Sunday, February 07, 2016

Rafizi Jawab TH & Tidak Tunai Haji, Simpanan Ratusan Ribu..

SEBUAH blog Mynewshub.cc melaporkan...
KL: Pakar propaganda, Rafizi Ramli berang kerana jumlah wang simpanan beliau dalam Tabung Haji (TH) sebanyak RM464,372 terdedah di media sosial.
Rafizi yang juga Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebelum ini menghasut umat Islam Malaysia supaya mengeluarkan wang simpanan daripada TH dengan mendakwa agensi itu diambang kemusnahan.
“Laman-laman UMNO sedang galak menghentam saya kononnya memfitnah Lembaga TH. Saya akan terbitkan analisa kewangan TH satu persatu untuk rakyat hakimi,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Rafizi turut berang apabila pengguna media sosial mempersoalkan mengapa beliau tidak menunaikan haji walaupun mempunyai simpanan ratusan ribu ringgit dalam TH.
Beliau mendakwa pernah menunaikan ibadah haji pada tahun 2013 tetapi ia konon tidak didedahkan menerusi media sosial.
“Nasihat saya kita boleh berbeza pendapat tetapi jangan sampai memfitnah,” kata Rafizi yang sering melemparkan pelbagai tuduhan tidak benar ke atas pemimpin negara selama ini. – Mynewshub.cc

9 comments:

mansor said...

kepala hotak UMNO dan geng2nya anggap Saidina Umar tak tunaikan haji sebab tak ada title` haji`depan nama macam Tuan Guru Haji Hadi atau Datuk seri Haji Najib.....kikikikikikikik....

Anonymous said...

Baik dari geng JJlge.. (Jilat Juboq Lim Guan Eng)

Unknown said...

Ibnuhashim ni laman umno ka pas...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

nk marah rafizi buat apa

umnu upah utk tutup jenayah.

nk caya bnm atau org politik umnu

Anonymous said...

dah mcm lidah umno dahh blog nie.

Anonymous said...

Antara Rafijik dengan Jamil Khir, sapa lebih mempengaruhi
orang untuk pindahkan duit dari TH..........??????
Rafijik: Tabung Haji dah Muflis, tak mampu bagi dividen lagi.
Jamil Khir: TH tidak beri dividen, kami beri HIBAH - HADIAH.
Sebagai HIBAH, ikut suka hati kamilah, nak bagi atau tak nak bagi.

Anonymous said...

Apa saja agensi @ GLC kerajaan yg. ada banyak duit akan di arah urus oleh ahli politik dari pihak kerajaan ...... mereka akan mempergunakan Lem. Pengarah ini utk. kepentingan ketua mereka ...... untung rugi kemudian kira ... yg. penting ... ada komesyen dan elaun masssssuuuk ....... inilah realiti yg. belaku .... kenyataan ini tidak dinafikan ...... yg. tetap untung adalah mereka2 ..... kerugian (kerajaan)rakyat tanggung ... lihatlah apa yg. terjadi pada MAS ...... Air Asia milik VVIP tetap terus untung ....... mengapa ..?????

Anonymous said...

Jaga jaga pak aji jgn terkutuk org kita sendiri wpun spt tak kena mengena sgt.pak aji marah piji tempek amanah gamoknya.amanah small matter la pak aji.kokok aje lebih ekor gelumang tahi dap.org tempek sbb dap sj

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails