Sunday, March 23, 2014

Dangdut Tunjuk Kekuatan Parti, Jelang Pemilihan Presiden.


Sebelum Prabowo orasi, simpatisan Gerindra minta dangdut oplosan 
PILIHAN RAYA PRESIDEN INDONESIA 

Partai Gerindra mengumumkan kempen di Gelora Bung Karno Senayan , Jakarta . Parti yang diketuai Prabowo Subianto ini ingin menunjukkan kekuatannya menjelang Pemilu Legislatif 9 April 2014 mendatang .

Pantau merdeka.com di lokasi Minggu 23 Mac ini , kelihatan ribuan kader dan simpatisan Gerindra memadati stadium . Sebelum acara bermula , mereka dilayan muzik dangdutan dan berjoget ria .Selain berjoget , simpatisan dan kader - kader Partai Gerindra meliuk - liukkan bendera parti dan sifat-sifat yang mereka bawa .  


Para simpatisan khas memakai kaos Gerindra dengan warna putih dan merah di bahagian lengannya . Gambar burung garuda menghiasi bahagian depan dan belakang baju . Salah satu judul lagu yang diminta oleh simpatisan adalah lagu oplosan . Hingga berita ini diturunkan, capres Parti Gerindra Prabowo Subianto belum muncul di lokasi kempen .

Ketua Dewan Pembina Prabowo Subianto dan juru kempen nasional akan hadir menyampaikan orasi. "Kami menyediakan kempen yang betul - betul akbar . Kami ingin memaksimumkan acara ini sebagai sebuah unjuk kekuatan Gerindra , " kata Setiausaha Agung DPP Gerindra Ahmad Muzani di Jakarta , Jumat lalu .


Gerindra kata Muzani , menyasarkan sebanyak 100,000 kader dan simpatisan dari Jakarta dan sekitarnya akan datang ke GBK . " Kami ingin menjadikan GBK sebagai saksi kemenangan Gerindra di ibu kota . Kemenangan Gerindra di ibu kota akan menjadi semangat kemenangan Gerindra di daerah lain , " katanya .


Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Lebih kurang cara BN kalau di Malaysia.. Tidak peduli 'halal haram' dalam agama..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails