Monday, February 08, 2016

Ini, Teknik Terbaru DAP Halau Orang Melayu-Islam M'sia?


bicara.news – Melihat pada situasi sekarang begitu banyak kemusnahan penempatan dan pengugatan perniagaan kaum Melayu, ini lah caranya halus yang digunakan oleh pihak pembangkang untuk memusnahkan penempatan Melayu.
Mereka akan menerima dan mengunakan pendatang asing terutama dari Bangladesh dan mereka dibenarkan memiliki lesen dan premis perniagaan dalam masa yang sama mereka merobohkan gerai atau premis perniagaan orang Melayu.
Ini lah tektik yang mereka gunakan, apabila kerajaan mahu menaikkan levi baru yang tinggi kepada pekerja asing menyebabkan mereka mengkritik Kementerian Dalam Negeri (KDN).
Kritikan mereka terhadap kenaikkan levi tersebut jelas membuktikan motif mereka yang terbeban dengan levi baru tersebut, kerana ia akan membebankan kewangan mereka untuk mengimport seramai mungkin pekerja asing dan melakukan ‘etchnic cleansing’.
Dari sudut lain mereka di lihat seolah-olah membantah kemasukkan pendatang asing kononnya boleh menimbulkan pelbagai masalah, tetapi bila kerajaan membuat sekatan dan mengenakan syarat-syarat tertentu mereka juga yang mengkritik kerajaan.
Jelaslah ktitikkan pembangkang bukan untuk kepentingan negara tetapi lebih kepada kepentingan politik untuk menguasai dan berkuasa.

25 comments:

Anonymous said...

sudah la wei blog umno...
rentikan lah berasis nih. tumpukan sembang seks dah la...kurang sket sewel tuh...

Saiful Azmi Husin said...

Mmg betul pun...pekerja asing digunakan oleh tokey2 untuk memiskinkan lagi orang Islam. Zahid Hamadi pulak pengecut! Patut levi pekerja dinaikkan 3x ganda...baru tokey2 ni melutut untuk dapatkan pekerja tempatan!

otaiblues.blogspot said...

cina nk halau melayu memang dah lama di sampaijan dari mulut kemukut .dalam tiap mesyuarat.semenjak 69 lg..
lepas tu msuk sikit india..masuk mamak yg originali nya cuma india muslim je...tp yg menyakit kan hati...bila bangsa melayu sendiri nk halau melayu..

otaiblues.blogspot said...

cina nk halau melayu memang dah lama di sampaijan dari mulut kemukut .dalam tiap mesyuarat.semenjak 69 lg..
lepas tu msuk sikit india..masuk mamak yg originali nya cuma india muslim je...tp yg menyakit kan hati...bila bangsa melayu sendiri nk halau melayu..

otaiblues.blogspot said...

dulu sebelum merdeka..tunku a rahman di paksa terima india cina sebagai warga negara...sekarang ni warga asing di jemput datang...siapa yg buat? bukan menteri menteri melayu ke?
10 yg datang halal..20 yg masuk haram..yg di tangkap hantar balik 4.5 orang je..dengar cerita yg tinggal diberi my card lagi..

otaiblues.blogspot said...

dulu sebelum merdeka..tunku a rahman di paksa terima india cina sebagai warga negara...sekarang ni warga asing di jemput datang...siapa yg buat? bukan menteri menteri melayu ke?
10 yg datang halal..20 yg masuk haram..yg di tangkap hantar balik 4.5 orang je..dengar cerita yg tinggal diberi my card lagi..

Mat Safian said...

Laa..ni semua rumah kos rendah di Penang tak payah bayaq cukai pintu. Negeri ada sultan pun tak mampu nak buat. kah..kah..kah..

Anonymous said...

halo blogger walaun pas. apa hal setiausaha pas selangor jadi dewa cina hari ni? tak nak komen ke? opss.... orang2 pas kan ke maksum, mana boleh komen kan blogger tarak teloq? kikikiiii

Anonymous said...

sampaikan walau satu ayat umno ke blog ni? antara sembang dap ngan sex, baik ko sembang sex je lah...

sebelum sembang buruk parti lain, baik ko sembang buruk parti sendiri ngan parti bn tuh... geli aku baca blog nih. mcm baca utusexn dah...

Anonymous said...

ko tak rasa bangang ke ibnu? pejabat tanah orang melayu, pegawai daerah orang melayu, pegawai kerajaan orang melayu, yg jual tanah orang melayu, yg jual tanah dan aset ke china komunis tu orang melayu... puluh tahun dah... tapi sembang mcm duk gua...

Anonymous said...

Sikap blogger pas ini sebenarnya cuba meraih simpati umum apabila tuduhan TGHH kononnya DAP menyokong TPPA tidak benar sama sekali apabila semua YB2 DAP menolak semasa pengundian TPPA di Parlimen tempohari. Maka blogger ini cuba sedaya-upaya untuk memburuk-burukkan DAP. Tetapi beliau dengan sengaja tidak nampak bahawa perangai TGHH lebih buruk di sebalik jubah dan serban yang dipakainya. Begitulah jika otak telah diprogram supaya wala kepada pemimpin hasil tarbiyah pas. Teruskan menyokong pas jika anda rela diri diperbodohkan oleh pemimpin2 pas.

Anonymous said...

dagu ada jangut ,tetapi hati busuk .dengki.hasad/apa kau ni fitnah ke apa?.ak takut ke? atas dunia nanti ada pihak yang akan saman kau./di akhirat kau dengan allah nanti.padamlah nama Ibn tu .buat malyu orang asli dalam hutan aje.asli lebih berhemah dari kau.

Anonymous said...

Wow ! Banyak macai barua meroyan pabila Dap diusik ! Beruntung Dap ada penyokong2 tahap walaunta cam ni !

Anonymous said...

Kesian gang JJlge. (Jilat Juboq lim guan eng)

An Anonymous said...

Kan aku dah cakap dulu DAP hanya main wayang je tolak TPPA..!

An Anonymous said...

Kan aku dah cakap dulu DAP hanya main wayang je tolak TPPA..!

An Anonymous said...

Aku sebenarnya x kesah pun nak jadi macai ke barua ke atau jilat pada TGLGE ke apa..yg pentingnya jangan nak ajak kami dalam PAS ni sama... Hahahahaha..

Anonymous said...

Ibn Hasyim dah kamcing dgn blogger UMNO TOTOK ka? macai2 PAS dok nafi xdak UG dgn UMNO. klu dah tuan sndiri suka ambik sumber dari sana, macai2 plak dok pertahan tuan. jadi la " ibarat meludah ke langit". wei, sedih sungguh la PAS jadi porak mcm ni. xmcm masa Arwah TGNA msh ada.....

Anonymous said...

Walaunta2 dan blogger2 pemakan dedak Pas dah jd penyambung fitnah umno.

Pas parti ajaran sesat penjual agama. Berhentilah menipu org2 melayu lg.

Anonymous said...

takkan la pengkomen pas sanggup mencarut jilat2 tu? atau pengkomen umno kah itu? jj jj jj jee...

ko tengok ibnu... puak carut pun dah suka petahan blog nih...

Anonymous said...

Klu carut pd blog ni & Presiden PAS lu diam. Org carut lge, lu bising.

Mmg benar lu geng JJlge.

hu hu hu.

Anonymous said...

Lebai makan gaji buta haram kan?

Anonymous said...

Majoriti orang2 Islam melayu Terengganu dah lama tolak Hadi Awang presideng Pas munafik kaki ponteng.

Walaun2 macai Pas dah serupa perangai presideng suka memfitnah, maki hamun melabel org lain yg tk sokong Pas.

hu hu hu

Anonymous said...

Masalahnya bila masa blog ni hentam hadi? Cer citer. Wakaka

Unknown said...

Beruntung umno setelah bersahabat dgn pascai. Orng pascai menjadi tukar takir sekarang. Sebiji ayat umno.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails