Monday, May 12, 2014

DAP & Bebas 3, BN ??? PRK B/Gelugor.


GEORGE TOWN: Calon DAP, Ramkarpal Singh Deo Karpal Singh sah merebut kerusi Parlimen Bukit Gelugor dengan tiga lagi calon.

Mereka ialah Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan, Wan Abu Bucker Sidiq (Bebas) dan Muhamed Nabi Bux Mohamed Sathar (Bebas).

Pengurus Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Bukit Gelugor, Kapten (B) Anuar Yahya mengumumkan demikian, sejurus tempoh menghantar borang pencalonan ditutup pada jam 10.00 pagi tadi.
PRK Parlimen Bukit Gelugor diadakan berikutan kematian Karpal Singh dalam kemalangan jalan raya berhampiran Gua Tempurung, Ipoh pada 17 April lepas.  

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan hari mengundi pada 21 Mei ini.  

Pada PRU13 lalu, mendiang Karpal Singh yang mendapat 55,839 undi memenangi kerusi itu dengan majoriti 42,706 undi menewaskan calon BN Teh Beng Yeam, yang memungut 13,597 undi.

Ramkarpal panggil 'kawan-kawan' seperti bapanya. Panggilan "kawan-kawan" yang yang menjadi identiti ucapan mendiang Karpal Singh turut diucap oleh anaknya, Ramkarpal di depan penyokong Pakatan Rakyat tadi, sejurus diumum sah bertanding dalam PRK Bukit Gelugor.

"Kawan-kawan, kita, DAP, PAS dan PKR akan sedaya upaya mempertahan kemenangan di Bukit Gelugor ini untuk melengkapkan usaha rakyat di Putrajaya nanti," ujar Ramkarpal.

Penyokong Ramkarpal menyambut ucapan calon DAP itu dengan laungan "kawan-kawan" dan "I Am Karpal".

Ramkarpal merakamkan penghargaan kepada semua pendukung PAS dan PKR kerana turut memberi sokongan walaupun yang bertanding adalah calon DAP. - HARAKAHDAILY 12/5/2014

2 comments:

Anonymous said...

BN??????...ciri-ciri nak pupus dah mai dah!

Ali Mahmud said...

ha ha ha ha. semoga mampus cepat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails