Tuesday, February 09, 2016

Gambar ADUN PAS Paya Jaras Berpakaian Dewa Kaum Cina, Di Mana Salahnya?

Mohd Khairuddin Othman  yakin dan percaya PAS dipimpin oleh Kepimpinan ulama dan mereka lebih maklum dari segi hukum dalam masyarakat majmuk seperti Selangor.

GAMBAR Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Paya Jaras, YB Mohd Khairuddin Othman yang berpakaian ala-ala Dewa kaum Cina dalam satu majlis sempena perayaan Tahun Baru Cina, menerima kritikan hebat di media sosial.

Khairuddin dikatakan dilihat berpakaian ‘Chai Shen’ atau ‘Dewa Kekayaan’ seperti mana kepercayaan masyarakat Cina di Malaysia.
FB_IMG_1454860902933
FB_IMG_1454860894890
fbRasa muhibbah antara kaum di Malaysia.
FB_IMG_1454862831446
FB_IMG_1454862745686
Meraikan kaum Cina sempena Tahun Baru Cina bukan satu kesalahan kerana ia adalah perayaan budaya masyarakat ini sejak zaman berzaman. Bukan perayaan agama.
dewaaa
fb3
(IH)

30 comments:

Anonymous said...

dah pkai mcm dewa, dlm isle ada ka dewa2 ni? ka dah ada fatwa baru harus coz nak undi cina? tp mgkin hukum harus hanya kpd pemimpin PAS saja. klu PKR @ AMANAH, mst awal2 lg dah kena fire....

Anonymous said...

KALAAU BUDAYA, KENAPA CINA LAIN TAK PAKAI ?

mansor said...

tak ada salahnya, sebab dia ahli PAS, kalau Mat Sabu...berapi2 walaunta, Harakah dan para pemimpin PAs mengupas membedal dsbnya...hihihihihi....perjuangan Islam katanya...

Anonymous said...

Pak Hasyim

ADUN Paya Jaras pakai mcm dewa satu hal
Pak Hasyim cuba nak cover pun satu hal

sebab:

Dua-dua nampak tak cerdik beza antara budaya dan keperrcayaan
Pak Hasyim terus menampakkan bahawa sebagai penulis veteren, Pak Hasyim pun tak faham asas yang mudah.

Anonymous said...

Pakai pakaian budaya Cina, apa bedanya dengan geng JJlge yang pakai pakaian budaya barat? Bodoh, pergi belajar lagi hukum agama! Bengong!!

bunbinban said...

Hahaha...dah agak dah mesti pakcik dan walaun2 akan bekap sampai mati kering...hahaha...dlu pakai topi sudu pun PAS dah melonjat kata haram...hahaha...ikut suka ko la labu...hahaha

Anonymous said...

Buktikan kata-kata ini 'dlu pakai topi sudu pun PAS dah melonjat kata haram'.
Jangan jadi batu api, jadi tukang tiup api neraka. Kesian. bertaubatlah..

amin said...

Mmg geng JJlge (jilat jubok lge) tu balaci bodoh.

Anonymous said...

Hu hu hu meroyan lagi geng JJlge..
hu hu hu

Anonymous said...

Teruklah PAS ni masih nak menegakkan benang basah. Dalam sambutan Tahun Baru Cina tu ada dua unsur iaitu agama dan adat. Kebanyakan upacara sambutan adalah mengikut adat dan sedikit ada unsur kepercayaan dan agama. Kena tengok-tengoklah yang mana satu.

Sebenarnya dah terlampau teruja dan Allah nak tunjuk yang tersirat. Jadilah apa yang terjadi. Itu pun masih nak pertahan lagi dan tak ada rasa bersalah.
Majlis syura ularmak pasti akan mengeluarkan pandangan yang sipi-sipi yang agak keliru. "Salah tapi......."
Jadinya tak pe, asalkan niat baik sebab tertipu. Ibarat ambil berkat sambutan masyarakat majmuk. Buat lawak ke apa PAS.

Anonymous said...

Lim guan eng pun tk sanggup jd balaci org cina mcm tu sekali. Kesian adun Pas dan walaunta2 Hadi dah jd balaci cina DAP.

Parti islam dah jd parti ajaran sesat. Tak ikut ajaran Al quran dan sunnah sebenar. Islam diperjudikan utk habuan dunia lebai2 malang n walaunta2 balaci cina DAP.

Ustaz siku lutut pay per view Jerman apa citer?

hu hu hu

Unknown said...

Memang pascaiiii ...
Kalau terkena dibatang tubuh sendiri dicari dalil unt bebaskan diri. Kalau ini terjadi pada musuh habis senegara diheboh kecoh. Nasib baik sudah sedondong dgn umno. Kalau tidak di tv dan lain2 media sudah terkena. Mampuslah pascai pd pru14.

Bravocharlie said...

Bila christmas boleh pakai baju santa claus

Bravocharlie said...

Bila christmas boleh pakai baju santa claus

Anonymous said...

tu pakaian dewa.. org buddha sembah dewa.. ini dh melibatkan akidah.. come on pak hasyim tk yah la nak berpolitik sgt.. salah tetap salah.. betul tetap betul.. tk kira la dr sapa pun.

ahmad ahmad said...

Bagus bagus buatlah kerja bodoh biar pas kalah...kalaulah orang Islam tak mengundi pas hancurlah pas...buatlah kerja bodoh lagi supaya umat Islam meluat...

ahmad ahmad said...

Bagus bagus buatlah kerja bodoh biar pas kalah...kalaulah orang Islam tak mengundi pas hancurlah pas...buatlah kerja bodoh lagi supaya umat Islam meluat...

bat8 said...

Hahahaha tuan haji....padan muka tuan!...benda xbetoi pun nak bekap lagi? PAS dibawah kepimpinan ulamak 100% dah sesat....dah m3njual ugama kerana hubbundunia....mamat tu SU PAS Selangor la....DUP Selangor pun kena dengar arahan dia.....hahahahah....m3mang tul la PAS sekarang ni parti ajaran sesat....

mansor said...

amin 9:20.....bile tak de hujah mule kaitkan dgn lim guan eng....tengoklah tahap intelektualiti walaunta....hihihi...ni masalah krisis inteletualiti yg berada dalam parti yg menganggap ditipu adalah sesuatu yg tak ape......

Anonymous said...

TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

Sambut raya cina tak pa sbb itu budaya, pakai baju cina pun ok tapi kalau deah pakai baju Dewa Cina dah lain cerita.

Anonymous said...

Teruskan meroyan geng JJlge.

Ha ha ha. Bw hujah sampah.

Anonymous said...

pada anon yg suka sebut JJlge tu... nak tanya skit... awak ada bukti ke mereka jilat jubor lge? ada saksi ke? kalau ikut sunnah hadi, fitnah dibolehkan selagi tak sebut nama. tp sunah hadi juga sebut kena ada saksi. awak ada saksi ke?

menuduh sesorg tanpa bukti sahih adalah fitnah dan berdosa spt membunuh kemanusiaan. ini bukan dosa kecil.

Anonymous said...

Ada bukti. Tahu apa makna jilat juboq? Macam perangai kamu la. Itu buktinya.
Ha ha ha.

Meroyan lg.

Anonymous said...

Suatu masa dahulu ada wakil rakyat pas dipecat kerana menari di atas pentas di suatu majlis.. adakah adun paya jaras ini akan diambil tindakan yang sama

Anonymous said...

Apa tindakan dewan ulama Pas Pis Pus? Layakkah dewa lge disembah walaunta2 Pas??

KAH KAH KAH!!

bunbinban said...

Kan betul kan betul...hahaha bekap bagai nak mampus...xde hujah mula la mencarut. Mulankait ngan lge la apa la..padahal sendiri silap cuma malu nak ngaku. Hahaha lantak ko la labu

Unknown said...

Akhir2 ini ..apabila geng pascai mengulas mesti ada benda yg dicarut dan dimaki. Inikah pengikut parti islam? Sedarlahhhh ...anda hanya menjadi macai ostad yg mencari untung dunia dgn bermain politik. Mana hudud weiiii

An Anonymous said...

Tuan punya badan pun dah serahkan pd MSU..kalau benar2 salah dia rela mintak maaf malah bertaubat..apa yg nak disebarkan lagi..

Kes di atas sama dgn kes nizar pegang lilin dulu..beliau dah mengaku salah dan minta maaf..x de pun PAS nak pjgkan lagi..

Tapi bagaimanapun saya faham kenapa PAN mesti pjgkan lagi perkara kni..sebabnya setiap ceramah PAN di seluruh negara sambutan amatlah suram..jadi mungkin inilah masanya utk tarik sokongan..tapi ini melibatkan kaum cina juga..beranikah PAN berlebih2an utk pjgkan isu ini??..kalau berani silakanlah..

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

HUDUD MANA HUDUDDDD???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails