Friday, May 16, 2014

Delima Artis: Emma Maembong Nak Berhijrah, Tetapi..


HALAMAN HIBURAN
SEJAK akhir-akhir ini, pelakon sensasi, Fatimah Rohani Ismail, 22, atau dikenali umum sebagai Emma Maembong terkenal melalui drama Projek Memikat Suami itu, telah dikatakan berubah apabila menolak untuk memakai baju yang mendedahkan sosok tubuhnya.

Kosmo!Online bertanya, benarkah Emma menolak untuk berpakaian seksi seperti dahulu?

"Saya kini lebih suka berpakaian lebih sopan memandangkan saya rasa sudah sampai masanya untuk melakukan perubahan dalam diri saya. Saya ikhlas untuk melakukan perubahan ini dan tidak salah untuk saya berubah ke arah kebaikan. Jadi saya kini sedang berusaha perlahan-lahan ke arah kebaikan. " Jelas Emma Maembong seperti disiarkan oleh Kosmo!Online.

Seperti biasa di kalangan selebriti atau artis, tiap perubahan mereka sering dikaitkan dengan teman baik atau kekasih, walaupun kadang-kadang tiada kaitan langsung persaudaraan atau muhrim. "Adakah perubahan anda disebabkan kekasih anda, Zizan Razak?" Tanya Kosmo! lagi.

"Dia (Zizan Razak) tidak pernah terlibat dalam perubahan ini. Saya sendiri berniat untuk melakukan perubahan kepada diri saya. Sebelum ini, dia tidak pernah melarang saya mengenai bab pemakaian. Dia juga pernah pesan kepada saya, jika hendak berubah, biarlah ia lahir daripada hati yang ikhlas. Dia juga sentiasa menyokong dalam setiap apa yang saya lakukan." Jawab Emma.

Kosmo!: Adakah anda tidak takut tawaran lakonan yang diterima akan berkurangan sekiranya melakukan perubahan terhadap diri anda?

Emma: Saya rasa ia tidak menjadi permasalahan kerana buat masa sekarang, semua pihak memberi kerjasama yang amat memberangsangkan, malah pereka fesyen juga memahami kehendak saya dan mereka tahu apa yang saya mahukan.

Kosmo!: Apakah pandangan keluarga dan kekasih apabila anda bertindak untuk berubah?

Emma: Alhamdulillah, mereka merupakan orang yang sentiasa berada di sisi saya dan menyokong setiap apa yang dilakukan. Saya sangat bersyukur, malah mereka sangat memahami terutamanya ayah saya, Ismail Embong.

Kosmo!: Adakah anda akan mengubah perwatakan sama seperti anda mengubah imej sebelum ini?

Emma: Saya tetap akan berperwatakan seperti biasa kerana itulah diri saya. Saya cuba untuk menjadi diri sendiri tetapi pada masa yang sama, saya akan melakukan perubahan sedikit demi sedikit untuk kebaikan saya dan semua orang di sekeliling saya.

Kosmo!: Apakah perkembangan terbaharu anda?

Emma: Kini saya baharu sahaja selesai daripada penggambaran telemovie Bintang Hati bersama Shaarnaz Ahmad. Bagaimanapuni ia masih belum mempunyai tarikh siaran.

Kosmo!: Adakah anda akan berhijab pada masa akan datang?

Emma: Ya, Saya juga ada perancangan untuk berhijab pada masa akan datang, tetapi buat masa sekarang, saya masih lagi dalam proses untuk ke arah itu. Saya juga teringin untuk berubah apabila melihat teman-teman artis lain yang banyak berhijrah ke arah kebaikan.

Begitulah carafikir seorang artis yang baru mula berminat ke arah hijrah gelap menjadi terang. Berniat berbuat baik sudah diberi ganjaran oleh Allah SWT. Apalagi buat betul-betul secara keseluruhannya.

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

2 comments:

Anonymous said...

patut ke pakai perkataan hijrah?...Bukan kah org islam kena taat beragama dan tuntutan syariat Allah swt...Ramai tersesat dalm perkataan...Hijrah boleh diguna pakai untuk bukan islam yg memeluk islam...kalu dah islam nak hijrah apa lagi.

Golongan Artis Bukanlah bintang tapi Binatang!

Anonymous said...

Tuan anonymous 4.41, jom kita jadi pendakwah, bukan penghukum.. ( nahnu du'at, la qadhak...pesanan Ulamak )

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails