Monday, November 14, 2016

Peta Baru Trump, M'sia/Indonesia Negara Teroris, Eropah 'Makkah Baru'.

Peta dunia 'menurut Donald Trump', Indonesia negara teroris


KEMENANGAN Donald Trump dalam pemilihan presiden Amerika Syarikat Rabu lalu mengejutkan dunia. Orang-orang sebelumnya banyak berharap Hillary Clinton yang akan memenangkan Pilihan Raya di negara yang kononnya mengamalkan demokrasi itu.

Seperti yang pernah dikatakan Presiden Barack Obama dan Clinton, sosok seperti Trump sebetulnya tidak pantas menjadi presiden AS dan banyak orang mengaminnya setelah melihat jejak rekam dia selama ini.

Tidak lama setelah lelaki 70 tahun itu dinyatakan sebagai presiden terpilih, demo besar-besaran terjadi di sejumlah negara bahagian AS. Kerusuhan menyebar diiringi bakar-bakaran. Polis sampai melepaskan tembakan gas pemedih mata untuk meredam massa yang memprotes kemenangan Trump.

Sosok Trump memang dikenal dengan omongnya yang terkadang kasar. The Independent, Sabtu (12/11), seniman asal Bulgaria Yanko Tsetkov baru-baru ini membuat sebuah peta dunia yang menurut dia sesuai dengan anggapan Trump. Wajar saja, sebagai presiden AS ke-45, dia dikira akan menjadi sosok terkuat di muka bumi.

Lihat peta di atas..

Benua Amerika Latin, menurut Trump, adalah benua tempat tanah subur ratu cantik dunia Miss Universe. Amerika Latin memang selama ini sudah sering meraih gelar Miss Universe, ajang kontes kecantikan yang dibuat oleh Trump.

Bagaimana dengan teroris? Peta dunia menurut Trump dengan mudah akan mengarahkan telunjuknya ke Timur Tengah dan Afrika Utara. Dalam peta buatan Tsetkov, daerah Timur Tengah sampai Afrika Utara dan termasuk Indonesia dan Malaysia berwarna hitam.

Sedangkan benua Eropah disebut sebagai 'Makkah Baru', seiring kedatangan pelarian Syria kerana konflik di negaranya. Bagaimana Trump melihat Rusia Dalam peta itu Negeri Beruang Merah disebut sebagai Pembantai ISIS.

Kemudian sebahagian benua Afrika dikatakan sebagai kampung halaman Obama. Namun tentu saja peta dunia itu hanyalah peta versi anggapan Tsetkov yang bukan benar-benar berasal dari Trump. (IH)

12 comments:

Anonymous said...

Parti pus pus pussssssss

yg di kejar tak dapat.....
Yg di kendong berciciran .....

Parti pus pus pussss

Bagaikan SI lebai malang pergi kenduri .......


Parti pus pus pusssss .........

Terdengar guruh di langit .....
Air di tempayan terus di buang .....


Parti pus pus pusssssssss .....

Kerana pulut santan terasa .....
Kerana mulut badan merasa ....

Anonymous said...

Kerana mulut badan merana ...bagaikan anjing DGN bayang2 ...

Anonymous said...

sila google "the world according to... ada berbagai2 peta dunia yg merupakan sindiran atau lucu...

according to Australian
according to san Francisco
according to Americans...

peta tu bukanlah buah fikiran trump. ianya hanya idea pelukis aja...

tapi kan... kalau ada 'the world according to pas"... korg rasa mcm mana rupa?

Anonymous said...

Rejim Pengganas Amerika dan Israel adalah ibu kepada semua pengganas. Dan mereka sedang memberi wang dan sokongan kepada parti liberal dan kafir harbi dan NGO-NGO kafir harbi dan munafik liberal dalam negara ini untuk memfitnah dan menentang agama Islam dan menindas hak umat Islam sebagai rakyat majoriti dan membentuk kerajaan liberal yang menggalakkan kemungkaran, kesesatan dan murtad untuk menghapuskan agama Islam !

Oleh sebab itu kita tidak terkejut melihat manusia munafik yang mendakwa diri mereka beragama Islam menganut ajaran liberalisme dan pluralisme dan menentang agama Islam dan umat Islam !

Anonymous said...

Kerajaan Amerika Syarikat dan CIA dengan bantuan parti politik dan NGO asing telah menumbangkan berpuluh-puluh kerajaan demokrasi di dunia sejak selepas Perang Dunia Ke2. Hanya pengkhianat sahaja yang menyokong Kerajaan Amerika Syarikat dan CIA !

Anonymous said...

Semua barua, balaci dan macai kafir harbi dan sekular liberal sentiasa menghina dan memfitnah ulama Islam, jamaah Islam dan parti Islam PAS kerana ulama Islam, jamaah Islam dan parti Islam PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah dan membela hak umat Islam.


Sesungguhnya barua, balaci dan macai kafir harbi dan sekular liberal adalah anjing Amerika Syarikat dan CIA !

Anonymous said...

Beberapa pemimpin parti politik kafir harbi dan sekular liberal dan NGO dan media massa kafir harbi seperti Msiakini telah mengaku menerima bantuan dari kerajaan Amerika Syarikat, CIA dan badan-badan yang menyokong Israel seperti National Endowment for Democracy (NED), Institut Demokrat Kebangsaan (NDI) dan Institut Republikan Antarabangsa (IRI).

Ini bererti parti politik kafir harbi dan sekular liberal dan NGO dan media massa kafir harbi telah menjadi barua Amerika Syarikat dan Israel untuk:

(1) menentang dan memusnahkan agama Islam,

(2) melemahkan dan memusnahkan parti politik Islam PAS yang cuba melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah dan membela hak umat Islam.

(3) memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan jamaah Islam yang menyokong perlaksanaan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini.

(4) menghapuskan status negara ini sebagai negara Islam [Perlembagaan Persekutuan 3(i)] dan menjadikan negara ini sebagai negara sekular liberal.

(5) menafikan hak umat Islam dan mengutamakan hak orang kafir.

(6) menggulingkan kerajaan yang dipimpin oleh umat Islam dan melantik pemimpin sekular liberal (yang menjadi boneka kafir harbi) menjadi pemimpin negara

Hanya pengkhianat sahaja menyokong parti politik kafir harbi dan sekular liberal dan NGO dan media massa kafir harbi dan kerajaan Amerika Syarikat dan CIA.

Anonymous said...

Pantun untuk barua 12:10 PM ternakan kafir harbi dan liberal:

Dalam kedai ada santan,

Ayam kuning buat sarang,

Kafir harbi seperti syaitan,

suka kencing selalu temberang!

Anonymous said...

Eleh lu gebang je lebeh...pegi sana la angkat senjata tolong palestin. Sorak dari jauh je mana ada standard.

Anonymous said...

Sesungguhnya pejuang Palestin dan jamaah Islam PAS adalah jauh lebih baik dari penjilat-penjilat sifu pemimpin-pemimpin kafir harbi dan sekular liberal yang menjadi penjilat Amerika Syarikat dan Israel ibu bagi semua pengganas.

Anonymous said...

P.A.S PARTI AJARAN SYAITAN

Anonymous said...

Antara tanda kafir atau munafik dan yang seumpama dengan nya adalah amat memusuhi perkara yg berkenaan islam dan orang islam..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails