Thursday, February 11, 2016

'elok Datin Seri buang je azmin' Kerananya Mat Sabu Lempar Mikrofon..

Seorang penyokong Parti Amanah Negara (PAN), Abe Awang Malaya mendakwa Presiden PAN, Mohamad Sabu (Mat Sabu) melempar mikrofon selepas berucap di ‘Himpunan 365-Genap Setahun Anwar Dipenjara’ di Penjara Sungai Buloh pada Selasa kerana marah dengan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang tidak menghadiri program tersebut.

“Ya, Azmin… Azmin yang dulu kononnya orang yang paling setia kepada Anwar, digambarkan begitu selama berbelas-belas tahun…. Azmin yang dulu ketika baru bertatih nak belajar berjalan dalam politik, Abang Mat yang tolong pegang tangan takut rebah..Rupa-rupanya, semua itu hanya lakunan….
“Sikap dan perawakan Azmin yang separuh lembut, mukanya comel, cerah kulit, cakapnya teratur menyerlahkan budi bahasanya yang tinggi; semuanya itu menjadi selimut yang sangat berguna baginya.
“Dalam keadaan lanskap politik yang sudah jadi seperti ini, sekarang ini.. ketika Anwar masih dalam penjara, ketika Abang Mat sudah jadi Presiden Amanah, ketika Hadi Awang sudah berpeluk dengan Ibrahim Ali dan sudah pakai sedondon dengan Najib…. ketika ini…. menurut logika politik, Azmin sepatutnya menyebelahi Abang Mat, tetapi dialektika politik lebih memperlihatkan wajahnya.
“Rupa-rupanya, Azmin lebih menyebelahi Hadi Awang dan Najib….!!!,”katanya dalamFacebook semalam.
“Sekarang bukan main biadab lagi dia….. tak ada hati dan perasaan langsung terhadap kesengsaraan Anwar.. dasar muka tak malu….! Kamu naik kerana Anwar, sekarang kamu kurang ajar dengan orang yang nak bela Anwar, bekas musuh Anwar…!!!
“Mau Abang Mat tak baling mikrofon…..,”katanya lagi.

Ketidakhadiran Azmin dalam program itu turut dikritik oleh Katon Bagaskara.
“Azmin bukan tak tau tarikh (perhimpunan) semalam (Selasa). Umrah bila-bila boleh pii. Banyak alasan..“Sebaiknya dari sekarang elok Datin Seri (Dr Wan Azizah) buang je azmin dan geng lahanat dia. Kalau tidak, ini manusia akan menyusahkan kita nanti. Tak percaya sudah,”kritiknya.
Perkara sama turut dibangkitkan blogger pro PKR, Omak Kau.“Pergi mengerjakan umrah bagi Omak hanyalah suatu alasan yang tegap dan menyakinkan demi menggelak dari dipersoalkan sudah 365 hari Anwar merengkok dalam penjara sedangkan dalam suatu ceramah berasap berapi Azamin berjanji ketat akan mempastikan Anwar tidak akan menjadi penghuni penjara walaupun satu hari dan rela pecahkan tembok penjara bagi membebaskan Anwar.“Realitinya itu semua adalah retorik omong-omong kosong … mengerjakan umrah tarikhnya boleh diubah … di situ kita tahu prioriti perjuangan Azmin Ali dan isi hati budinya,”katanya.
dsai5
dsai2
dsai1
dsai3
dsai
dsai6
ronnie-sabah
yuktes vijay

13 comments:

Anonymous said...

bil tonton blue minta bayar tak kan dap yang bayar

tulangkering said...

Lebih baik pergi unrah...buat apa buang masa ke perhimpunan syok sendiri tu..pi mai pi mai org yg sama..

Unknown said...

sudah la wak pergi kerja petik buah di Australia lagi baik dari komen tentang parti orang, yang dah jadi tapekong wak tak komen yang tengok filim porno wak biarkan inilah taraf ulamak Pas sebenarnya

Anonymous said...

DAP anti Islam dan PAN adalah talibarut mereka


PAN pimpinan Mat Sabu adalah Talibarut DAP

DAP pula Anti Islam

http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

“Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

“Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

“Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

“Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

“Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

Anonymous said...

Salah sendiri, mikrofon jadi ‘mangsa’ luah perasaan


SEBAGAI pemimpin nombor satu dalam parti serpihan PAS, iaitu PAN yang dianggotai bekas pemimpin-pemimpin PAS yang kalah teruk dalam pemilihan parti, Pedang memahami apa yang dirasai oleh Mat Sabu.

Parti rasis dan cauvinis DAP yang menjadi rakan tidur sebantal PAN tidak mempercayai PAN untuk bertanding di kerusi yang diwakilinya. Akhirnya PAN terpaksa mengumumkan akan melawan PAS.

PKR pula secara tak langsung memperlekehkan kemampuan PAN menggantikan tempat PAS dalam pakatan (tiada) harapan bagi mencuri undi Melayu. Natijahnya, Rafizi mengumumkan akan memberi fokus kepada agenda Melayu yang tak pernah dilakukan pada pilihan raya sebelum ini kerana tahu, tanpa PAS mungkin kapal pembangkang tak mampu berlayar ke mana-mana. Bahkan mungkin ‘terlepas’ negeri Selangor.

Itulah masalah yang dihadapi oleh Mat Sabu yang dipendam sekian lama. Tambahan pula, kawan baiknya Anwar Ibrahim sudah tiada harapan untuk bebas sama-sama berjuang menentang UMNO.

Kalau begitu keadaannya, bagaimana Mat Sabu tak geram sehingga sanggup membaling mikrofon? Mujur tak terkena penonton. Sabar Bang Mat, sabar. Jalan ini masih jauh. PRU14 pun belum ada tarikh lagi.

Tengok, betapa teruknya imej dan persepsi yang melekat pada badan PAN menyebabkan rakan sendiri tidak menaruh kepercayaan. Apatah lagi rakyat.

Apa yang Mat Sabu perlu lakukan ketika ini ialah memastikan PAN betul-betul berperanan dalam pakatan sehingga dirasai oleh DAP dan PKR.

Tetapi untuk itu, kikislah imej buruk yang sedia terpalit pada PAN terlebih dahulu.

Pedang bermurah hati menyenaraikan imej dan persepsi buruk PAN sebagai rujukan Mat Sabu dan konco-konconya:

1. Macai DAP
2. Pejuang Syiah
3. Pejuang Islam liberal
4. Tiada agenda Islam dan Melayu
5. Antihudud
6. Tak mampu lawan PAS
7. Tak mampu lawan suara anti-Melayu dan anti-Islam
8. Dapat dana DAP
9. Tiada peranan dalam pakatan (tiada) harapan
10. Memusuhi ulama

Dan ada banyak lagi kalau nak disenaraikan satu persatu. Kalau Mat Sabu berjaya kikis masalah yang ada pada PAN terlebih dahulu, barulah Mat Sabu akan diberi ruang seluas-luasnya dalam pakatan. Jika tidak, mungkin lebih banyak mikrofon jadi ‘mangsa’ luahan perasaan akan datang.

KATA PEDANG: Mat Sabu memang suka kontroversi, taktiknya membaling mikrofon nampaknya berjaya mencuri perhatian umum termasuk Pedang.

Anonymous said...

Wah.. hero "copy-paste" dah mula masuk.. phuiii

Anonymous said...

ini blog omakau versi jantan

elok bg nama opakkau

hashim2 tksudah racial... rkyat srmua dh susah tau.. cina melayu tkde masa nk bergaduh... negara dh hutang byk..kehidupan makin terhimpit

Anonymous said...

dah tak dak isu sgt la tu.. lebih baik dari pascai yg lansung tk dtg.. Islam jenis apa yg pascai cuba bawak.. langsung tk ada nilai dakwah

Unknown said...

Sabar ...
Masa tetap tiba unt melihat untung dan laba pascaiiii
Sedarlah pascai .... sebelum pru14

Unknown said...

Betul le rasanya kalau orang kata P.A.S ni parti ajaran sesat taktahu membezakan mana yang batul mana yang batil

Anonymous said...

Wala'un komen macam longkang. Amatilah isi ucapan Mat Sabu adalah jelas dia menyindir parti lamanay - Pas! Dia sebut dot dot padai cipta slogan, siapa yg pandai cipta slogan kalau bukan PAS? Concern sangat pasal Mat Sabu campak microfon tapi wala'un lupa gelagat Umno campak Anuar masuk penjara!

Anonymous said...

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Bukan PAN Imayam adalah mikrofon DAP. Maklumlah Taliba-root

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails