Sunday, September 28, 2014

'Pengkhianat PAS', Tetapi 'wira' Penyokong Cina. Boleh Ucap Tahniah Ke?


Digelar pengkhianat oleh PAS, dua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor Saari Sungib dan Hasnul Baharuddin mendapat sambutan sebagai seorang wira daripada penyokong Cina dalam majlis makan malam DAP malam tadi.

Duduk bersebelahan pemimpin popular DAP Lit Siang, hadirin bangun memberi tepukan gemuruh dan beberapa pemimpin DAP menggelar mereka sebagai “penyelamat Pakatan Rakyat”.

“Kamu bukan pengkhianat, kamu wira rakyat,” kata bekas exco Selangor Ronnie Liu di majlis makan malam yang dihadiri kira-kira 700 orang di Petaling Jaya malam tadi.

Sementara itu, ADUN Bukit Gasing R Rajiv berkata, mereka berdua harus menandatangani akuan berkanun (SD) bersama wakil PKR dan DAP bagi menghancurkan harapan kerjasama PAS-Umno.

“Jika tidak keraja mereka, kita sudah tentu akan lihat kerajaan perpaduan antara PAS dan Umno,” katanya. (MK)

13 comments:

Anonymous said...

Biar perkara tu jadi dulu jgn dihebohkan perkara yang tak betul...kalau PAS dan UMNO nak bergabung dah lama dah tak payah tunggu perlantikan MB...kepada 2 wira tu fikir-fikir kan lah apa sebenarnya disebalik kemelut ini...2 Adun PAS ni dah ada MSU, ada Presiden tapi Lim Kit siang jugak yang dia pilih..takkan DAP lebih alim dari PAS?...setakat ni kat Malaysia tak ada lagi parti yg memperjuangkan ISLAM selain PAS...PAS tak akan berkubur selagi tidak ada parti yg boleh memperjuangkan ISLAM lebih baik dari PAS. Nak harap kan PKR? DAP memang BUDDHA, UMNO langsung ketepikan ISLAM separuh-separuh je....Sebut pasal parti ISLAM orang akan pandang PAS orang tak kan pandang DAP atau PKR atau UMNO sebab nya ISLAM dah lama diperjuangkan sebelum kelahiran kita lagi.

Anonymous said...

Pkr dan dap nak talak pas tp xnak lafaz...jd apa diaorg buat...gantung x bertali...hina maki x hormat fitnah...semua disogokkan..dpn muka pas...semata2 utk menyakiti presiden dan msu. Klu pas mkn jerat...kemdian ajk2 pusat plak akan memainkan peranan kotor mereka...konon2 mempertahankan pas dlm pr dan ulamak2 akan dituduh nk kuar pakatan utk tubuh ug. Silap2 ajk lajnah pkr ni akan disiplin presiden dan msu keluar dr pas. Ya Allah...kuatkan ulamak2 kami. Benteng2 kami atau Islam akan menjadi keldai shj di msia.

maae said...

Bila pengkhianat di julang hero ! Bila chinpeng di nobat pejuang bangsa ! Bila penipuan dan kelentong di angkat sahih ! Bila Sejarah Ketamadunan Melayu di putar belit dan di sampahkan !

Ingat lah wahai Melayu ! Kita sedang di jajah minda dan bak merempat di bumi Tanahair tercinta ini... kuasa wang, politik dan nafsu serakah tidak lain akan di gantikan dengan bangsa lain... Ini janji Allah SWT. Segala iktibar dan Hidayah di perlekehkan...

TGNA kata rakan setia parti Dap dan Pkr, dua parti yang menumpang Pas. Betul pada awal nya ! Kini umpama senario di Malaysia, Melayu itu cuba di singkirkan. Begitu lah keadasn Pas. Rumah Pas sudah mula di takluki dan penghuni nya mula di humban satu persatu....

Dalam Islam, pengkhianat, munafik, musyrikin atau apa sahaja bertentangan syariat dan amalan, itu lah musuh ! Musuh yang mesti di tarbiah semula mengikut jalan benar selaras pembangunan ummah dan kemajuan negara yang di impikan.

Anonymous said...

Wahai PAS, kalau hendak menyertai BN untuk bersama dengan UMNO, lakukanlah cepat-cepat. Jangan malu dan segan. Jangan buat rakyat tertunggu-tunggu. Bukankah UMNO dan PAS sudah mempunyai titik persamaan sekarang iaitu perjuangan Melayua-Islam?

Anonymous said...

PAS oo PAS sudah punah-ranah harapan kami untuk menyokongMu. Lebih baik bersatu dengan UMNO daripada berkawan dengan DAP. Sudah malas dah nak cerita pasal PAS. Kami rakyat bodoh mudah diperbodoh oleh pimpinan atasan.

Kebodohan kami kerana kami taksub membabi-buta kepada pimpinan atasan kononnya kumpulan ulamak. Dajal martabatnya hina, ulamak jahat lagi hina daripada dajal.

Anonymous said...

BENGAP PUNYA PENGOMEN.. PAS TU PERJUANG ISLAM PADA NAMA AJA.. SEBABNYA.. ULAMAK YG MENGAKU DIRI DIA ULAMAK TU SEBENARNYA TAK ADA ILMU KEPIMPINAN.. SEBAB TU ISLAM TAK DAPAT DITERJEMAHKAN DLM REALITI.. TAKAT ISLAM DALAM CERAMAH.. ITU BUKAN ISLAM.. ISLAM TU DITUNJUK DLM AKHLAK.. KALAU PRESIDEN TAK ADA AKHLAK ISLAM..CERAMAH MACAM MANA PUN BUDAK SEKOLAH PUN TAK NAK DENGAR.. JADI PEMIMPIN KENA ADA PERANCANGAN.. KITA BERTINDAK IKUT PERANCANGAN.. KITA PANTAU GERAKERJA KITA.. BUKAN SEKADAR CERAMAH AJE.. LAIN KALI KALAU NAK KOMEN PAKAI KEPALA OTAK.. ADA FAKTA.. BUKAN PAKAI KEPALA LUTUT.. ADA FAHAM KA

Anonymous said...

Yang korang panggil ulamak tu ilmu tak setinggi mana.. takat dalam kitab aja.. nak terjemah ilmu tu hancur.. sebab tu ahli pun depa tak boleh nak kontrol

Anonymous said...

MAMAT YG PAKAI NAMA MAAE BAWAH NI...GENG SIBER UMNU YG BERKAMPONG DLM BLOG PRO PR.. CUKUP CUKUP LAH BROK .. JANGAN TABUR FITNAH.. HIDUP TAK BERKAT

XUMNO said...

Sahlah dua ekor beruk yang hidup atas elaun Pas selama ni adalah jenis barua tidak punya harga diri.Perbuatan mereka bermegah2 dalam majlis Dap bolehlah disamakan dengan menjual maruah kepada bukan-islam. Yang hairannya kenapakah Pas lembab sangat memecat mereka.

IbnAbdHalim said...

Kalau tak ada TGNA dh lama jadi kerajaang perpaduang.

Anonymous said...

Tahniah pada 2 ADUN tersebut .... yess ... wira Pakatan Rakyat !!

Anonymous said...

Saya akan pastikan PAS tersungkur pru14 nanti. Hidup PR!

Anonymous said...

klu setakat dgr fitnah psl kjaan perpaduang baik duk diam...xder tambah dosa...ni dah ler tambah dosa...hilang hapus plak amalan...cer buka surah al ahzab...penyambung fitnah...ishhhh....rugi...rugi
itupun kejer usang muse...jolok2 tgna...akhirnya terusang si usang.

tapi ada nak dgr atau selidik? tanda hati dh makin gelap tu...xleh nk nilai mana benar mana palsu...kesiang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails