Tuesday, November 15, 2016

Netanyahu Tak Mahu Azan Berkumandang, Disini Pun Ramai Balacinya..


BAITULMUQADDIS – Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu menyokong rang undang-undang untuk mengehadkan bunyi laungan azan dari masjid, cadangan yang dianggap mengancam kebebasan agama.
Netanyahu berkata kelmarin bahawa beliau menyokong langkah itu yang dilabelkan boleh memecahbelahkan rakyat.
Rang undang-undang itu perlu dibentangkan dan dibahas sebanyak tiga kali di Parlimen Israel sebelum diwartakan menjadi undang-undang.
Media Yahudi melaporkan, rang undang-undang itu akan menghentikan laungan azan menggunakan sistem pembesar suara di masjid.
“Saya tidak dapat mengira jumlahnya, terlalu kerap rakyat daripada semua lapisan masyarakat dan agama mengadu kepada saya tentang bunyi bising sistem pembesar suara masjid semasa laungan azan” kata Netanyahu ketika membuka mesyuarat Kabinet.
Draf rang undang-undang itu dilihat menyasarkan masjid walaupun meliputi semua rumah ibadah.
Sebanyak 17.5 peratus penduduk Israel terdiri daripada bangsa Arab yang kebanyakannya beragama Islam dengan mereka mendakwa menjadi mangsa diskriminasi Rejim Zionis.
Baitulmuqaddis Timur juga dihuni oleh majoriti rakyat Palestin dan kaedah tradisional muazin melaungkan azan menggunakan pembesar suara boleh didengar di bandar itu.
Institut Demokrasi Israel, sebuah badan pemikir berkecuali bagaimanapun menolak rang undang-undang itu. – AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Di sini pun ramai talibarut, barua atau balaci-balacinya.

3 comments:

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin pengganas Zionis seperti NATANGyahu amat memusuhi agama Islam dan menindas dan membunuh umat Islam Palestin dan Arab sejak bermulanya penubuhan kerajaan haram Israel hasil rancangan Zionis, British dan Perancis laknatullah.

Semua parti politik dan NGO kafir harbi, sekular dan liberal mendabik dada dengan sombong-bodoh mereka mendakwa merekalah pejuang hak asasi manusia tetapi tiba-tiba sahaja mereka menjadi bodoh, buta dan pekak dan membisu seribu bahasa setiap kali umat Islam ditindas oleh kafir harbi laknatullah ! Bahkan tanpa merasa malu dan segan mereka menyokong kafir harbi menindas umat Islam di seluruh dunia seperti Myanmar, Thailand, China, Kashmir, Afghanistan, Iraq, Somalia, Libya dll.

Sekarang telah terbongkar pekung yang bernanah amat busuk iaitu parti politik dan NGO kafir harbi, sekular dan liberal tersebut menerima bantuan kewangan dan sokongan moral dan tunjuk-ajar dari pelbagai organisasi Amerika Syarikat yang menyokong Israel.

Ini bererti parti politik dan NGO kafir harbi, sekular dan liberal tersebut adalah ibu bagi segala munafik yang zalim, kejam dan tidak bermoral di negara ini! Maka tidak hairanlah parti politik dan NGO kafir harbi, sekular dan liberal tersebut amat memusuhi agama Islam dan menindas hak umat Islam.

Those kafeer harbi, secular dan liberal political parties and NGOs and their bigots can go to hell !

Wahai umat Islam marilah kita semua memulaukan dan menolak semua parti politik dan NGO kafir harbi, sekular dan liberal tersebut dan menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 !

Anonymous said...

Ini pun mesti salah Ahok dan DAP.kahkahkah

Anonymous said...

Bukan... ini salah boss kepada Ahok dan DAP.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails