLAJAYA LOO...

SELUPA JUGAK NANTI MAU TANGGUNG BILA SULAH BESAR...

Anonymous said...

KITA OLANG TALAK SOKONG PELOMPAK NO.1 KA ATAU NO.2 KA ATAU NO.3 KA...

NO.100 PUN KALAU UPGLADE KE PUTRAJAYA MESTI RANKING NAIK TOP 10 PUNYA LOO...

Anonymous said...

SEBAB-SEBAB MENGAPA ORANG MELAYU MESTI SOKONG PARTI KUALI:

Manifesto PRU14 Parti Kuali di bawah pimpinan Usang Musang dan Mat Sabun :

Sentiasa berdiri teguh di bawah pimpinan sifu tokong (bukan di bawah pimpinan ulama Islam pewaris nabi).

Sentiasa membela hak orang-orang kafir sebagai kaum minoriti(dan menafikan hak umat Islam sebagai kaum majoriti).

Sentiasa 'berdakwah' untuk mengembangkan (ajaran sesat) sekularisme dan liberalisme (dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah).

Memberikan kebebasan mutlak kepada semua manusia (untuk melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad dengan alasan hak kebebasan individu).

Akan menubuhkan lebih banyak kilang dedak babi cap ultra kiasu untuk semua macai, balaci, barua dan cyber trooper kuali dan roket .

Memberikan sokongan penuh kepada sifu tokong dan parti roket ( menentang ajaran Islam dan hukum Allah)

Akan membantu sifu tokong dan parti roket merobohkan lebih banyak kampung Melayu dengan alasan pembangunan (orang kafir).

Wahai semua manusia (bodoh dan tolol) sokonglah dan undilah parti kuali dan parti roket. Jika anda mati, parti kuali dan parti roket akan memberi anda 'wang neraka' sebagai bekalan ke akhirat!

Pendaftaran ahli sedang dibuka. Kelayakan : Orang yang mempunyai kebodohan yang tidak terhad untuk diperkudakan oleh roket !

Anonymous said...

Parti kuali adalah seperti seorang penagih dadah yang sentiasa khayal dalam dunianya sendiri. Dalam khayalan semasa sedang high, mereka nampak semua negeri tunduk kepada sifu tokong dan Usang Musang dalam PRU14. Mereka melihat puak LGBT, puak Liberal, kaki maksiat, munafik dan kafir hampir harbi bertepuk tangan gembira meraikan kemenangan kuali dan roket !

Malangnya apabila kesan dadah telah hilang, Usang Musang dan Sifu Tokong menangis seperti bayi lapar susu kerana mereka tahu mereka akan kalah dalam PRU14 ! Huwaaaaaa !

Anonymous said...

Dajjal ternakan P.A.S Parti Ajaran Syaitan jual agama peralatkan Islam.

Unknown said...

Macam MUNAFIK PAN boleh menang...memang MUNAFIK Husam ni.

Anonymous said...

PAS-PIGS . .

Anonymous said...

Hadi Awang yang dah Mereng sebenarnya bapak segala munafiq.

Anonymous said...

Lihatlah bagaimana balaci-balaci ternakan kafir harbi menulis pelbagai dakwaan karut yang tidak berasas untuk menghina, memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan jamaah Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan jamaah Islam PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah dan membela hak umat Islam sebagai rakyat majoriti di negara ini.

Setiap hari balaci-balaci ternakan memohon bantuan syaitan dan iblis untuk menghapuskan ulama Islam dan jamaah Islam PAS tetapi mereka gagal 100% kerana kebenaran sentiasa mengalahkan kepalsuan dan penipuan !

Selepas membaca komen ini, sudah pasti balaci-balaci ternakan akan meroyan sakan kepanasan ke tahap gila babi kerana mereka benci kebenaran !

Anonymous said...

PEMIMPIN KAFIR HARBI SENGAJA MEMBELA MAKHLUK PEROSAK SEPERTI USANG MUSANG UNTUK DILEPASKAN KE DALAM REBAN AYAM !

Anonymous said...

P.A.S PARTI AJARAN SYAITAN

Anonymous said...

Balaci kafir habri tu dari siber troop umno bagi pan umno takpa jangan pas. Dikelantan kerjasama pan umno dah mula terjalin demi untuk kalahkan pas. Sekarang umno kelantan tengah berehat sebab usang ambik alih serang pas.

Anonymous said...

Halo brader anon 1.27. Penagih ganja dan ketum ramai dari kalangan Pas Subang dan Shah Alam. Sudah dinyatakan sebelum ini. Ini adalah maklumat yang sahih.

Jangan brader menuduh sebarangan padahal ahli Parti sendiri yang kuat "high" ganja dan ketum. Semasa solat ramai yang lalok terhoyong hayang.

Anonymous said...

Spin jangan tak cuba spin...heheheheh barua betul.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails