Tuesday, February 09, 2016

China: Ahli Partai “Tidak Boleh Bertuhan”. M'sia, Islam Tak Boleh Laksanakan Undang Sendiri..

BEIJING (atjehcyber) - Pejabat China yang juga merupakan anggota Parti Komunis dilarang mengikuti aktiviti keagamaan, bahkan jika mereka sudah bersara. Kerajaan China juga memerintahkan bahawa kesemua pejabatnya perlu menentang mazhab keagamaan.

Padahal, Perlembagaan China menjamin kebebasan berkeyakinan, tetapi dalam kenyataannya Parti Komunis yang berkuasa di China secara rasmi mendakwa atheis dan mengendalikan kegiatan agama dengan ketat.

Para pegawai China yang juga merupakan ahli parti itu dinilai parti tidak sepatutnya menganut sebuah agama.

Dalam penjelasan mengenai peraturan baru yang diterbitkan oleh akhbar-akhbar besar milik negara, Jabatan Organisasi dalam parti tersebut menilai para pegawai pesara yang juga merupakan anggota parti harus mengikuti aturan ini. Jabatan Organisasi merupakan lembaga di dalam Parti Komunis China yang menyelia keputusan para anggota parti.

"Ada aturan yang jelas bahawa pesara pegawai yang merupakan anggota parti tidak boleh percaya pada agama tidak dapat menghadiri kegiatan keagamaan, dan mesti tegas berjuang melawan mazhab yang jahat," kata seorang pegawai yang tidak disebutkan namanya dalam penjelasan tersebut, dikutip dari Reuters, Jumaat ( 5/2).

Pihak berkuasa China melancarkan tindakan keras terhadap sekte-sekte agama yang dalam beberapa tahun kebelakangan jumlahnya meningkat. Demonstrasi berkaitan hal ini selalu dibubarkan secara paksa, dan beberapa pemimpin sekte menghadapi hukuman mati.

Pejabat yang sudah bersara, menurut pegawai itu, ia juga perlu menyedari bahawa "aktiviti rakyat minoriti etnik tertentu" yang secara kebetulan mereka hadiri tidak berkaitan dengan agama. Pejabat itu tidak memberikan penjelasan lebih lanjut soal hal ini.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa pejuang hak asasi manusia se dunia membisu seribu bahasa, dalam hal kebabasan beragama seperti ini? Yang asyik diperjuang hanya yang titik-bengek, termasuk balacinya di Malaysia.. Marahkan undang khalwat, kahwin bawah umur tak boleh, sedangkan zina bawah umur boleh kalau suka sama suka.

Bahkan orang Islam di negara tempat tumpah darahnya Malaysia ini pun tidak dibenarkan melaksanakan Islam sepenuhnya. Inilah sepatutnya yang perlu diperjuang oleh orang yang mengaku beragama Islam di ngara ini. (IH)



8 comments:

Ab Rahman Yaacob said...

Maksud memperjuangkan Islam (al-Islam) itu perlu diperhalusi, khuatir perkara yang tidak patut letak atasnama Islam (al-Islam) dilonggokkan semuaNya letak atasnama Islam (al-islam)...
Perhalusi dulu maksud Kalimah (mutasyaabihat - samar2 : hakikat) bacaan alQuran "al-Islam" yang hari ini hanya difahami sekadar dengan takwilan semata-mata... kemudian pinjam kalimah "al-Islam" dijadikan ISLAM... kemudian semuaNya dilonggok & letak atasnama Islam (al-Islam) ???
1) Apa Itu Islam (al-Islam)
2) Siapa berkuasa menguatkuasakan Islam kepada mana2 anak Adam ?
3) Pada bahagian mana jasad anak Adam itu IslamNya bersarang ?
4) Terhadap apakah anak Adam itu menguatkuasakan IslamNya ?
5) Bagaimana menjadi golongan yang diredhoi Allah Islam (golongan al-Islam)
6) Bagimana gugur dari Islam (golongan al-islam) ?
7) Gugur dari golongan yang diredhoi Allah Islam (al-islam) jadi golongan apa ?
8) Apakah yang membezakan antara Islam (al-Islam) VS (al-Yahud) Yahudi ?
9) Siapa golongan Islam (al-Islam) VS Siapa golongan Yahudi (al-Yahud) dibumi malaysia hari in...???

Anonymous said...

YB KHAIRUDDIN OTHMAN, ADUN Pas Paya Jaras Selangor berpakaian Dewa Keberuntungan pada sambutan Tahun Baru China, tuhan sembahan agama lain..
Apa cerita wahai anu/ibnu hashim yg selalu hentam China Dap, pkr & Amanah.
Nak ambik hati China Selangor yg dah tolak Pascai?.. sepatutnya Adun Pas duduk semeja dgn khinzir panggang di depan
Apa hukom Tashabuh?..Taawun ka? Tahalus ka.?..Walaun ka..?
Kalau Anu/Ibnu tak komen pasai tu ..memang sah 'dayus' & penipu'..

Anonymous said...

JELAS !!!..yang ada dalam Pas yg bodoh tahap bangang macam Adun Paya Jaras sampai jahel nak beza kerana nak undi kafir sanggup berlagak macam kafir.
Kalau melayu pkr, dap & Amanah buat macam ni habis lah tersembor fuckwa kapir munfik pasik syubhah jahiliah liberal & ...
Pak hashim tolong la komen & siar gambar2 Adun Pas Paya Jaras Selangor dah jadi Dewa Keberuntungan Tahun Monyet & dah ada yg jadi monyet politik.
Tolong Pak Hashim ulas sikit klau berani... hi

Anonymous said...

nak amal ajaran Islam dalam negara Islam tak boleh sapa yang larang
barang siapa yang termausk dalm golongan yang menghalang
tunggulah habuan selepas dibangkitkan semula setelah dimatikan

Anonymous said...

Buat skrg!jgn takut pd yg melarang...ada brani?teman cabar miker wahai anon 11.27...jgn pandai cakap aje tanpa ilmu...

Anonymous said...

Buat skrg!jgn takut pd yg melarang...ada brani?teman cabar miker wahai anon 11.27...jgn pandai cakap aje tanpa ilmu...

TEROPONG TOK BOMOH said...

yg mcm tok pekong cina tu taknak komen ke,kuman kat negeri cina tu bukan main heboh lagi,yg mcm tok pekong tu...amacam....taknak komen ke....klu pasal bogel....ewahhhhh cepat keluar posting....jadi tok pekong tak posting keeeee

Anonymous said...

YB Khairuddin Othman ADUN Amanah Paya Jaras dengan bangganya telah memakai pakaian Dewa Keberuntungan @Tahun Baru Cina.
Wakil rakyat Amanah ni memang bengong tahap jahel seperti ibnu hashim yg selalu ada cerita lucah & berita palau yg aelalu menhutuk kepimpinan olamak walaun tompok2 tahiunta.
Ibnu hashim wajib siarkan Adun Amanah YB Khairuddin pakai Dewa & lepas ini nak dengar fuckwa dari lebai mercon.
Ibnu hashim jangan dayuss.. siarkan! !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails