Monday, September 29, 2014

Masjid Terbuka (Dhirar) Di Cape Town Ditutup..

Heboh Masjid untuk Gay Dibangun di Afsel  Masjid itu juga bersedia menikahkan wanita muslim yang ingin menikah dengan non-muslim.Afrika Selatan tutup masjid pendukung kaum gay
Masjid Terbuka di Bandar Cape Town Afrika Selatan ditutup kerana 'menyesatkan' umat Islam dari Islam yang sebenar.

Sebuah masjid menyokong kaum homoseksual dan juga membenarkan perempuan menjadi imam salat telah ditutup. Tempat ini dikurung sebab melanggar hukum tata bandar. Stesen televisyen BBC melaporkan, Selasa (23/9), masjid di Bandar Cape Town ini sebenarnya baru minggu lalu dibuka meski mendapat kritikan dari komuniti muslim lain.  

Pengasas masjid Taj Hargey mengatakan dia mendirikan tempat sembahyang itu demi mengatasi radikalisme. "Masjid ini diperuntukkan bagi orang-orang yang berfikiran terbuka," ujar Hargey.

Dewan bandar Ganief Hendricks membantah masjid itu ditutup sebab bahagian dari memburu ilmu hitam. Menurut Hendricks ini masalah emosional. Ahli dewan bandar muslim banyak cuba mempertahankan masjid itu. "Kami hanya memastikan peraturan soal bangunan diikuti," ujarnya. Hendricks berkilah masjid itu ditutup lantaran tak punya tanah letak.

Hargey seharusnya menyerahkan penyerahan dokumen diperlukan untuk menukar bekas gudang menjadi masjid dan ini memakan masa satu semester. Dia tak mahu protes sebab yakin segala-galanya sudah ditetapkan oleh Tuhan.

Meski beberapa muslim mengutuknya sesat, Hargey mengatakan dia mengikuti ajaran Islam sebenarnya yang penuh toleransi dan meninggikan darjat perempuan. (IH)


Sila lihat sebelum ini..

2 comments:

Anonymous said...

Admin ada orang iklankan khidmat meramalkan nombor ekor sila ambil perhatian dan tindakan. Macam mana komen di atas ni boleh terlepas.

Anonymous said...

Admin ada orang iklankan khidmat meramalkan nombor ekor sila ambil perhatian dan tindakan. Macam mana komen di atas ni boleh terlepas.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails