Tuesday, March 25, 2014

MH370 Terhempas Dalam Misi Bunuh Diri. -Daily Telegraph


Seorang wanita membaca akhbar tempatan yang melaporkan kisah sedih yang menimpa pesawat malang dan penumpang serta anak kapal MH370. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 25 Mac, 2014. Seorang wanita membaca akhbar tempatan yang melaporkan kisah sedih yang menimpa pesawat malang dan penumpang serta anak kapal MH370. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 25 Mac, 2014. 

















Pesawat Malaysia Airlines MH370 mungkin terhempas di selatan Lautan Hindi dalam misi membunuh diri yang ketara, lapor Daily Telegraph memetik sumber yang enggan dikenali sebagai berkata, hari ini.

Dalam laporan akhbar itu hari ini menyatakan pasukan penyiasat kehilangan MH370 percaya tiada kerosakan atau kebakaran yang mampu menyebabkan penerbangan luar biasa pesawat itu.
“Sistem komunikasi pesawat yang ditutup juga tidak menyebabkan MH370 berubah haluan dan terbang secara senyap selama tujuh jam ke lautan itu,” kata akhbar harian itu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak malam tadi mengumumkan lauan terakhir MH370 ialah di tengah-tengah Lautan Hindi, mengikut data satelit terbaharu.
Seorang sumber rasmi memberitahu The Telegraph penyiasat percaya “ini adalah tindakan sengaja oleh seseorang dalam pesawat yang mempunyai pengetahuan terperinci untuk melakukan apa yang berlaku. Tiada yang mengembangkan butir itu menjadi motif.”

Ditanya mengenai kemungkinan pesawat itu mengalami kerosakan atau kebakaran dalam pesawat, sumber memberitahu Telegraph:”Ia tidak saling berkait… (Penyiasat) meneliti proses yang diperlukan untuk menerbangkan pesawat itu di mana ia terbang selama lapan jam. Mereka mendapati ia dikendalikan dengan cara yang rasional.” – 25 Mac, 2014. (TMI)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails