Tuesday, May 20, 2014

Samun, Bogel, Rakam, Ugut Tektik Baru Penjenayah. Hudud?


KEADAAN sebuah bilik di rumah mangsa samun di Bukit Katil, Melaka Tengah pada Khamis lalu.

MELAKA - Polis sedang memburu kumpulan penjenayah bertopeng dan bersenjatakan parang yang menggunakan taktik baharu melakukan jenayah iaitu menyamun, membogel mangsa-mangsa sebelum merakam gambar mereka ekoran menerima tiga kes di daerah Melaka Tengah Khamis lalu.

Taktik penjenayah yang merakam gambar bogel penghuni rumah yang dipecah masuk dipercayai bagi memeras ugut mangsa-mangsanya supaya tidak membuat laporan polis. (Kosmo!)

Lagi, Dalam 5 Minit Hilang RM160,000

BESUT - Sekumpulan empat lelaki bertopeng hanya mengambil masa lima minit untuk memecah dan melarikan sebuah mesin juruwang automatik (ATM) kepunyaan Bank Rakyat Cawangan Jerteh di sini semalam.
Ketua Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Wan Abdul Aziz Wan Hamzah berkata, kejadian yang berlaku antara pukul 5.45 pagi hingga 6 pagi itu menyebabkan bank terbabit kehilangan kira-kira RM160,000 dari mesin berkenaan. (Kosmo!)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Itu antara jutaan siri jenayah di negara ini. Mengapa tidak ambil 'hudud' sebagai jalan selesainya? Lihat sejarah sejak zaman Nabi SAW hingga ke zaman Khalifah Turki Usmani, Melayu Melaka, Aceh dan lain-lain. Sila kaji balik..

2 comments:

Anonymous said...

Mana umno munafik ni nak hudud...dia orang sendiri penyamun,,,,kaki betina!!!!

Anonymous said...

Yg Lebai Pas Bersekedudukan dgn Dapig tu apasal keluarlah dari pakatan haramntu...Laksanakan Lah Hukum Syariat ni tidak Berpelukan juga...jilaka betul Natang Pas nih!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails